خبرگزاری کار ایران

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

خداوند هیات مذاکره‌‌کننده ایرانی را یاری کند / گزینه نظامی دشمن نشانه ضعف اوست

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۰۰

آمریکا شیطان بزرگ است و مسئله شناخت دشمن از بدو خلقت حضرت آدم مطرح بوده است. مقام معظم رهبری فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم چرا که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و عهدشکن هستند در همین زمینه خانم شرمن هنوز چیزی نشده، می‌گوید تمام اعضای ۱ + ۵ درباره توافقات هسته‌ای حق وتو دارند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه اگر دشمن گزینه نظامی را روی میز دارد ضعف خود را به نمایش می‌گذارد، تاکید کرد: خداوند هیات ایرانی را یاری کند و به آنها اجر دهد و بر بصیرتی که دارند در شناخت دشمن بیافزاید، چرا که کار سختی را پیش رو دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و همچنین سالروز تاسیس کمیته امداد، به اجلاس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان بر لزوم مرزبندی با دشمن تاکید کردند. دشمن را باید شناخت، مکرهای او را باید شناخت، گول لبخند دشمن را نباید خورد و آنچنان که مقام معظم رهبری فرمودند مرز بین ما و دشمن را سوره کافرون مشخص می‌کند.

وی تذکر به هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای در خصوص شناخت دشمن ادامه داد: آمریکا شیطان بزرگ است و مسئله شناخت دشمن از بدو خلقت حضرت آدم مطرح بوده است. مقام معظم رهبری فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم، چرا که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و عهدشکن هستند در همین زمینه خانم شرمن هنوز چیزی نشده، می‌گوید تمام اعضای ۱ + ۵ درباره توافقات هسته‌ای حق وتو دارند.

موحدی کرمانی با قبیح خواندن این اظهارات خطاب به تیم مذاکره کننده آمریکایی خاطرنشان کرد: دارید مذاکره می‌کنید که به توافق برسید و در همین حال می‌گویید هر چه توافق شود زیر آن می‌زنید. اینها اینطور عناصری هستند. خداوند هیات ایرانی را یاری کند و به آنها اجر دهد و بر بصیرتی که دارند در شناخت دشمن بیافزاید، چرا که کار سختی را پیش رو دارند.

وی با یاد‌آوری حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت ۲۰۰ مسافر آن افزود: آمریکا همان است که به دوستانش نیز خیانت می‌کند و درباره آنها جاسوسی می‌کند. اصولا یک تحول در جهان به وجود آمده که آرامش را از مستکبرین سلب کرده است. غرب در زمینه اخلاق سقوط کرده و امروز در کنار قتل و غارت شهوت‌رانی در کمال رسوایی مسئله ازدواج با همجنس‌ها را مطرح می‌کند. با این سابقه و حمایت از تروریست و دخالت در امور کشورها آبرویی برای آمریکا باقی نمی‌ماند و بحمدلله گرفتار بحران اقتصادی نیز هستند. امروز فریاد مرگ بر امریکا در بسیاری از کشورها به راه افتاده است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد با تحریم می‌تواند حکومت ما را فلج کند، اما دید که مردم ایستاده‌اند و ان شا الله با عمل به اقتصاد مقاومتی مشکلات حل خواهد شد. ما توان و ظرفیت فراوان داریم. باید امید به بیرون را قطع کنیم، ما ملتی ولایی و دارای توان‌های مادی و معنوی داریم که گوش به فرمان رهبرند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: اگر دشمن گزینه نظامی را روی میز دارد باید بداند خود این گزینه نظامی دلیل ضعف است چرا که چون حرف حسابی ندارند متوسل به این گزینه می‌شوند، اما ایران برای غلبه بر دشمن مقاومت ایمان و وفای به عهد دارد و این سرمایه‌های معنوی از هر بمب اتمی قدرتش بیشتر است.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ دینی مقام معظم رهبری و خبرگان ملت را نگران کرده است، تاکید کرد: مسئولان مراقب باشند دشمن فرهنگ خطرناک خود را در بین کشورهای اسلامی وارد نکند. از وزیر ارشاد می‌خواهیم به این امر اهتمام جدی کند و گرفتار سهل‌انگاری در برنامه‌های فرهنگی نشوند، مبادا یک کتاب که نقش اظلال دارد مجوز بگیرد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با محکوم کردن فتنه تکفیری‌ها در دنیای اسلام این امر را که این جنایات به نام اسلام صورت می گیرد مایه تاسف شدید خواند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان گفت: در روزهای آینده همچنین مراسم زشت چهارشنبه‌سوری را پیشرو داریم. آتش‌افروزی و ترقه و غیره پدران و مادران باید بچه‌ها را نصیحت کنند و باید در این خصوص مردم را توجیه کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز