خبرگزاری کار ایران

۲ پلیس مصری متهم به قتل خالد سعید به ۱۰ سال زندان محکوم شدند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۲۸

قتل خالد سعید توسط پلیس مصر در سال ۲۰۱۰ باعثبه وجود آمدن موجی از اعتراض‌های مردمی علیه شکنجه شهروندان توسط پلیس شد که همین موج منجر به انقلاب مصر شد.

دادگاه جنایی «اسکندریه» دو نیروی پلیس متهم به قتل «خالد سعید» شهروند مصری که درگذشت وی از عوامل مهم در انقلاب مصر بود را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک منبع قضایی مصری گفت که دادگاه جنایی اسکندریه «محمود صلاح» و «عوض اسماعیل» که متهم به قتل خالد سعید هستند را طی حکمی به ۱۰ سال زندان با اعمال شاقه محکوم کرد. حادثه قتل سعید از عوامل مهم انقلاب مصر به شمار می‌رود.

این منبع افزود که این دو پلیس می‌توانند به حکم زندان خود اعتراض کنند.

این در حالی است که دادگاه جنایی قاهره در اکتبر ۲۰۱۱ متهمان را به هفت سال زندان محکوم کرده بود اما دادگاه تجدید نظر خواستار محاکمه دوباره آن‌ها شده بود.

بنا بر این گزارش، خالد سعید در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی توسط پلیس مصر شکنجه و کشته شد. کشته شدن وی باعثبه وجود آمدن موجی از خشم در مصر و واکنش سازمان‌های حقوقی جهان شد و در پی آن اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در اسکندریه و قاهره توسط فعالان در اعتراض به ادامه شکنجه شهروندان مصری توسط پلیس به راه افتاد؛ همین اعتراض‌ها بستری برای انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ در روز پلیس در مصر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز