خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مطرح کرد؛

انطباق و تجهیز هوشمندانه و مقتدرانه سپاه برابر همه متغیرهای داخلی و بین المللی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۰۰

حرکت هماهنگ و متوازن فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه، روند اجرای مأموریت‌ها و وظایف را از جمله حوزه‌های معنویت و بصیرت افزایی، اطلاع رسانی و آموزش‌های عقیدتی سیاسی نسبت به گذشته روان‌تر ساخته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مجموعه سپاه پاسداران همواره با متغیرهای متفاوتی در عرصه‌های داخلی و بین المللی مواجه شده و با هوشمندی و اقتدار توانسته است خود را با شرایط آن انطباق دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از سپاه نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در همایش پیشکسوتان نمایندگی ولی فقیه در سپاه که به مناسبت گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس و تجلیل از آیت الله شهید محلاتی(ره) و شهدای روحانی، در ستاد کل فرماندهی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: روز روحانیت و دفاع مقدس علاوه بر اینکه پاسداشت یاد و خاطرهٔ مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهیدان روحانی بویژه شهید آیت الله محلاتی(ره) در عرصه‌های پیش برد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را مورد تأکید قرار می‌دهد، فرصتی برای بازخوانی وضعیت امروز و مقایسه آن با گذشته و الزامات فراروی را یادآوری می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت ساختاری و مأموریتی سپاه در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله و دوره‌های پس از آن تا به امروز خاطر نشان کرد: مجموعه سپاه پاسداران همواره با متغیرهای متفاوتی در عرصه‌های داخلی و بین المللی مواجه شده و با هوشمندی و اقتدار توانسته است خود را با شرایط آن انطباق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با برشماری متغیرهای داخلی و درون سازمانی سپاه و تأکید بر اینکه حوزه نمایندگی ولی فقیه به عنوان تابعی از این سازمان نیز باید متناسب با شرایط وضعیت خود را نیز منطبق می‌کرد، افزود: یکی از متغیرهای به وجود آمده در مجموعه سپاه تغییر نسل بود به این معنی که با بازنشستگی نسل اول پاسداران و ورود نسل جدید، مجموعه سپاه به لحاط سنی دستخوش تحولاتی شد.

وی ادامه داد: نیروهایی در سپاه جایگزین شده‌اند که تجربه دفاع مقدس و آشوب‌های منافقین و ضد انقلاب در دههٔ اول انقلاب را ندارند و این هنر مجموعه سپاه است که بتواند ضمن آموزش افراد جدید آنان را با گذشته آشنا سازد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به گسترش کمی و کیفی سپاه گفت: سپاه پس از جنگ به لحاظ کمی و کیفی به سرعت ارتقا یافت و از سه نیرو تبدیل به پنج نیرو و به مأموریت‌های جدیدی در عرصه هوافضا، موشکی و نیز ماموریت‌های امنیتی در مرزهای شما لغرب و جنوب شرق ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ملت ایران هم اکنون با تحول در عرصه نبرد از سوی دشمنان روبه رو است افزود: امروز نبرد سخت دشمن تبدیل به نبرد نرم شده است. عرصه نبرد نرم کل کشور است و آسیب پذیر‌ترین اقشار جامعه را مورد هدف قرار داده است و سپاه به طور طبیعی و به اقتضای وظایف ذاتی‌اش نمی‌تواند در این خصوص غفلت کرده و در راستای پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن به فعالیت نپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تحول در عرصه تهدیدات را واقعیتی انکار ناپذیر قلمداد و با بیان اینکه تهدیدات دشمنان جنس و شکل دیگری به خود گرفته است تصریح کرد: با ورود به عصر سازندگی و لزوم عمران و آبادانی کشور پس از دوران دفاع مقدس، تحول در عرصه ارتباطات و مخاطرات ناشی از اینترنت و ماهواره، چالش امنیتی شدن فضای انتخابات و تمرکز نظام سلطه بر وارد کردن جنگ نرم و عملیات روانی در این عرصه، ورود اندیشه‌های التقاطی در صحنه سیاسی کشور و تلاقی منافع جریان معارض داخلی با جریان برانداز خارجی از جمله متغیر‌هایی بود که در سال‌های اخیر بر نوع نگاه ما به مأموریت‌ها تأثیر گذار و بایستی به گونه‌ای خود را با آن منطبق می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه در تبیین برخی متغیر‌ها گفت: در طول عمر ۲۰۰ سالهٔ نظام لیبرال دموکراسی در آمریکا تا کنون هیچ یک از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ساختار لیبرال دموکراسی را که ساختهٔ اندیشهٔ اندیشمندان غربی است مورد هجمه قرار نداده‌اند ولی در کشور ما با وجود اینکه ساختار سیاسی مبتنی بر ساختار الهی است، عده‌ای به خود جرأت می‌دهند تا آن را خدشه دار کنند و شاهد بودیم در عرصه انتخابات‌های اخیر بویژه انتخابات سال ۸۸ برخی ورود پیدا کردند و با فتنه آفرینی مبانی نظام را مورد هجمه قرار دادند.

وی با بیان اینکه عصرامام خامنه‌ای(مدظله العالی) و شرایط امروز با عصر حضرت امام خمینی(ره) تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است تصریح کرد: یکی از این تفاوت‌ها گسترش مرزهاست و به واسطهٔ این اتفاق عرصه نبرد نیز گسترش پیدا کرده تا جایی که عرصه نبرد ما امروز از شلمچه به سواحل مدیترانه شرقی نیز کشانیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تشریح متغیر‌ها در حوزه بین الملل، با بیان اینکه امروز به طور مستقیم با عناصر نظام سلطه در منطقه درگیر شده‌ایم خاطر نشان کرد: گسترش حوزه نفوذ ایران و حسادت آمریکا به این مسئله از دیگر متغیرهای امروز عرصه بین المللی است که به گونه‌ای بر کار ویژه‌های سپاه تأثیر گذاشته است.

وی تحولات مدیریتی دهه جاری سپاه را از جمله عرصه‌های ظهور رویکردهای جدید و ساز و کارهای نوین در این سازمان توصیف و تصریح کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه نیز متناسب با این متغیر‌ها الزامات اجرای موفق مأموریت‌های خود را مشخص و در راستای طراحی ساختار و سازمان تخصصی موفق و تأثیرگذار، نگاه ویژه‌ای را به استانداردنویسی، استاندارد سازی و استاندارد بانی در عرصه‌های مختلف مأموریتی خود معطوف داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در این راستا حرکت هماهنگ و متوازن فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه، روند اجرای مأموریت‌ها و وظایف را از جمله حوزه‌های معنویت و بصیرت افزایی، اطلاع رسانی و آموزش‌های عقیدتی سیاسی نسبت به گذشته روان‌تر ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های خستگی ناپذیر و خالصانهٔ پیشکسوتان نمایندگی ولی فقیه در سپاه و همکاری و حمایت فرماندهان این نهاد انقلابی و ارزشی از فعالیت‌های فرهنگی در این مجموعه تصریح کرد: مجموعه حوزه نمایندگی ولی فقیه به عنوان مجموعه‌ای تخصصی، در ادامه راه شهید آیت الله محلاتی(ره) و دیگر روحانیون مخلص و مجاهدی که آثار وجودی هر یک همراه با شما پیشکسوتان ارجمند برای سپاه معنا دار و الهام دهنده است، با تبعیت از ولی فقیه و تأسی به منویات و تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در راستای تحکیم حرکت سپاه به سمت سازمانی همواره مطلوب و آماده برای دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام در عرصه‌های مختلف لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

در این مراسم آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی و حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز طی سخنانی به بیان دیدگاههای خود پیرامون نقش حوزه نمایندگی ولی فقیه در صیانت فکری و فرهنگی از سپاه و اهمیت هوشیاری در برابر سناریوهای دشمن در هجمه به آرمان‌های انقلاب و اندیشه‌های امام راحل و تضعیف جایگاه ولایت فقیه پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله محلاتی، مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاکر و دیگر شهدا و مسئولین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اهدای لوح و هدایایی توسط حضرت آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله عبدالنبی نمازی٬ حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از خانواده معظم آنان قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است بیش از یک صد تن از پیشکسوتان نمایندگی ولی فقیه در سپاه که در عرصه‌های مختلف تخصصی عهده دار مسئولیت راهبری و مدیریت امور تبلیغی، عقیدتی، سیاسی، روابط عمومی و منابع انسانی و آمادی مأموریت‌های فرهنگی این سازمان بوده‌اند، در این مراسم گرد هم آمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز