خبرگزاری کار ایران

ظریف پس از دیدار با وزیر امور‌خارجه بلژیک:

پدیده افراط و تروریزم یک چالش اساسی برای منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۶۳

ظریف: درهای ایران درخصوص تجارت بر روی همه کشورهای دنیا باز است / وزیر امورخارجه بلژیک: ما تلاشهایی در جهت محدود کردن حضور مبارزان خارجی در سوریه انجام‌ داده‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: متاسفانه پدیده افراط و تروریزم درمنطقه یک چالش اساسی برای حکومت‌ها، دولت‌ها و بالاخص مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف درنشست خبری خود با بیدیر ریندر معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص آخرین پیگیری وزارت خارجه در طی انفجار تروریستی بیروت، گفت: متاسفانه پدیده افراط و تروریزم درمنطقه یک چالش اساسی برای حکومت‌ها، دولت‌ها و بالاخص مردم منطقه است.

وی ادامه داد: مسئله تروریزم و افراط‌گرایی ضرورت همکاری و تبادل نظر و اقدام مشترک علیه تروریزم را بیشتر از پیش می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: من بعد از این حادثه خطرناک که جامع بین المللی آن را محکوم کرد با وزیر خارجه لبنان صحبت کردم و ضرورت یک اقدام مشترک در مورد تبادل نظر ومبارزه با گروههای تروریستی را گوشزد کردم و ایشان به من و ملت ایران اطمینان داد که از هیچ تلاشی برای شناسایی و محکومیت مسببان این حادثه فرو گذار نخواهد کرد.

ظریف با بیان اینکه دولت لبنان در برخورد با این حادثه اقدامات خوبی انجام داد، تصریح کرد: لازم است از دولت دوست و برادر لبنان تشکر کنم، اما آنچه در منطقه ما مهم است این است که افراط و فرقه گرایی مرز نمی‌شناسد.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که از افراط و فرقه گرایی حمایت می‌کنند خود و همسایگانشان را به خطر می‌اندازند، اظهار داشت: من در این دیدار به وزیر خارجه بلژیک گفتم که تروریزم محدود به ما نیست و اگر با آن برخورد نشود نمونه‌هایی از آن را در جهان خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه ادامه داد: تلاشهایی درجهت افزایش حفاظت از اماکن دیپلماتیکمان در لبنان انجام دادیم که باتلاش ویژه دولت محترم لبنان امیدواریم به بهترین شکل از این امکان دفاع کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان درپاسخ به سوال خبرنگار بلژیکی در خصوص شرایط و موانع ایران برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی بلژیک گفت: درهای ایران درخصوص تجارت بر روی همه کشورهای دنیا باز است.

وی با اشاره به اینکه فضای خوبی برای همکاری‌های اقتصادی ایجاد شده است، افزود: این فضا می‌تواند موجب همکاری میان بخشهای خصوصی ایران و بلژیک شود. ایران و بلژیک روابط خوب و تاریخی در بخش خصوصی داشته‌اند و این فرصت خوبی برای بازگشت به بلژیک است و باتوجه به فضای مثبت بین المللی ایجاد شده ایران با مذاکرات سعی می‌کند، هر‌گونه بهانه را از بین ببرد.

در ادامه بیدیر ریندر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه روابط آتی ایران و بلژیک را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ما سعی می‌کنیم روابط دوجانبه‌مان رامستحکمتر کنیم. این یک سفر رسمی بود و مشخص کردیم که این روند را ادامه دهیم و اگر توافق حاصل شود زمینه برای همکاری در مسائل از جمله حقوق بشر و اقتصادی فراهم می‌شود.

وی در ادامه از دعوت ظریف برای دیدار از بلژیک خبر داد.

معاون نخست وزیر بلژیک در پاسخ به سوالی مبنی بررویکرد بلژیک در قبال بحران سوریه چیست؟ اظهار داشت: ما تلاشهایی در جهت محدود کردن حضور مبارزان خارجی در سوریه انجام داده‌ایم، هر چندکه محدود کردن سخت است، اما سعی در شناسایی این افراد داریم.

وزیر امورخارجه بلژیک خاطر‌نشان کرد: ما دل مشغولی داریم که جوانان افراطی شده‌اند ودر یک جنگ داخلی شرکت می‌کنند و حضور آن‌ها در آنجا و بازگشتشان نه تنها برای آن‌ها که برای ما و دنیا دشوار و خطرناک است.

ریندر با تاکید بر اینکه برا ی حل بحران سوریه همه باید تلاش بکنند، خاطر نشان کرد: از نظر ما راه حل سوریه یک راه حل سیاسی است و همه باید باشند و فقط راه حل سیاسی است که مشکل را حل می‌کند

معاون نخست وزیر بلژیک تاکیدکرد: راه حل نظامی کارگشانیست و باید دیدارهای سیاسی ماننددیدار امروز برای حل بحران سوریه شکل بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز