خبرگزاری کار ایران

جان کری:

واشنگتن پیش از گزینه نظامی به ادامه مذاکرات با ایران متعهد است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۲۷

جان کری با اشاره به تعهد آمریکا برای ادامه مذاکره با ایران گفت: «من این درس سخت را از ویتنام گرفته‌ام، قبل از اینکه جوان‌ها را به جنگ بفرستی، باید تلاش کنی تا ببینی راه دیگری وجود دارد یا خیر.»

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جمع گروهی از خبرنگاران گفت که واشنگتن پیش از فکر کردن به گزینه نظامی٬ به ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران پایبند است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ جان کری با اشاره به تعهد آمریکا برای ادامه مذاکره با ایران گفت: «من این درس سخت را از ویتنام گرفته‌ام، قبل از اینکه جوان‌ها را به جنگ بفرستی، باید تلاش کنی تا ببینی راه دیگری وجود دارد یا خیر.»

کری همچنین گفت که این تعهدی ا‌ست که «به عنوان مقام‌های مسئول بر دوش ما است تا قبل از این‌که از مردم بخواهیم از زندگی خود بگذرند٬ تمام راه‌حل‌های موجود را کامل بیازماییم و این کاری است که ما(در مقابل ایران) انجام می‌دهیم.»

موضوع احتمال در نظر گرفتن گزینه نظامی علیه ایران پیش از این نیز مطرح شده بود؛ هر چند مقام‌های دولت آمریکا بارها تاکید کرده‌اند که قصد ندارند فرصت ایجاد شده برای یافتن راه‌حلی دیپماتیک را از دست بدهند.

از طرف دیگر، دولت آمریکا توسط گروهی از قانون‌گذاران نیز تحت فشار است که در میانه مذاکرات تحریم‌هایی جدید را علیه تهران وضع کند. «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا٬ مقام‌های دولت وی و برخی از چهره‌های سرشناس حزب دموکرات مانند «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق و «بیل کلینتون» رییس‌جمهوری اسبق آمریکا با چنین رویکردی مخالفت کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز