خبرگزاری کار ایران

گزارش جلسه سوم پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۲۳۰

نعیم آبادی در بخش دیگری از نطق خویش به موضوع فرهنگ اشتغال و معضل بیکاری پرداخت و تصریح کرد: در کشور ما علی رغم وجود مشکل بیکاری بیکاری، اما مشکل عمده‌تر فرهنگ کار و اشتغال است، و الا در بسیاری از رشته‌ها کار هست، اما افراد حاضر نیستند در این کار‌ها اشتغال پیدا کنند و این امر باید اصلاح شود.

جلسه سوم پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری صبح روز امروز - چهارشنبه - آغاز و طی آن چند تن از نمایندگان این مجلس به ایراد نطق پرداختند.

به گزارش ایلنا، اولین سخنران پیش از دستور این جلسه حجت الإسلام و المسلمین احمدی شاهرودی نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان بود که در خصوص وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و ارتباط آن‌ها با دستگاه‌های دولتی سخن گفت.

همچنین آیت الله نعیم آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بندرعباس نیز به عنوان دومین سخنران پیش از دستور با ذکر روایتی از معصوم علیه السلام، پیرامون نقش مجلس خبرگان و قشر روحانی جامعه گفت: «دشمن‌شناسی و معرفی دشمن(آمریکا) و نقشه‌های او برای مردم از وظایف روحانیون است.»

وی در همین زمینه از برخی جنایات رژیم آمریکا در سطح کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکای لاتین و استثمار و استعمار این کشور‌ها سخن گفت.

این عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: علما و روحانیون باید چهره واقعی آمریکا و ایالات متحده را به مردم بشناسانند تا دیگر کسی جسارت آن را نداشته باشد که چهره خوبی از این دولت استکباری به مردم نشان دهد.

نماینده مردم هرمزگان در خبرگان رهبری با مرور کتاب «آمریکای لاتین» قسمت‌هایی از آن‌را قرائت کردو در ادامه افزود: در سال ۱۹۵۰، هفتاد درصد معادن و منابع خام و پنجاه درصد تولید ناخالص ملی آمریکای لاتین تحت کنترل آمریکای شمالی داشت. با این حال در آن زمان یک دیپلمات آمریکایی می‌گوید: تعجب آور است که با وجود کمک‌های آمریکا به کشورهای آمریکای لاتین، آمریکایی‌ها را چپاول گر می‌دانند. اهالی آمریکای لاتین دندان‌هایشان ر ا با خمیر دندان ساخت آمریکای شمالی مسواک می‌کنند، کوکاکولا می‌نوشند و با خودروهای ساخت ایالات متحده حرکت می‌کنند.

نعیم آبادی در بخش دیگری از نطق خویش به موضوع فرهنگ اشتغال و معضل بیکاری پرداخت و تصریح کرد: در کشور ما علی رغم وجود مشکل بیکاری بیکاری، اما مشکل عمده‌تر فرهنگ کار و اشتغال است، و الا در بسیاری از رشته‌ها کار هست، اما افراد حاضر نیستند در این کار‌ها اشتغال پیدا کنند و این امر باید اصلاح شود.

سومین سخنران پیش از دستور جلسه صبح روز چهارشنبه، حجت السلام و المسلمین علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان بود که در سخنرانی خود با اشاره برخی فسادهای اقتصادی در کشور بروز این گونه مسائل را زیبنده جامعه اسلامی نداشت و افزود: بروز چنین مواردی در نظام اسلامی وهن احکام اسلامی دانسته شده و فضا را آلوده می‌کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کارآیی و توان مدیریتی اسلام و فقاهت اهل البیت شیعه و گستره نفوذ انقلاب اسلامی در سطح جهان و به عقب نشینی وادار کردن ناتو و پنتاگون تصریح کرد: ما می‌توانیم با جلوگیری از این گونه فسادهای و چپاول اموال عمومی و بیت المال، چهرهٔ مدیریت فقه را همچنان درخشنده نگه داریم.

وی در همین خصوص به مسأله گزینش و لزوم آن برای اجرای صحیح گزینش در سطح دوایر دولتی تأکید کرد و افزود: نباید نیرو‌ها بصورت فله وارد اداره کشور شوند با لحاظ ملاکات اسلامی که در شرع مقدس بر آن‌ها تأکید شده می‌توان از بین افراد، نیروهایی با معیارهای اسلامی، جذب نمود.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی همچنین بر نقش علمای بلاد و بزرگان و زنده نگهداشتن فرهنگ دعا و مناجات در سطح جامعه و بین مردم تأکید کرد و از علما خواست همچنان سیرهٔ بزرگانی همچون حضرت امام(ره) و علمای ربانی را در بر پایی مجالس دعا و مناجات ادامه دهند و همانند طرح‌هایی مثل راهیان نور توسط برادران و شجرهٔ صالحین با رعایت مقام معظم رهبری دام ظله العالی صورت بگیرد.

حجت الإسلام و المسلمین علی معلمی؛ نماینده استان مازندران هم در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل(ره) همگان علی الخصوص علما و مسؤولین نظام را به مرور دوباره و چندباره وصایای حضرت امام توصیه کرد و از جایگاه نهاد مجلس خبرگان در تقویت مقام ولایت فقیه سخن گفت و تأکید کرد: امروزه با وجود امکانات رسانه‌ای می‌توان مباحثولایت فقیه را برای اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تبیین کرد.

وی در ادامه با اشاره با مسأله بانکداری اسلامی، اجرای ناصحیح برخی قوانین بانکداری اسلامی را از سوی بخشی از بانک‌های کشور مورد انتقاد قرا داد و برلزوم تذکر دادن مداوم نسبت به این گونه مسائل تأکید نمود.

وی ضمن یادآوری حمایت از دولت خاطر نشان کرد: تذکرات و انتقادات درست از دولت می‌تواند دولت را در جریان خدمت بهتر به مردم کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز