خبرگزاری کار ایران

شکوری‌راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تندورها به دنبال کسب اعتبار برای خود هستند / انتخابات نشان داد تندورها چه کسانی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۸۳

چه کسی است که نداند کسانی که هشت سال گذشته با سر و صدای زیاد منتقدین را از صحنه بیرون کردند و روزنامه‌ها را بستند و صدا‌ها را خاموش کردند و اجازه دادند و در طرف مقابل فسادهای بزرگ مالی شکل بگیرد و در عرصه بین الملل علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کردند و در صحنه داخلی مردم را نسبت به بخش‌هایی از نظام بدبین کردند چه کسانی هستند؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رای مردم مشخص کرده است چه کسانی تندرو هستند و چه کسانی معتدل و میانه رو.

علی شکوری راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در تبیین مفهوم تندروی در فضای سیاسی کشور اظهار داشت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان داد که مردم از تندروی خسته شده‌اند و به کسی رای دادند که او را نماد اعتدال و میانه روی می‌دانستند.

وی افزود: بنابراین رای مردم مشخص کرده است که چه کسانی تندرو هستند و چه کسانی معتدل و میانه رو. بعد از انتخابات کسانی که در گذشته تندوری‌هایی در شعار و عمل داشتند سر و صدای زیادی برپا کردند و از مردم سلب آرامش نمودند.

شکوری‌راد تصریح کرد: شاخص اعتدال در وضعیت فعلی بر اساس رای مردم، دولتی است که اکنون بر سر کار است. اگر کسی از این دولت حمایت کند و متناسب با آن مطالبات مردم را دنبال کند معتدل است و اگر کسی در مقابل این دولت بایستد و در مسیر آن سنگ اندازی کند؛ تندرو و افراطی است. البته انتقاد سازنده نیز می‌تواند نوعی حمایت تلقی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: مخدوش کردن بحثتندروی با مشی ایثارگران و کسانیکه برای پیروزی انقلاب فداکاری کرده‌اند و جان خود را برای حفظ نظام وانقلاب فدا کرده‌اند و یکی دانستن آن‌ها با تندرو‌ها کار خود تندورهاست تا بتوانند خود را تطهیر کنند. همه مردم قدر‌شناس ایثار و فداکاری کسانی هستند که فداکاریشان پشتوانه حفظ و نظام و انقلاب بوده.

وی افزود: تندرو‌ها امروز می‌خواهند حساب خود را با ایثارگران و فداکاران یکی کنند. مگر بتوانند از این رهگذر برای خود کسب اعتبار نمایند و گرنه چه کسی است که شهید خرازی و شهید همت و شهید باکری و شهید چمران را تندور بنامد؟ اینان که برای حفظ نظام و انقلاب جانفشانی کردند؛ هرگز در زمره تندرو‌ها و ترمز بریده‌ها نبوده و نیستند.

شکوری‌راد با اشاره به سرمقاله یکی از روزنامه‌های اصولگرا به قلم مدیرمسئول آن با بیان اینکه این روزنامه قبلا تعریفی در این زمینه ارائه داده بود و خود را در زمره ترمز بریده‌ها دانسته بود، ادامه داد: اینان‌‌ همان کسانی هستند که نوشتند ما در ماشینی بی‌ترمز نشسته‌ایم و فرمان را کنده‌ایم و بیرون انداخته‌ایم و طرف مقابل باید کنار برود، تا تصادفی پیش نیاید. اینان قبلا از تندرو‌ها دفاع کرده بودند و نمی‌توانند سابقه هشت سال حمایت از دولت تندروی احمدی‌نژاد را از کارنامه خود پاک نمایند. بنابراین یکی کردن بحثتندرو‌ها با افتخارآفرینان برای رد گم کردن و آدرس غلط دادن است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: چه کسی است که نداند کسانی که هشت سال گذشته با سر و صدای زیاد منتقدین را از صحنه بیرون کردند و روزنامه‌ها را بستند و صدا‌ها را خاموش کردند و اجازه دادند و در طرف مقابل فسادهای بزرگ مالی شکل بگیرد و در عرصه بین الملل علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کردند و در صحنه داخلی مردم را نسبت به بخش‌هایی از نظام بدبین کردند چه کسانی هستند؟ اینان برای مردم شناخته شده‌اند و آدرس غلط دادن در این مورد مردم را سردرگم نمی‌کند.

شکوری راد در پایان گفت: کسانی که امروز فریادشان از انتساب به تندوری بالاست‌‌ همان کسانی هستند که بخش‌های مختلف مردم را آماج اتهامات خود قرار داده‌اند. اینان تعدادشان اندک اما صدایشان زیاد است و رسانه‌های زیادی را با بودجه بیت المال به خود اختصاص داده‌اند تا گوش مردم را از صدای خود پر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز