خبرگزاری کار ایران

یك فعالیت كارگری در قزوین:

احیاء اقتصاد كوپنی نافی مسئولیت تامین اجتماعی در قبال كارگران بیكار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۴

حتی کارگران شاغل نیز دستمزد کنونی‌شان در اسفندماه سال گذشته تعیین شده بود که نرخ دلار در حدود ۱۹۰۰ تومان تخمین زده می‌شد و اکنون با افزایش خارج از کنترل نرخ ارز قدرت خرید این کارگران به شدت کاهش یافته است.

یک فعال کارگری در قزوین معتقد است باز گرداندن طرح نظام توزیع کالاهای اساسی به صورت سهمیه‌ای (کوپنی) برای کارگرانی که به دلیل فشارهای اقتصادی تحمیلی در تامین مایحتاج روزانه‌شان دچار مشکل شده‌اند حیاتی است.
عید علی کریمی با تاکید بر اجرای مجدد این طرح برای تمامی اقشار آسیب‌پذیر به ایلنا گفت: کارگران در زمره اقشاری هستند که در هنگام اجرای این طرح باید مورد توجه قرار گیرند چرا که حتی کارگران شاغل نیز دستمزد کنونی‌شان در اسفندماه سال گذشته تعیین شده بود که نرخ دلار در حدود ۱۹۰۰ تومان تخمین زده می‌شد و اکنون با افزایش خارج از کنترل نرخ ارز قدرت خرید این کارگران به شدت کاهش یافته است.
این فعال کارگری با بیان اینکه نهادهای حمایتی از جمله تامین اجتماعی هم باید برنامه‌ مشخصی را برای تامین معیشت خانواده‌های کارگران بیکار شده در نظر بگیرند، افزود: احیای طرح‌هایی همانند نظام توزیع کالابرگ می‌تواند کالا و اقلام اساسی مورد نیاز آنان رابا قیمت مناسب تامین کند، اما این برنامه نافی مسئولیت‌های نظام حمایتی کشور از کارگران نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز