خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت وگو با ایلنا:

روحانیون می‌توانند پیشرو وحدت ملی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۰۷

وحدت به معنای این نیست که همه یک حرف و یک صدا داشته باشند. بلکه همه باید یک هدف را گرچه با زبان‌ها و لهجه‌های مختلف باشد، دنبال کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری بر نقش روحانیون در حوزه‌های مختلف در برقراری وحدت و آشتی ملی تاکید کرد.

سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نقش علما و پایگاههای مذهبی در ایجاد وحدت در جامعه اظهار داشت: امر وحدت امری لازم و ضروری برای نظام جمهوری اسلامی است. حضرت امام(ره) در همه شرایط روی این موضوع تاکید داشتند و به آن اهمیت می‌دادند و مقام معظم رهبری نیز همواره پیگیر این بحثهستند.

وی افزود: معنای وحدت این است که از همه موجودی خود برای استفاده از فرصت‌های مناسب جهت تامین استقلال و آزادی این مملکت در نظام نوپای جمهوری اسلامی بهره گیریم. وحدت بین ملت و دولت و اقوام و دانشگاه و حوزه‌های علمیه و طبقات مختلف اگر نباشد نمی توانیم به اهداف بلندمان دست یابیم. در قرآن و روایات اهل بیت نیز در این زمینه دستورات موکد برای اهتمام جدی وارد شده است. در روایت آمده است که اسلام دو پایه دارد؛ یکی کلمه توحید است و دوم یگانگی سخن وعمل و رفتار مسئولان.

وی ادامه داد: در تحقق این وحدت هم طبقات مختلف مردم می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند و دانشگاهیان و روحانیون و اساتید و معلمان و همه کسانی که فکر و ذهن مردم در دست آن هاست و زبان و اندیشه مردم را در اختیار دارند. اینان می توانند نقشی بایسته در امر وحدت ایفا کنند. حوزه روحانیت می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند. ما در کشور ۷۵۰ نمازجمعه داریم. مساجدی که منابر آنها در اختیار روحانیان است. درعقیدتی سیاسی‌ها و یا در دانشگاه‌ها شاهد حضور روحانیونی هستیم که می‌توانند بیشترین نقش ها را در این حوزه داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه اظهار داشت: وحدت به معنای این نیست که همه یک حرف و یک صدا داشته باشند. بلکه همه باید یک هدف را گرچه با زبان ها و لهجه‌های مختلف باشد، دنبال کنند. مردم ایران همگی استقلال و آبادی و آزادی و حفظ تمامیت ارضی کشور را می‌خواهند. همه می خواهند سربلند باشند. اگر این امر را مدنظر قرار دهیم، ‌اختلاف در روشها و بینش‌ها و فهم را با حفظ اشتراک در اصول و اهداف پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی کسی نیست که مخالف آزادی و امنیت و اقتدار و آسایش کشور باشد، افزود: با این مشترکات ممکن است لهجه‌ها و زبان‌ها و سلیقه‌های مختلف داشته باشیم. باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این اصول را محقق کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز