خبرگزاری کار ایران

کیوان ساکت:

نظم و انضباط در برگزاری جشنواره موسیقی فجربی‌سابقه است

کد خبر : ۱۴۶۷۵۵

حمایت‌های جشنواره موسیقی از برگزیده‌هایش قابل قبول است. از نظر مالی مبلغی به برگزیده‌ها داده می‌شود که می‌تواند در ادامه فعالیت آن‌ها بسیار مفید باشد.

ایلنا: به اعتقاد داور بخش رقابتی موسیقی ایرانی جشنواره امسال در مقایسه با دورههای پیشین از نظم و انضباط بسیاری برخوردار است.

به گزارش ایلنا، کیوان ساکت یکی از دوارن بخش رقابتی موسیقی ایرانی اظهار کرد: یکی از گروه‌های شهرستانی قطعات خوبی را اجرا کردند و خواننده خوش صدا و خوش قریحه‌ای داشتند و نوازنده تنبک در این گروه کارش را خیلی خوب انجام داد.
وی ادامه داد: در یکی دیگر از اجرا‌ها، ‌ گروهی را دیدیم که اضطراب زیادی داشتند. گروه‌ها باید زیاد گوش کنند، زیاد تمرین کنند و اجرای صحنه‌ای بیشتری داشته باشند تا با کسب تجربه، به پختگی برسند و دیگر در هنگام اجرا استرس نداشته باشند.
داور بخش موسیقی ایرانی در جشنواره موسیقی فجر گفت: آنچه امسال در جشنواره موسیقی فجر دیدم در مقایسه با چند سال پیش که من داور جشنواره بودم، ‌ پیشرفت بسیاری در میان گروه‌ها دیده می‌شد.
وی افزود: مهم این است که گروه‌هایی از سراسر کشور به جشنواره می‌آیند و همین امر نشان می‌دهد که ساز و آواز در همه جای ایران جاری است. جوان‌هایی که به جشنواره را پیدا می‌کنند باید بدانند که برای رسیدن به پختگی در اجرا باید تلاش بسیاری داشته باشند.
وی ادامه داد: ‌ گروه‌هایی هم که در جشنواره به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند هنوز تا رسیدن به سطح یک موسیقی ایرانی کار بسیاری دارند. اما کسانی که در جشنواره برگزیده می‌شوند می‌توانند، در ادامه راه‌شان به سطح بالایی برسند.

ساکت درباره حمایت‌های جشنواره از برگزیده‌هایش گفت: حمایت‌های جشنواره موسیقی از برگزیده‌هایش قابل قبول است. از نظر مالی مبلغی به برگزیده‌ها داده می‌شود که می‌تواند در ادامه فعالیت آن‌ها بسیار مفید باشد.
وی ادامه داد: از نظر معنوی نیز قرار است که تا یک سال آینده گروه‌های برگزیده برای کنسرت‌هایشان به اخذ مجوز نیاز نداشته باشند و همچنین برای برنامه‌های مختلف به خارج از کشور اعزام شوند.
ساکت تصریح کرد: به نظر من از این بیشتر نمی‌توان از این گروه‌ها حمایت کرد. به هر حال گروه‌های حرفه‌ای‌تر و تاثیرگذارتری در کشور وجود دارند که آن‌ها نیز به حمایت نیاز دارند.
وی در پایان گفت: جشنواره امسال در مقایسه با دوره‌های پیشین از نظم و انضباط بسیاری برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز