خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدارِ خانواده شهدا و ایثارگران هرمزگان:

دستور اجرای قانون جامع ایثارگران صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۲۷۱

همه در تحمل سختی ها دچار مشقاتی می شوند اما ما در جمهوری اسلامی و شما خانواده های شهدا و ایثارگران یک ویژگی خاص دارید و آن امید به خداست که روحیه لازم برای ایستادگی را به دلیل رضا به قضای حق و استقامت در برابر بلا و امتحان الهی به ما می دهد.

رییس جمهوری امروز(چهارشنبه) در دیدار خانواده شهدا و ایثارگران هرمزگان با بیان اینکه انقلاب، عظمت، استقلال و سرفرازی امروز ایران اسلامی مرهون دلاوری فرزندان عزیز این مرز و بوم در دوران مبارزات نهضت اسلامی و جنگ تحمیلی است، گفت: همه این دستاوردها حاصل از خودگذشتگی کسانی است که عزیزان خود را تقدیم انقلاب، نظام و اسلام کرده و با صبر و ایستادگی خود بر رنج و سختی های ناشی از فقدان عزیزانشان به ما درس مقاومت و ایستادگی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه هم در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس اگر همه مردم و اقشار جامعه به صحنه نمی آمدند نه انقلاب به پیروزی می رسید و نه در جنگ تحمیلی می توانستیم بر دشمن فائق شده و آن را از خاک کشورمان بیرون کنیم، افزود: در جریان مبارزات نهضت اسلامی همه دشمنان پشت رژیم سفاک پهلوی بوده و همه قدرتهای مادی نیز به ظاهر در اختیار او بود اما ایستادگی و تحمل زندان و شکنجه و صبر و استقامت مردم، انقلاب را به پیروزی رساند.

رییس جمهوری با یادآوری سفرهای مبارزاتی مکرر خود به هرمزگان در فاصله سالهای ۵۳ تا ۵۷ که در اسناد ساواک نیز به آن اشاره شده است، اظهار کرد: هرمزگان در دورانی که انقلاب نیاز به یار و یاور و ایستادگی و فداکاری داشت از جمله استانهای انقلابی کشور بود.

روحانی با اشاره به تحمیل جنگ به کشورمان در فاصله کمتر از دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: وضعیت کشور و اوضاع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آن مقطع تاریخی وضعیت خاصی بود که باعثشده بود دشمن احساس کند چنانچه به ایران حمله کند اگر نتواند در زمانی کوتاه همه کشور را اشغال کند حداقل خواهد توانست استان های مرزی را به اشغال خود درآورد اما این مردم بودند که همه به صحنه آمدند و دشمن را ناکام گذاشتند.

رییس جمهوری گفت: حتی اگر در دوران جنگ تحمیلی عده ای گوش به ندای امام راحل داده و آماده فداکاری می بودند اما عده ای به فرمان دشمن بودند باز هم پیروزی نصیب ما نمی شد؛ اما در آن دوران همه مردم از همه اقشار به میدان آمدند و بنده خود در یک سفر به جبهه های جنوب فرزندان سران هر سه قوه را در یک زمان در جبهه مشاهده کردم.

روحانی اضافه کرد: اگر همه آحاد ملتی برای هدفی مقدس دست به دست هم بدهند یقین بدانید که خدا پیروزی را نصیب آن ملت خواهد کرد و اینکه در جنگ تحمیلی حتی یک میلی متر از خاک سرزمین ایران به دشمن واگذار نشد، افتخاری تاریخی برای ملت ایران است که همه دست در دست یکدیگر آن را خلق کردند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در جریان جنگ تحمیلی همه قدرت های بزرگ حامی و یاور صدامیان بودند، اظهار کرد: حامیان صدام حتی اگر بر اساس قوانین داخلی کشورشان نمی توانستند تجهیزات و لوازمی مثل برخی هواپیماها را در اختیار حامیان قرار دهند، حیله ها و ترفندهایی را به کار می بستند و مثلا این هواپیماها را به جای فروش اجاره می دادند که این از عجایب تاریخ است اما در مقابل برخی لوازم و وسایل مورد نیاز ایران را مثل قطعات یدکی پدافند هوایی که کاربرد آنها کاملا دفاعی و انسانی بود، علیرغم تعهداتشان طبق قرارداد با ایران، از کشورمان دریغ کردند.

روحانی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در جنگ تحمیلی به جمهوری اسلامی کمک نکرد، تصریح کرد: در جریان جنگ تحمیلی رمز پیروزی اولا این بود که همه به میدان آمدند و دوم این بود که روی پای خودمان ایستادیم. ملت ایران در دوران دفاع مقدس به هیچ کس جزء خدا امید نداشت و با استفاده از همه توانش به میدان آمد و روی پای خود ایستاد و وقتی اینگونه باشد یقین بدانید که خداوند چنین ملتی را در همه صحنه ها پیروز می سازد.

رییس جمهوری در ادامه گفت: امروز روزگار سختی بر ما می گذرد به هر حال قبول دارم که زندگی امروز مردم با مشکلاتی توام است که آن را با تمام وجود لمس می کنیم. وجود تورم ۴۳ درصدی و اینکه مجبور باشیم کالاها را با قیمت حدود ۴۰ درصد بالاتر از سال گذشته تهیه کنیم معنایش چیزی جز سختی و فشار بر روی مردم نیست.

روحانی ادامه داد: تلاش دولت این بوده که قدم به قدم و با همراهی و همکاری مردم فشار موجود بر روی زندگی آنها را کم کند و امروز تورم از ۴۳ درصد به ۳۳ درصد رسیده که این خود کار بزرگی است اما قبول داریم که هنوز کارهای زیادی باقی مانده است.

رییس جمهوری اظهار کرد: البته برداشتن چنین حجمی از فشار و سختی از زندگی مردم کار کوچکی نبوده و یک روزه قابل انجام نیست اما کار شروع شده و مسیری که دولت با مشورت با همه متخصصین انتخاب و آغاز کرده نیز صحیح انتخاب و آغاز شده است و باید باز هم مردم صبر کنند تا این مشکلات حل شود و به حول و قوه الهی دولت در مسیر حل این مشکلات است و آنها را رفع خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه مردم در اثر تحریم های ظالمانه در فشار بوده اند، اظهار کرد: معنای تحریم آن است که کالاهایی که قرار است به دست مردم برسد گرانتر تهیه می شود و اساساً فشار تحریم بر دوش مردم است. بنده در همه دیدارهایی که با سران و مقامات کشورهای اروپایی در مدت سپری شده از دولت داشتم، تاکید کردم که تحریم ها علیه ایران نه تنها غیر قانونی بوده بلکه ضد حقوق بشری نیز هستند چرا که به عنوان مثال داروهای مورد نیاز مردم را نیز شامل می شدند.

رییس جمهوری تاکید کرد: همانطور که مردم با صبر و تحمل، از خودگذشتگی و حضور همگانی در میدان در دوره جنگ تحمیلی ۸ ساله به پیروزی رسیدند امروز هم مطمئناً با تکیه بر همان الگو از همه مشکلات عبور خواهند کرد.

روحانی گفت: همه مسئولیت ها و مشغله های دولت که ذکر آن به میان آمد به معنای آن نیست که دولت در برابر خانواده های ایثارگران احساس دین نمی کند یا دین خود نسبت به این خانواده ها را فراموش کرده است. از روز اول همکاری با جناب آقای شهیدی اهمیت خانواده های شهدا و ایثارگران نزد خودم را به ایشان متذکر شدم و تاکید کردم که بنده در برابر این خانواده ها احساس دین سنگینی دارم.

رییس جمهوری افزود: وقتی به دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران می روم احساس می کنم با یک دنیا صبر و استقامت روبرو می شوم و مثلاً در یکی از دیدارها جانبازی که یک دست، پا و بینایی خود را از دست داده بود از بنده درخواست کرد بیش از جانبازان به معلولان توجه کنم و می گفت جانبازان خیلی بیشتر مورد توجه هستند و این معلولان هستند که نیاز به توجه بیشتر دارند و این همه عظمت و بزرگواری به شدت بنده را تحت تاثیر قرار داد.

روحانی اظهار کرد: همه در تحمل سختی ها دچار مشقاتی می شوند اما ما در جمهوری اسلامی و شما خانواده های شهدا و ایثارگران یک ویژگی خاص دارید و آن امید به خداست که روحیه لازم برای ایستادگی را به دلیل رضا به قضای حق و استقامت در برابر بلا و امتحان الهی به ما می دهد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایستادگی در زمان آزمایش الهی است که نشان می دهد چه کسانی صابرین واقعی هستند، تصریح کرد: با وجود همه مشکلات وقتی با خدا معامله کردیم نباید یادمان برود که چه عضوی را در این راه تقدیم کرده ایم و نباید آن را با هیچ کس جز خدا معامله کنیم.

روحانی تاکید کرد: اینجاست که خانواده های شهدا و ایثارگران آموزگاران ما هستند و در حقیقت باید گفت که خانواده های شهدا، معلمان بزرگ ایثار در کشور هستند و همه آحاد مردم باید ایستادگی و ایثار را از ایشان بیاموزند.

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم ایران قدرشناس هستند، تصریح کرد: مردم قدر خانواده های شهدا را می دانند و به خوبی به این نکته واقفند که اگر ایثار آنان نبود چه بر سر کشور می آمد. البته آه مظلومان دامن همه کسانی که در این کشور ظلم کرده اند را گرفته یا خواهد گرفت.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در حد توان و با افتخار در خدمت خانواده های ایثارگران خواهد بود، گفت: قانون جامعع ایثارگران به هر حال سالهاست که منتظر اجرا باقی مانده اما در جلسه دولت به جناب آقای شهیدی گفته ام و در اینجا هم اعلام می کنم که دستور اجرای آن صادر شده و دولت گام به گام و در حد توان به حول و قوه الهی آن را اجرا خواهد کرد.

رییس جمهور گفت: انشاءالله در همین ماه اسنفند که البته ماه سختی نیز برای دولت است، بخشی از بدهی ها به خانواده های شهدا پرداخت خواهد شد و این کار در سال بعد نیز ادامه خواهد یافت و دولت اجرای این قانون را وظیفه خود می داند و در حد توان آن را اجرا خواهد کرد.

روحانی در پایان تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا انشاءالله مسیر پیشرفت کشور سریعتر طی شده و ایرانی آباد بسازیم که روح شهدا از ما راضی بوده و خانواده های ایثارگران به چنان ایران آباد و با عظمتی افتخار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز