خبرگزاری کار ایران

رئیس فراكسیون كارگری مجلس تاكید كرد:

تثبیت ارزش پول ملی و احیاء نظام توزیع سهمیه‌ای کالا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۵

دولت در کنار احیای نظام توزیع سهمیه‌ای کالا باید پرداخت‌های نقدی یارنه را متوقف کند/ در زمانی که دولت قادر به حفظ نظام پولی و اقتصادی کشور نیست، رئیس جمهوری به عنوان متولی اجرای سیاست‌های اقتصادی کشور موظف به تامین مایحتاج ضروری مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه است.

دبیرکل خانه کارگر گفت: در شرایط تورمی کنونی دولت باید ضمن تثبیت ارزش پول ملی، نظام توزیع سهمیه‌ای کالا را نیز از نو احیا کند.

علیرضا محجوب در این باره به ایلنا گفت: بی‌نظمی موجود در بازار پولی کشور نشان می‌دهد که دولت برای کنترل بازارهای پولی کشور حداقل با یک سال تاخیر  اقدام کرده‌ است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم ادامه داد: دولت به عنوان متولی تثبیت و حفظ نظام پولی کشور باید هرچه زود‌تر کنترل بازار ارز را در دستور کار خود قرار داده و از تنزل رو به شتاب ارزش پول ملی جلوگیری کند.

محجوب با اشاره به گفته‌های اخیر مسولان دولتی در مورد حفظ ارزش پول ملی گفت: مسئولان مربوطه در این مورد تاکنون تنها حرف زده‌اند و هیچ برنامه‌ برای كنترل بازار ارائه نکرده‌اند.

محجوب گفت: تثبیت ارزش پول ملی و کنترل بازارهای پولی یک مسئله اقتصادی است که تحقق آن مستلزم ارائه فرمول و نقشه راه علمی است و با حرف زدن و کشیدن خط و نشان هیچوقت مسائلی از این دست مرتفع نخواهند شد.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه ادعای توزیع دلار به قیمت ۱۲۵۰ تومان با آشفتگی فعلی همخوانی ندارد، گفت: شرایط نشان می‌دهد که وضع روز به روز بد‌تر می‌شود اما جای تعجب است که بانک مرکزی هنوز حاضر نیست تا ناکارامدی سیاستهای اعمالی دولت را تایید کند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: متاسفانه ادامه بی‌ثباتی حاکم در بازارهای پولی به بازار توزیع کالا و خدمات نیز سرایت کرده است و درنتیجه قیمت اقلام ضروری زندگی افزایش نجومی داشته است که این مسئله به معنی فقیرتر شدن دهك‌های پایین جامعه است.

محجوب با بیان اینکه فعالیت سرمایه‌داران منعفت طلب و رانت‌خوران واقعی در وخامت وضع اقتصادی دهک‌های پایین جامعه موثر بوده است گفت: به منظور جلوگیری از احجاف بیشتر در حق این کارگران باید نظام توزیع سهمیه‌ای کلاهای اساسی هرچه زود‌تر توسط دولت احیاء شود.

محجوب گفت: در زمانی که دولت قادر به حفظ نظام پولی و اقتصادی کشور نیست، رئیس جمهوری به عنوان متولی اجرای سیاست‌های پولی و اقتصادی کشور موظف به تامین مایحتاج ضروری مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه است.

وی درعین حال تاکید کرد: دولت در کنار احیای نظام توزیع سهمیه‌ای کالا باید پرداخت‌های نقدی یارنه را متوقف کند.

محجوب در پایان به نقل قولی از میرمصطفی عالی نسب اقتصاددان فقید پرداخت که «در شرایط نامناسب اقتصادی تزریق نقدینگی مانند مصرف قند برای بیمار قندی مضر است» و تاكید كرد: ادامه پرداخت نقدی یارانه‌ به آسیب بیشتر دهک‌های پایین جامعه منجر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز