خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در نشست خبری: / ۴ /

دولت خود را موظف به اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۲۴۹

دولت کاملاً به چارچوبهای نظام مقدس اسلامی پای بند است و به مسائل فرهنگی که دغد‌غه مقام معظم رهبری نیز هست توجه دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به دستور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقا‌ومتی گفت: دولت خود را موظف به اجرای این قانون می‌داند، رئیس جمهور نیز این جایگاه را به معاونت اول ابلاغ کرد و همه دستگاههای دولتی به فرا خور نوع مسئولیتشان ماموریتی گرفته‌اند که تا پایان همین ماه اطلاعات را جمع آوری می‌کنیم و نقشه راه و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را منتشر و از‌‌ همان زمان اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار‌ایلنا، محمد باقر نوبخت در ادامه سخنان خود در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: قرار‌نیست آنچه از اصلاح قیمت‌ها به دست می‌آید در خزانه دولت و‌ برای مصارف دولت هزینه شود، ما می‌خواهیم همه این مبالغ را به اقتصاد و مردم برگردانیم، مردم ما بدانند که ممکن است برای برخی ۴۵ هزار تومان خیلی عدد تعیین کننده‌ای نباشد، اما مجموع آن برای دولت در حرکت بهبود تولید بسیار ارزشمند است.

وی افزود‌: تحت هیچ‌ شرایطی دولت یارانه کسانی را که واقعاً نیازمند هستند حذف نخواهند کرد، انتظار ما از کسانی که این رقم در زندگیشان سهم بالایی ندارد، این است که با انصراف خود فرصتی به نیاز‌مندان تا ما بتوانیم با آن‌ها خدمت کنیم‌.

سخنگوی دولت در خصوص برنامه‌های دولت برای تثبیت رشد اقتصادی در سال آینده گفت: در بحثصنعت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان کمک دیده شده است و مصمم هستیم این را به صورت سرمایه درگردش در اختیار صنایع قرار دهیم.

وی ادامه داد: با گسترش سرمایه در گردش رقابت بین صنایع مختلف ایجاد می‌شود با این حال ما روش اقتصاد دستوری را اجرا نمی‌کنیم ما به دنبال این هستیم که صنایعی که ظرفیت افزایش تولید را دارند از منابعی استفاده کنند و همزمان نظارت می‌کنیم که از این پول‌ها به درستی استفاده شود.

در ادامه خبر نگاری با بیان اینکه دولت بر خلاف گذشته علیرغم اظهارات تهدید آمیز اخیر رئیس جمهور آمریکا موضع مشخصی نگرفته است، ‌گفت‌: در خصوص توافق ایران و ۱ + ۵ متن مکتوب توافقات مبنای عمل است. ما در اینکه طرفین مطالبی را به صورت شفاهی در جلسات عنوان کند ورود نمی‌کنیم. آنچه دیروز از سوی مسئولین رژیم صهیونیستی اعلام شد نشان داد که آن‌ها خود را مغبون می‌دانند و در پی آن مقامات آمریکایی اعلام کردند که خواست آن چیزی دیگری است.

وی افزود: این مطالب نشان می‌دهد که چه کسانی تحت فشار هستند و نتایج مذاکرات ژنو چگونه رژیم ضد انسانی صهیونیستی را به عکس العمل وارد کرده است، مواضع ما کاملاً مشخص است دولت مواضع رهبری را در دستور کار دارد. دوستانی که در هیات دولت نقش آفرینی هستند در پیشینه خود نشان دادند که هرگاه کشور در هر عرصه‌ای دچار تهدید شد، حاضر هستند لباس رزم بپوشندو از منافع ملی دفاع کنند.

نوبخت تاکید کرد: برای این ملت بزرگ و رهبری فهیم که همه در روزهای آتش و خون کنار ملت بودند مشخص است که از منافع ملی با قدرت دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: با نگاهی به گذشته می‌بینیم که هرکسی به منافع این کشور بزرگ کوچک‌ترین تهدیدی کنند و یا اقدام خصمانه‌ای انجام دهد در پایان پشیمان خواهد شد. اگر لازم باشد این را در عمل نیز نشان می‌دهیم اما آنچه در دست ماست توافق نامه ژنو است که رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این توافقنامه به نفع ایران است.

وی در خصوص زمان اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گف: ما از سال ۹۳ اجازه داریم مرحله دوم قانون هدفمندی را اجرا کنیم. طبق قانون این اجرا با تقاضای خانوار‌ها و تکمیل فرم تقاضا شروع می‌شود و در زمان خود این فرم را در اختیار متقاضیان می‌گذاریم تا مشخص شود که چه کسانی نیازمند هستند؛ اما قطعاً پرداخت‌ها را ادامه می‌دهیم و به گونه‌ای عمل می‌شود که در طول سال کل قانون هدفمندی در مرحله دوم طبق ضوابط مندرج به اجرا برسانیم.

سخنگوی دولت در خصوص اظهارات اوباما مبنی بر اینکه ورود هیات‌های تجاری به ایران صرفاً برای بستن قرار داد نیست، گفت: ما به خوبی می‌فهمیم که آن‌ها چگونه از صف کشیدن سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران احساس مغبومیت می‌کنند. به هر حال دیوار تحریم‌ها در حال کو تاه‌تر شدن و فرو ر یختن است و این نشان می‌دهد که اقتصاد ایران برای جهان مهم است که تا اندکی گشایش دیده‌اند به سمت ایران می‌آیند.

وی ادامه داد: یعنی ایران در مبادلات تجاری کشور مهمی محسوب می‌شوند، پس فریاد‌های که آن‌ها می‌کشند ناشی از مغبومیت آنهاست.

نوبخت با اشاره به دستور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقا‌ومتی گفت: دولت خود را موظف به اجرای این قانون می‌داند، رئیس جمهور نیز این جایگاه را به معاونت اول ابلاغ کرد و همه دستگاههای دولتی به فرا خور نوع مسئولیتشان ماموریتی گرفته‌اند که تا پایان همین ماه اطلاعات را جمع آوری می‌کنیم و نقشه راه و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را منتشر و از‌‌ همان زمان اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص هجمه‌های اخیر برخی نسبت به تیم فر‌هنگی دولت و متهم کردن آن به فرهنگ لیبرالیسم، گفت: قطعاً لازم است تا در جلسه‌ای آقای جنتی وزیر فر هنگ و ارشاد بیاید و در چارچوب اصولی که در امور فرهنگی دولت دارد به خوبی دفاع کند و پاسخ کسانی که کلی گویی می‌کنند را بدهند که البته ممکن است بسیاری از این اظهارات از سر دلسوزی باشد.

وی ادامه داد: ما به همه حق می‌دهیم که دراین عرصه نظر بدهند اما بنده به عنوان سخنگوی دولت اعلام می‌کنم که دولت کاملاً به چارچوبهای نظام مقدس اسلامی پای بند است و به مسائل فرهنگی که دغد‌غه مقام معظم رهبری نیز هست توجه دارد و با عنایت به این اصول کنشهای فرهنگی دارد. ما تلاش می‌کنیم پاسخ این دوستان را با تفصیل بیشتری بدهیم، اما تاکید می‌کنم که دولت به واقعیتهای جامعه بی‌توجه نیست امیدواریم که دغدغه‌های این عزیزان نیز به زودی برطرف شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر قیمت حاملهای انرژی نیز منوط به پر کردن فرمهای ثبت نام خانوار‌ها است، گفت: ازیک طرف مردم انتظار دارند که انرژی را به صورت ارزان در اختیار آنان قرار دهیم و از طرفی این انتظار هست که قطع برق نداشته باشیم برای این کار باید به شرکتهای برق فرصت سرمایه گذاری بدهیم، سالانه ۵۰۰۰ مکا بات برق باید تولید شود تا نیاز داخلی پاسخ داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز