خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

مخالفت مردم با مجریان دینی به معنای مخالفت با اصل دین نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۳۰

تورم و بیکاری موجب کاهش رضایت مردم می‌شود / بزرگترین بی عدالتی در کشور توزیع ناعادلانه جمعیت و امکانات صنعتی است / اگر نیاز باشد با آمریکایی‌ها روی یک میز مذاکره می‌کنیم / در هیچکدام از نظرسنجی‌ها نظر مردم در مورد این انقلاب زیر ۹۴ یا ۹۵ درصد نبوده است و اگر مخالفت با مجریان دینی وجود دارد، این به معنای مخالفت با اصل دین نیست.

وزیر کشور تاکید کرد: آمریکایی‌ها در جایی مماشات می‌کنند و حاضرهستند با ما کنار بیایند که ما در آن زمینه قوی باشیم و اگر روزی نیاز باشد با آنها روی یک میز مذاکره می‌کنیم. البته این کار باید با حفظ خطوط قرمز و منافع باشد و اگر هم به نتیجه نرسید، اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مشترک مسئولین کمیته‌های پدافند غیر عامل دستگاه‌های اجرایی دولت تدبیر و امید با اشاره به اختلافات بین ایران و امریکا اظهار کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم دچار یک رویارویی با آمریکا هستیم و دلیل آن هم به علت وجودی ایران و امریکا بازمی‌گردد.

وی افزود: علت وجودی آمریکا دفاع از منافع خود است و این کشور هر کجا که منفعتی داشته باشد، حضور پیدا می‌کند همانطور که در عراق، خلیج فارس، افغانستان و اکنون نیز در اکراین حضور یافته است.

وزیر کشور علت وجودی ایران را اسلام، استقلال و سربلندی مردم دانست و گفت: ما نمی‌توانیم علت وجودی خود را کنار بگذاریم آنها هم همواره علت وجودی خود را حفظ می‌کنند و این منجر به درگیری میان ما شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران اظهار کرد: آنها در جایی مماشات می‌کنند و حاضرهستند با ما کنار بیایند که ما در آن زمینه قوی باشیم و اگر روزی نیاز باشد با آنها روی یک میز مذاکره می‌کنیم. البته این کار باید با حفظ خطوط قرمز و منافع باشد و اگر هم به نتیجه نرسید، اتفاقی نیفتاده است.

وزیر کشور با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران اظهار کرد: این موقعیت جغرافیایی گاهی موجب پیروزی و گاهی موجب ضعف ما شده است. ولی با توجه به اینکه عوامل جغرافیایی تغییر نمی‌کند، نوع موجودیت و حکومت از این عنصر می‌تواند به نفع یا بر ضرر ما باشد.

وی عامل داخلی را مهمترین عامل برای حفظ اقتدار نظام دانست و اذعان داشت: جایی که عامل داخلی در آنجا فراهم نبوده است، امریکا هیچگاه حضور پیدا نکرده است. البته آنها سعی می‌کنند در عوامل داخلی کشورها مداخله کنند. همانطور که در ۳۶ سال سعی کردند در امور داخلی ایران دخالت کنند.

وزیر کشور همچنین درباره عنصر مدیریت خاطرنشان کرد: مدیریت اگر منجر به کارآمدی و رضایت عمومی مردم نباشد باعثایجاد اختلاف خواهد شد و همچنین فقر، فساد و تبعیض را به دنبال خواهد داشت که به یک نوعی تهدید است و صددرصد دلیل پیروزی انقلاب ما به دلیل نادیده گرفتن اسلام و وجود نارضایتی‌های مردم در رژیم سابق بود.

رحمانی فضلی مدیریت داخلی را مهمترین عامل در مقابله با تهدیدات عنوان کرد و گفت: مدیریت داخلی به معنای ایجاد کارآمدی و رضایت در مردم است. در هیچکدام از نظرسنجی‌ها نظر مردم در مورد این انقلاب زیر ۹۴ یا ۹۵ درصد نبوده است و اگر مخالفت با مجریان دینی وجود دارد، این به معنای مخالفت با اصل دین نیست.

وی افزود: تورم و بیکاری موجب کاهش رضایت مردم می‌شود. اگر مردم ناراضی باشند نظام نیز ناکارآمد است.

وزیر کشور بزرگترین بی عدالتی در کشور را توزیع ناعادلانه جمعیت و امکانات صنعتی دانست و گفت: توزیع نامناسب امکانات مالی موجب شده است که مناطق شرق و مرکز کشور خالی از سکنه شوند که این در بحثپدافند غیر عامل موجب شده است که در مقابل هجوم دشمنان، نیروهای نظامی تضعیف شوند که استخدام نیروهای نظامی به طوری که بتوانند مانع از ورود دشمنان شوند، بسیار هزینه‌بر است در حالیکه مردم می‌توانند نقش بزرگی در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های نظام پهلوی در خصوص پراکندگی جمعیت اظهار کرد: سیاست‌های سابق موجب شده است که امروز شاهد بروز کلان شهرها باشیم که در حاشیه آنها مشکلات عمده‌ای از جمله مشکلات اجتماعی، ترافیک و غیره شده است و در مقابل می بینیم که چقدر جمعیت روستاها کاهش پیدا کرده است به گونه‌ای که ۴/۳ از پراکندگی جمعیت تخلیه شده و در ۴/۱ از کشور قرار گرفته است.

رحمانی فضلی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان مجموعا ۱۱ تولیدی بالای ۱۰۰ کارگر را دارد که در کل جمیعت کارگران این استان به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد. در استان دیگری می بینیم که ۸ هزار واحد تولیدی وجود دارد که این نشان از بی عدالتی در توزیع سرمایه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز