خبرگزاری کار ایران

تحلیل آیت الله موسوی تبریزی از برخورد قوه‌قضاییه با نماینده تهران؛

مطهری بر اساس حداقل وظایف نمایندگی خود عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۸۱

مطهری می‌گوید، اگر این‌ها(موسوی و کروبی) مجرم هستند باید آن‌ها را محاکمه کنید، این سخن عین قانون است / به خاطر این «اگر» گفتن، مگر کسی باید محاکمه شود؟ تازه اگر اعلام جرم کردند نیز عیب ندارد؛ آن وقت آقای مطهری هم برود در دادگاه علنی جواب آن‌ها را بدهد و هیچ اشکالی هم ندارد.

ایلنا: در واکنش به اقدام قوه قضائیه، مبنی بر اعلام جرم و سپس احضار علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به بهانه نطق این نماینده مجلس، در روز ۸ دیماه سال جاری، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، که هم سابقه منصوب شدن به مقام دادستانی کل انقلاب توسط شخص امام خمینی(ره) و نیز سابقه چند دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارد، به اظهار نظر پرداخت.

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به نطق علی مطهری در روز ۸ دیماه سال جاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: آقای علی مطهری، حداقل مسئولیت خود، در مقام نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را انجام داده است.

دادستان منصوب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه علی مطهری به عنوان نماینده مردم به وظایف قانونی خود در مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند، افزود: اولین چیزی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم و در ابتدای کار خود، برای آن قسم می‌خورند، عمل‌کردن به قانون و قانونمند شدن است، چون خودشان قانونگذارند و وقتی خود متولی قانون، احترامی به قانون نگذارد، از دیگران نمی‌توان انتظاری داشت؛ به همین دلیل نمایندگان باید طبق قانون، به وظایف قانونی خود به عنوان نمایندگان مردم عمل کنند.

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: یکی از مصادیق احترام یک نماینده مجلس به عنوان یکی از قانونگذاران، به قانون، این است که، اگر چیزی را در حکومت می‌بیند که درست انجام نمی‌دهند، منتقدانه آن را می‌گوید؛ و آقای مطهری همین کار را می‌کند و به وظیفه‌اش عمل می‌کند؛ البته این سخن ما معنایش این نیست که از نظر ما آقای مطهری هر چه انتقاد کند درست است؛ بلکه به نظر ما، طبق اصول قانونی، یک نماینده می‌رود، تحقیق می‌کند و وقتی کاری به نظرش درست نمی‌آید، انتقاد می‌کند؛ بعد آن طرف مقابل هم می‌آید و جواب آن نقد و انتقاد را می‌دهد؛ حالا یا درست بوده یا نبوده؛ چون حتی طرف مقابل می‌تواند برود شکایت کند که فلان شخص به من تهمت زده است.

آیت الله موسوی تبریزی با بیان اینکه اعلام جرم به شخصی که نسبت به شخص دیگری تهمت زده صحیح است، اضافه کرد: اگر صرف این است که آقای مطهری می‌گوید، اگر این‌ها(موسوی و کروبی) مجرم هستند باید آن‌ها را محاکمه کنید، این سخن عین قانون است؛ البته ایشان تأکید داشت که این محاکمه باید در دادگاه قضایی مستقل صورت گیرد؛ یعنی دادگاهی که زیر نظر امر گروه‌های امنیتی باشد نمی‌تواند مستقل باشد؛ این کجایش اشکال دارد؟ هیچ اشکالی ندارد.

وی با بیان اینکه کلمه «اگر» در سخنان افراد مختلف مانند سخن مذکور آقای مطهری، یک کار عقلایی، شرعی و منطقی است، گفت: به خاطر این «اگر» گفتن، مگر کسی باید محاکمه شود؟ تازه اگر اعلام جرم کردند نیز عیب ندارد؛ آن وقت آقای مطهری هم برود در دادگاه علنی جواب آن‌ها را بدهد و هیچ اشکالی هم ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز