خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدارِ سفیر جدید عربستان:

توسعه روابط ایران و عربستان می‌تواند بر کل منطقه تأثیر بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۷۸

افراطی‌گری و تروریسم ثبات کل منطقه را تحت تأثیر قرار داده و اختلافات نابجا و ناصحیح بین مذاهب اسلامی فضای نامطلوبی را برای همه در منطقه ایجاد کرده است.

رییس جمهوری پیش از ظهر امروز - دوشنبه - در مراسم تقدیم استوارنامه از سوی عبدالرحمن بن غرمان الشهری سفیر جدید عربستان سعودی گفت: تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران بر حفظ و گسترش روابط صمیمی و برادرانه با کشورهای اسلامی و به ویژه همسایگان است و در این میان، عربستان سعودی جایگاه خاص و ویژه‌ای برای ایران دارد.

به گزارش ایلنا‏، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به جایگاه دو کشور ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام و بیان اینکه ایران و عربستان ظرفیت‌های قابل توجهی برای گسترش و تعمیق روابط با یکدیگر دارند، افزود: تعامل و همکاری تهران و ریاض بی‌تردید می‌تواند برای ثبات و امنیت کل منطقه مفید باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران، ارتقای روابط و تعمیق تعاملات است، ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران در دوره پیش رو خواهان گسترش روابط با کشور برادر و دوست خود عربستان سعودی در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری و تبادل‌نظر در تمام مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است.

روحانی با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر در منطقه و در برخی کشورهای اسلامی شاهد جنگ و درگیری هستیم، تصریح کرد: افراطی‌گری و تروریسم ثبات کل منطقه را تحت تأثیر قرار داده و اختلافات نابجا و ناصحیح بین مذاهب اسلامی فضای نامطلوبی را برای همه در منطقه ایجاد کرده است.

رییس‌جمهور اضافه کرد: مسلماً توسعه همکاری‌های دو کشور ایران و عربستان، شرایط مطلوب‌تری را برای منطقه رقم خواهند زد.

عبدالرحمن بن غرمان الشهری سفیر جدید عربستان سعودی نیز در این دیدار روابط خوب دو ملت و رهبران ایران و عربستان را عنصری مهم و موثر برای گسترش روابط دو کشور توصیف و تصریح کرد: قطعاً در پرتو رهبری مدبرانه جنابعالی در دولت جدید ایران می‌توانیم شاهد دورانی بی‌نظیر در روابط تهران و ریاض باشیم.

سفیر جدید عربستان سعودی گفت: رویکردهای دولت جدید ایران چشم‌انداز و افق جدیدی را در روابط دو کشور گشوده و ملت و مقامات عربستان سعودی برداشت‌های مثبتی از این رویکرد جدید دارند.

سفیر جدید عربستان تأکید کرد: مسلماً با اراده قوی‌ای که در مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات وجود دارد بی‌تردید روابطی صمیمی و برادرانه بین دو کشور شکل خواهد گرفت که وحدت واقعی و تاریخی میان ایران و عربستان را محقق خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز