خبرگزاری کار ایران

هیگل طرح کوچک شدن ارتش آمریکا را ارائه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۲

این برنامه که قرار است به زودی به طور رسمی توسط پنتاگون اعلام شود، در حالی مطرح می‌شود که هیگل بودجه سال ۲۰۱۵ میلادی خود را اعلام می‌کند.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن حجم ارتش آمریکا به کوچک‌ترین میزان خود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، این برنامه که قرار است به زودی به طور رسمی توسط پنتاگون اعلام شود، در حالی مطرح می‌شود که هیگل بودجه سال ۲۰۱۵ میلادی خود را اعلام می‌کند.

انتظار می‌رود هیگل برنامه کاهش پرسنل ارتش را به ۴۴۰ هزار نفر مطرح کند که از زمان حمله یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به اوج خود، یعنی ۵۷۰ هزار نیرو رسیده بود.

ارتش آمریکا بعد از دو جنگ پر هزینه افغانستان و عراق تحت فشار است تا ارتش را کوچک‌تر کند.

در کوتاه مدت قرار است با پایان عملیات نظامی آمریکا در افغانستان در طول سال جاری میلادی، تعداد نیروهای آمریکایی به ۴۹۰ هزار نفر کاهش یابد.

«جان کربی» سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون به خبرگزاری آسوشیتد‌پرس گفت: «باید با واقعیت‌های زمانه پیش رویم و عمل‌گرا باشیم.»

وی در ادامه گفت: «از تصمیم گیری‌های سخت نمی‌توانیم فرار کنیم و اتخاذ این نوع تصمیم‌ها بر عهده سران ارتش کشور است.»

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال هیگل طرح کاهش کمک هزینه مسکن و سایر خدمات رفاهی و بهداشتی برای پرسنل ارتشی را نیز در نظر دارد.

احتمالا طرح کاهش بودجه و هزینه‌های نظامی جنجال‌های زیادی را در کنگره آمریکا که خود را آماده انتخابات میان دوره‌ای می‌کند، برپا خواهد کرد.

گفته می‌شود که این طرح علاوه بر وضعیت مالی و اقدام‌های ریاضتی دولت، وعده رئیس‌جمهوری درباره پایان دادن به دو جنگ عراق و افغانستان را نیز مورد توجه قرار داده است.

یکی از مقامات ارشد پنتاگون به نیویورک تایمز گفته است: «شما همیشه باید آمادگی و توان غلبه بر دشمن را داشته باشید اما هنگامی که هیچ جنگ زمینی وجود ندارد، نمی‌توانید تداوم یک نیروی زمینی بزرگ را توجیه کنید.»

مقام‌های ارشدی که نخواستند نامشان فاش شود به این روزنامه گفتند که بر اساس طرح کاهش هزینه‌های نظامی، ارتش توان دفاع در برابر دشمن را خواهد داشت اما حجمش کوچک‌تر از آن خواهد شد که بتواند نسبت به اشغال طولانی‌مدت سرزمین‌های دیگر اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز