خبرگزاری کار ایران

عراقچی در گفت‌وگو با پایگاه بلومبرگ:

دستیابی به توافق جامع دشوار است، اما غیرممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۹۱

ما با نگاه به یک چارچوب کامل مذاکره می‌کنیم، اما در عین حال قصد داریم سرفصل‌های مشخصی را در دستور کار قرار دهیم. به اغلب این موارد در توافقنامه ژنو اشاره شده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه بلومبرگ، دستیابی به راهکار جامع را دشوار خوانده، اما گفته تحقق این موضوع غیرممکن نیست.

به گزارش ایلنا، ایران و گروه ۱ + ۵ امروز در حالی دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در وین آغاز کردند که عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران می‌گوید دستیابی به توافق جامع که هدف این مذاکرات است، هرچند دشوار است، اما غیرممکن نیست.

عراقچی، با «چالش‌برانگیز» خواندن مذاکرات جامع، گفت: می‌خواهیم به یک برنامه اقدام جامع دست پیدا کنیم. این کار دشواری است، اما غیر ممکن نیست.

ایران و گروه ۱ + ۵ روز سوم آذر امسال در شهر ژنو به توافقی اولیه دست یافتند که به «برنامه اقدام مشترک» موسوم شد. در این توافق طرفین با ایجاد تعهداتی برای طرفین، فضای لازم برای مذاکره در مورد راهکاری جامع را ایجاد می‌کند. امروز آغاز اولین دور از مذاکرات برای دستیابی به راهکار جامع بود.

معاون وزیر خارجه، بدون اشاره به سرفصل‌های مذاکرات جامع، گفته است: ما با نگاه به یک چارچوب کامل مذاکره می‌کنیم، اما در عین حال قصد داریم سرفصل‌های مشخصی را در دستور کار قرار دهیم. به اغلب این موارد در توافقنامه ژنو اشاره شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز