خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در دیدار رئیس کمیسیون قانون‌گذاری و قضایی مجلس کره:

ایران معتقد به خلع سلاح هسته‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۹۳۵

سیاست اصولی ایران در عرصه انرژی ایجاد زمینه‌های دسترسی کشورهای نیازمند به انرژی و رسیدن به سیاست واحد برای ایجاد امنیت در این حوزه می‌باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران معتقد به خلع سلاح هسته‌ای است و افزایش و تکثیر سلاح‌های هسته‌ای را موجب افزایش ناامنی و بر هم زدن صلح جهانی می‌‌داند.

به گزارش ایلنا، پارک یانگ‌سان رئیس کمیسیون قانون‌گذاری و قضایی مجلس جمهوری کره ظهر امروز سه‌شنبه با حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابوترابی‌فرد در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط رو به رشد ایران و جمهوری کره و با بیان اینکه در سال‌های اخیر روابط دو کشور روابط پایدار و باثباتی بوده است، ابراز امیدواری کرد در سایه اقتدار اجتماعی، سیاسی دو کشور، پیشینه مثبت ارتباطات دو ملت و اهتمام جدی مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره در سال‌های آتی شاهد ارتقای جدی مناسبات فی‌مابین باشیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از حوزه‌های اساسی همکاری دو کشور در سال‌های آینده را عرصه انرژی دانست و گفت: مسئله امنیت انرژی مسئله بسیار مهمی است که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه دارای ایده می‌باشد.

وی افزود: سیاست اصولی ایران در عرصه انرژی ایجاد زمینه‌های دسترسی کشورهای نیازمند به انرژی و رسیدن به سیاست واحد برای ایجاد امنیت در این حوزه می‌باشد.

ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان از سیاست‌های دو گانه قدرت‌های جهانی در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای انتقاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد به خلع سلاح هسته‌ای است و افزایش و تکثیر سلاح‌های هسته‌ای را موجب افزایش ناامنی و بر هم زدن صلح جهانی می‌‌داند.

پارک یانگ‌سان رئیس کمیسیون قانون‌گذاری و قضایی مجلس کره نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد با پایان هر چه سریع‌تر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران سطح مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور از افزایش چشمگیری برخوردار گردد.

وی افزود: ملاقات مقامات دو کشور و افزایش رایزنی‌های دو کشور در سطوح پارلمانی و اجرایی در ارتقاء مناسبات دو کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز