خبرگزاری کار ایران

ناوی پیلای خواستار شد:

پرونده کره‌شمالی به دادگاه جنایی فرستاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۶۱

ناوی پیلای در بیانیه‌ای در ژنو با اشاره به گزارش اخیر کارشناسان سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در کره‌شمالی، گفت که جامعه بین‌المللی باید از تمامی امکانات خود برای پاسخگویی مسئولان کره‌شمالی استفاده کند.

«ناوی پیلای» کمیسیرعالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر از قدرت‌های جهانی خواسته است پرونده کره‌شمالی را به دادگاه بین‌المللی جنایی در لاهه بفرستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، ناوی پیلای در بیانیه‌ای در ژنو با اشاره به گزارش اخیر کارشناسان سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در کره‌شمالی، گفت که جامعه بین‌المللی باید از تمامی امکانات خود برای پاسخگویی مسئولان کره‌شمالی استفاده کند.

سازمان ملل متحد طی گزارشی درباره کره‌شمالی، شیوه اجرای سیاست کنترل جمعیت توسط دولت این کشور و نحوه رفتار این دولت با شهروندانش را «بی‌رحمی توصیف‌ناپذیر» نامید.

کارشناسانی که پس از یک سال تحقیق این گزارش را تهیه کرده‌اند، می‌گویند که شدت و گستردگی خشونت سازمان‌یافته به حدی است که به عقیده آنها، دنیا باید برای مقابله با آن دست به اقدام بزند.

از جمله یک زن زندانی شهادت داده است که وی را مجبور کرده‌اند به دست خود نوزداش را در آب خفه کند.

بر اساس این گزارش، عده‌ای از کودکان از بدو تولد زندانی شده‌اند و به آنها گرسنگی داده شده است.

این گزارش قرار است شواهدی از سیاست سراسری کنترل جمعیت از طریق ارعاب ارائه کند که توسط دولت کره‌شمالی به کار گرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز