خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

فاصله اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نتیجه عملکرد تندروهاست

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۸۸۸

هر جناحی خود باید کاری کند تا تندرو‌ها دیگر در درون آنجایی نداشته باشند. اگر چنین اعتدال و میانه روی حاکم باشد، می‌توان امیدوار بود که کار‌ها بر مدار عقل و منطق پیش برود.

دبیر‌کل جامعه اسلامی اصناف و بازار تاکید کرد: فاصله‌ای که امروز میان اصولگرایان و اصلاح طلبان است، نتیجه عملکرد تندروهای دو جناح است.

احمد کریمی اصفهامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در دو جناح سیاسی کشور تندروهایی هستند که باعثبی‌حیثیتی هر دو شده‌اند، اولین ضرر آن‌ها این است که فاصله‌ای میان دو جناح ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه منطق همواره راه خود را باز می‌کند، گفت: تندرو‌ها به جای منطق و عقل تابع احساسات هستند. وقتی احساسات حاکم شد، حق و واقعیت کمرنگ می‌شود. واقعا فاصله‌ای که میان دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب به وجود آمده نتیجه عملکرد و اظهارنظرهای تندروهای هر دو جناح سیاسی است و در ‌‌نهایت زیان این امر به کل نظام و مردم می‌رسد.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اگر چنین نبود هر جناحی که حاکم می‌شد این همه جابجایی‌های وسیع انجام نمی‌گرفت. گرچه این مساله گاهی حاد‌تر می‌شود و گاهی نرم‌تر. اما به هر حال در هر دو جناح وجود دارد که این جابحایی‌های کلان می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد کند.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: همیشه گفته‌ام که هر دو جناح باید از تندروهای خود تبری بجویند. این بهترین شکل است، اصلاح طلبان نمی‌توانند برای اصولگرایان تصمیم بگیرند. اصولگرایان نیز نمی‌توانند برای اصلاح طلبان تعیین تکلیف کند. چرا که نتیجه این امر به خصومت تبدیل می‌شود. هر جناحی خود باید کاری کند تا تندرو‌ها دیگر در درون آنجایی نداشته باشند. اگر چنین اعتدال و میانه روی حاکم باشد، می‌توان امیدوار بود که کار‌ها بر مدار عقل و منطق پیش برود.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه در اسلام نیز بهترین امور اعتدالیترین امور است، ادامه داد: طبیعی است که هر جناحی که مصدر قدرت قرار گیرد تندروهای طرف مقابل اعتدال را به هم می‌زنند و آرامش را به التهاب تبدیل می‌کنند. مثلا امروز که‌ اصلاح طلبان بر مصدر کار هستند تندروهای اصلاح طلب محلی از اعراب و محملی برای اعتراض ندارند. باید همه بپذیریم که اگر قرار است آرامش ایحاد شود و برقرار بماند باید تندرو‌ها از هر دو جناح رانده شوند.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری یکی از نعمت‌های نظام را ولایت فقیه دانست و با تاکید بر توصیه مقام معظم رهبری بر پرهیز از تندروی خاطرنشان کرد: همین امر باعثشده بسیاری از مسائلی که ظرفیت تبدیل شدن به بحران را داشته مهار گردد. تندروی و یر سر همدیگر زدن گناهی نابخشودنی است. باید بدانیم که دشمن طرح دارد که ملت ما در مقابل همدیگر قرار گیرند و آن‌گاه پوزخند بزند.

کریمی اصفهانی در پایان تصریح کرد: تندروهای هر دو جناح بدانند که تندروی گناهی نابخشودنی است که مردم را در مقابل مردم و مردم را در مقابل دولت قرار می‌دهد. ما این همه شهید داده‌ایم که بیگانگان بر سرنوشت ما حاکم نباشند. تندروی‌ها حتی ممکن است پای بیگانگان را به کشور باز کند. ما تا به حال خطرات را با حضور ولایت فقیه رفع کرده‌ایم اما این‌ها خطرهای بزرگی رابرای کشور ایجاد کرده و می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز