خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه بلژیک پس از دیدار با ظریف:

معتقدیم راه حل سوریه باید یک راه حل سیاسی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۵۶

ایران در مسائل بین المللی و منطقه‌ای نقش مهمی دارد مانندسوریه. لازم می‌دانم خرسندی خودرا از توافق شورای امنیت سازمان ملل در رفع آتش برخی از شهرهای سوریه اعلام کنم.

وزیر امور خارجه بلژیک گفت: از نظر ما راه حل سوریه باید یک راه حل سیاسی باشد و ایران نیز در این راه حل حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در نشست خبری خود با بیدیر ریندر معاون نخست وزیر و وزیرامور خارجه بلژیک که ظهر امروز در وزارت خارجه برگزار شد، گفت: ما و وزیر امور خارجه بلژیک یک ملاقات مفید درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشتیم.

وی ادامه داد: در این دیدار نیز بحثهای خوبی درحوزه روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی من جمله مباحثهسته‌ای و گفتگو‌های وین و روش رسیدن به یک راه حل میان ایران و اتحادیه اروپا در حوزه‌های حقوق بشر، افغانستان افراط گرایی و تروریزم درمنطقه، جنگ بسیار خطرناک و غیر انسانی سوریه، مواد مخدر و ضرورت مبارزه با آن و آینده روابط دو جانبه در حوزه‌های سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بین ایران و بلژیک و ایران و اتحادیه اروپا داشتیم.

وی با بیان اینکه فرصت مناسبی ایجاد شده است تا مقامات کشورهای اروپایی، آسیایی و امریکایی و افریقایی به ایران سفر کنند، اظهار داشت: این سفر زمینه را برای همفکری و گفتگو در حوزه‌های مورد علاقه فراهم می‌کند.

در ادامه بیدیر ریندر پس از سخنان ظریف با تشکر از وی و رئیس جمهور گفت روابط دیرینه‌ای میان ایران و بلژیک از قرن ۱۹ وجود داشته که با گذر زمان ادامه یافته است.

معاون نخست وزیر بلژیک با تاکید بر اینکه امیدواریم روابطمان را با ایران گسترش بدهیم، اظهار داشت: موفقیت مذاکرات در عرصه بین المللی و حضور نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین استقبال از پناه جویان بالاخص پناهندگان افغانی، جالب است.

وی ادامه داد: در طی سالهای اخیر با تغییر یافتن شکل تولید مواد مخدر در افغانستان مبارزه با قاچاق مواد مخدر اهمیت یافته که ایران نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وزیر امور خارجه بلژیک خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط حاکی از اعتماد در پی مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به یک توافق شفاف احیا شود و این موافقت نامه اعتماد برانگیز باشد.

ریندر با اشاره به نقش ایران در مسائل منطقه‌ای تصریح کرد: ایران در مسائل بین المللی و منطقه‌ای نقش مهمی دارد مانندسوریه. لازم می‌دانم خرسندی خودرا از توافق شورای امنیت سازمان ملل در رفع آتش برخی از شهرهای سوریه اعلام کنم.

معاون نخست وزیر بلژیک با بیان اینکه بلژیک مایل است ایران در ژنو ۲ حضور داشته باشد، تاکید کرد: از نظر ما راه حل سوریه باید یک راه حل سیاسی باشد و ایران نیز در این راه حل حضور داشته باشد.

وی با اشاره به مسائل حقوق بشر در ایران افزود: ما درباره مجازات مرگ، آزادی بیان و آزادی زنان صحبتهایی کردیم و از حضور خانم اشتون و نماینده حقوق بشر در ایران استقبال می‌کنیم.

معاون نخست وزیر بلژیک ادامه داد: این دیدار اولین دیدار از سلسله دیدارهای دو جانبه است که امیدوارم ادامه یابد و بتواند روابط مستحکمی میان ایران و بلژیک ایجاد کند و در پی یک توافق شفاف زمینه برای همکاریهای مختلف و مورد علاقه ایجاد کند.

ریندر با بیان اینکه در مذاکراتش با ظریف در باره مسائل حقوق بشر بحثهای زیادی کرده است، گفت: از صحبتهای صریح و صادقانه آقای ظریف تشکر می‌کنم، ایشان از مشکلاتی‌که وجود دارد صحبت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز