خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور / ۳ /

چاره‌یابی بعد از وقوع فساد هزنیه‌های کشور را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۷۰

کسانی که صادقانه کار می‌کنند باید کاملا اطمینان داشته باشند که وقتی می‌خواهند یک تصمیمی بگیرند دستشان نلرزد واحساس کنند که هم سیستم نظارتی و هم بازرسی و قضایی به کمکش می‌آید.

دادستان کل کشور گفت: اینکه ما بنشینیم تا یک ۸ هزار میلیاردی اتفاق بیافتد و بعد به فکر چاره بیافتیم، ‌ هزینه‌ها را در کشور افزایش خواهد داد، اما اگر ازه‌مان اول با لسان خوب و بصورت شفاف و قاطع آنجایی که کار خلافی صورت می‌گیرد؛ گزارش دهیم می‌توانیم آنرا حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ‌ای در ادامه سخنان خود در همایش اقتصاد مقاومتی در سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی اظهار داشت: نکته دیگری که بازرسی باید به آن توجه کند این است که ما اگر مدیران خدوم و زحمتکشی داریم ان‌ها همیشه باید از کار بازرسی استقبال کنند، چرا که این فرد خائن است که باید از بازرسی هراس داشته باشد. اما یک بخش آن بستگی به نوع عملکرد و رفتار ما با مدیران و مجموعه و مردمی که از آن‌ها گزارش می‌گیریم بستگی دارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: از طرف دیگر کسانی که صادقانه کار می‌کنند باید کاملا اطمینان داشته باشند که وقتی می‌خواهند یک تصمیمی بگیرند دستشان نلرزد واحساس کنند که هم سیستم نظارتی و هم بازرسی و قضایی به کمکش می‌آید.

وی همچنین با اشاره به تعدد موضوعات مختلف در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: یک سری از مسائل وجود دارد که ممکن است مراجع رسمی به شما ابلاغ کنند و در این میان ممکن است شما با عده و عُده‌ای که دارید نتوانید همه مسائل را حل کنید که در این شرایط باید مسائل را به گونه‌ای خاص اولویت بندی کنید و این اولویت بندی‌ها باید با برنامه ریزی و با توجه به شرایط رضایتمندی مردم و ارباب رجوع صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعنوان مثال ممکن است در یک جایی میزان فساد خیلی بالا نباشد، اما متکثر باشد که این تکثر می‌تواند با عثنارضایتی بخش عمده‌ای از مردم شود و یا اینکه تاثیر سوء آن بسیار بالا باشد و یا به خاطر بهره برداری که دشمن می‌تواند از این موضوع داشته باشد ویا اینکه به هر شکلی منجر به ناامید شدن مردم شود؛ می‌خواهم تاکید کنم که باید به معیارهایی که برای تعیین اولویت‌هایمان داریم باید توجه کنیم.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه همه به لحاظ تجربی و علمی به این امر بدیهی رسیده‌ایم که پیشگیری مهم‌تر از درمان است، گفت: سازمان بازرسی کل کشو‌ر با کمک مجلس و دولت و دیگر بخشهای نظام وحتی بخشهای دیگری در قوه قضاییه چنانچه یک هماهنگی لازم و ارتباط تعریف شده‌ای بینشان وجود داشته باشد، می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه افزود: این هماهنگی‌ها باید تعریف شده باشد، یعنی بده بستان غلط بین این نهاد‌ها وجود نداشته باشد،، چرا که اگر چنین باشد نظام و مردم ضرر می‌کنند و نفع آن به دشمنان می‌رسد. بعنوان مثال اگر‌ از هر استانداری بخواهیم در جهت اخذ بودجه کشور برخلاف قانون با ما کنار بیاید، نام این عمل هماهنگی نیست و خود این عمل باعثتولید فساد خواهد شد و به خصوص دستگاه قضایی باید از این نوع کار‌ها به شدت پرهیز کند.

وی در ادامه ‌با تاکید بر بحثپیشگیری گفت: اینکه ما بنشینیم تا یک ۸ هزار میلیاردی اتفاق بیافتد و بعد به فکر چاره بیافتیم، ‌ هزینه‌ها را در کشور افزایش خواهد داد، اما اگر ازه‌مان اول با لسان خوب و بصورت شفاف و قاطع آنجایی که کار خلافی صورت می‌گیرد؛ گزارش دهیم می‌توانیم آنرا حل کنیم.

دادستان کل کشور افزود: از دیدگاه من یکی از کارهای خوبی که بازرسی کشور در زمان آقای پورمحمدی انجام داد به روز بودن تمام موضوعات بود. بدین‌ترتیب که وقتی اتفاقی در حال روی دادن بود بلافاصله به سراغ آن موضوع می‌رفتند و آنر ا حل می‌کردند واگر هم اتفاقی می‌افتاد در مدت زمان کوتاهی به آن رسیدگی می‌کردند. در حال حاضر یکی از دلایلی که باعثمی‌شودپرونده‌ها کمتر به نتیجه برسد این است که ۴ یا ۵ سال از زمان آن گذشته است.

محسنی اژه‌ای در پایان گفت: من از دکتر نوری که معاونت اقتصادی کشور را برعهده دارد؛ خواهش می‌کنم که یک ارتباطی را به صورت مشخص با ایشان و سایر دستگاههای قضایی داشته باشیم و اگر نیاز به نشست و یا پیگیری و سوال است این مسائل را بی‌پاسخ نگذارند و در خصوص آن مسائلی که ممکن است ما درجریان نباشیم، اما شما در جریان قرار می‌گیرد ما را هم در جریان قرار دهید تا ما از نظر مدعی العموم وارد شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز