خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر روسیه:

رهبری سیاسی جدید اوکراین نامشروع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۷۹۸

اگر دولت اوکراین را اشخاص نقاب‌زده و کلاشنیکف به دستی بشناسیم که سرگرم پرسه زدن در کی‌یف هستند، کار با آن بسیار دشوار خواهد بود.

نخست‌وزیر روسیه رهبری سیاسی جدید اوکراین را نامشروع دانست و گفت که نمی‌توان افرادی با سلاح و نقاب سیاه را مقام‌های دولتی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، نخست‌وزیر روسیه مشروعیت دولت انتقالی کی‌یف را رد کرده و گفته است: «کسی نیست که ما بتوانیم با وی وارد صحبت شویم.»

دمیتری مدودف افزود: «اگر دولت اوکراین را اشخاص نقاب‌زده و کلاشنیکف به دستی بشناسیم که سرگرم پرسه زدن در کی‌یف هستند، کار با آن بسیار دشوار خواهد بود.»

خبرگزاری «اینترفاکس» به نقل از مدودف گزارش داد که اکنون طرف جدی و معقولی برای مذاکره در کی‌یف وجود ندارد بلکه تنها افراد خشونت‌طلب و مسلح به چشم می‌خورند.

مدودف با اشاره به مشروع خواندن دولت جدید اوکراین توسط برخی شرکای غربی روسیه افزوده است: «نمی‌دانم آنها چه از قانون خوانده‌اند اما اشتباه است که حاصل یک شورش مسلحانه را مشروع بدانیم.»

در سه روز گذشته و پس از سقوط دولت یانوکوویچ روسیه از وقوع «کودتا» در اوکراین انتقاد کرده و نسبت به روی کارآمدن تندروها و افراطیون دست راستی هشدار داده است.

روسیه یکشنبه گدشته نیز سفیر خود از کی‌یف را نیز برای مشورت در باره اوضاع اوکراین به مسکو فراخواند.

مدودف تاکید کرده است که زندگی و سلامتی شهروندان روس در اوکراین در خطر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز