خبرگزاری کار ایران

انصاری راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تفرقه میان اصلاح طلبان واصولگرایان به سود کشور نیست / روحانیون پیشاهنگ وحدت ملی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۷۹

برای نجات کشور از بحران‌ها هیچ چاره‌ای جز وحدت و انسجام اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود ندارد / در هر دو جناح عالمان متدین و متقی و بی غرض حضور دارند که دلسوز و مسئولیت شناس هستند. این علما که خود در انقلاب شریک بوده‌اند باید پیشاهنگ وحدت میان دو جناح باشند.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس ششم تاکید کرد: راه نجات کشور وحدت و ائتلاف اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است، به ویژه روحانیون و خردمندان و علمای هر دو جناح در این زمینه باید پیشرو و پیشاهنگ باشند.

حسین انصاری راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درخصوص ضرورت رسیدن به وحدت و آشتی ملی و نقش علما در این زمینه اظهار داشت: وحدت و ائتلاف از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب همه کشورهایی است که مدیریت آنها بر مبنای اراده عمومی است و تصمیم‌گیری در آن‌ها بر اساس اراده ملت رقم می خورد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی در کشور مبنای وحدت است که اعتبار خود را از تصویب نمایندگان مردم می‌گیرد، ادامه داد: در تصویب قانون اساسی بسیاری از علمای معتبر و موثق نقش داشته‌اند و به آن رای داده اند. قانون اساسی مبنای اداره شرعی و قانونی و عقلانی کشور ماست. همه مردم در تصویب قانون اساسی با هم وحدت داشته اند و هنوز هم همین قانون اساسی برجاست.

انصاری راد افزود: روحانیون ما چه آنها که در حکومت هستند و چه آنها که نیستند باید ابتدا وحدت در درون خود ایجاد کنند. هیچ کس در چارچوب قانون محق نیست که حرفی بزند یا اقدامی کند که وحدت ملی را خدشه دار کند. در این زمینه اولویت با علمایی است که در حکومت مسئولیتی دارند. اولی است که آنان در عمل بر ایجاد وحدت ملی بکوشند و اقداماتی که وحدت ملی را نقض می کند انجام ندهند. با کمال تاسف برخی با صراحت قانون اساسی و رای مردم واعتبار رای مردم را رد می‌کنند.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: بالاخره احزاب و گروه‌هایی در انقلاب نقش داشته‌اند. امروز با احترام به همه جناح‌ها دو جناح اصلی اصولگرا و اصلاح طلب در کشور حضور دارند. گرچه با نهایت تاسف در مجلس هفتم وهشتم و نهم روند کار به شکلی شد که دیگر اصلاح طلبان در مجلس حضور جدی ندارند. این تفرقه میان اصلاح طلبان واصولگرایان اساسا به سود کشور نیست. امروز مهمترین مساله این است که اصولگرایان و اصلاح طلبان و همچنین روحانیتی که در این جناح ها فعال هستند باید با هم متحد شوند.

انصاری راد تاکید کرد: امروز راه نجات کشور از بحران اقتصادی و فرهنگی و اداری و… این است که اصولگرایان و اصلاح طلبان از این تفرقه و اختلافات دست بردارند. آنچه برخی روزنامه ها درباره برخی از علما و بزرگان می نویسند و می گویند به هیچ وجه توجیه شرعی و عقلی ندارد. برای نجات کشور از بحران‌ها هیچ چاره‌ای جز وحدت و انسجام اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود ندارد. روحانیون این دو جناح می‌توانند در این زمینه پیشرو باشند تا هر دو بتوانند تحت قانون اساسی وظایف شرعی و قانونی و تبلغی خود را انجام دهند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با حضور هر دو جناح سیاسی بتوان مجلسی نیرومند وبی غرض در آینده تشکیل داد، ادامه داد: این گامی است که با روحانیون وعلمای اصولگرا و اصلاح طلب محقق می‌شود.

وی در پایان گفت: من یقین دارم در هر دو جناح عالمان متدین و متقی و بی غرض حضور دارند که دلسوز و مسئولیت شناس هستند. این علما که خود در انقلاب شریک بوده اند باید پیشاهنگ وحدت میان دو جناح وهمکاری با دیگر جناح ها و گروه ها باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز