خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به ایلنا:

ایران بر دیپلماسی پارلمانی تاکید دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۴۸

در این اجلاس ظرفیت خوبی برای دیپلماسی فراهم شد در رابطه صمیمانه ایران وکشورهای اسلامی در خصوص برخی چالش‌هایی که کشورهای بزرگ ایجاد می‌کنند و همچنین درباره جریان‌های مخرب افراطیون سخن گفته شد و راه‌های فائق آمدن بر این چالش‌ها بررسی شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در این اجلاس به ظرفیت‌های دیپلماسی پارلمانی توجه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست اختتامیه نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای سازمان همکاریهای اسلامی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که این اجلاس در تهران به نحو نیکویی برگزار شد. این نشست از نظر حضور هیات‌های پارلمانی چشمگیر بود. این اجلاس نشان داد نقش جمهوری اسلامی در گردآوردن این عزیزان مفید و ارزشمند بوده است.

وی افزود: باعثفخر ملت بزرگ ایران است که همه روسای پارلمان‌ها مگر دو یا سه کشور دعوت ایران را پذیرفتند. بحث‌های خوبی در این اجلاس درباره چالش‌های عالم اسلام انجام شد که در بیانیه تهران انعکاس یافته است.

لاریجانی اضافه کرد: در این اجلاس ظرفیت خوبی برای دیپلماسی فراهم شد در رابطه صمیمانه ایران وکشورهای اسلامی در خصوص برخی چالش‌هایی که کشورهای بزرگ ایجاد می‌کنند و همچنین درباره جریان‌های مخرب افراطیون سخن گفته شد و راه‌های فائق آمدن بر این چالش‌ها بررسی شد.

لاریجانی در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آنچه به عنوان ظرفیت‌های خوب برای دیپلماسی توصیف کردید آیا می‌توان درارتقای نقش جمهوری اسلامی در جهان مفید باشد و همچنین زمینه حضور قدرتمند ایران را در جهان در حوزه‌های گوناگون فراهم کند، اظهار داشت: حتما می‌تواند زمینه این امر را فراهم کند. این اجلاس نمونه خوبی برای همین امر بود. روسای پارلمان‌ها در سطح بالایی در این اجلاس شرکت کردند. همفکری‌هایی به وجود آمد. میهمانان ملاقات‌های مهمی با ریاست محترم جمهوری و هم با ریاست مجلس داشتند و برخی کشور‌ها نکات مهمی را در این گفت‌و‌گو‌ها ابراز کردند.

وی افزود: در این گفت‌و‌گو‌ها زمینه‌های خوبی برای همکاری فراهم آمد و تحرکات مهمی انجام شد که امیدواریم به نتیجه برسد. یکی از کارهایی که جمهوری اسلامی آن را پیگیری می‌کند دیپلماسی پارلمانی است. گروه‌های دوستی که از کشور ما به دیگر کشور‌ها می‌روند و همچنین هیات‌هایی که به ایران می‌آیند ظرفیت‌هایی برای بالا بردن سطح همکاری‌ها ایجاد خواهد کرد.

رییس مجلس اضافه کرد: همین اجلاس و مانند این می‌تواند ظرفیتی مهم برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی بوده و رایزنی‌های سیاسی مهمی در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی در پایان ابراز امیدورای کرد که این حرکت دیپلماسی پارلمانی قوی و مفید باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز