خبرگزاری کار ایران

در بخش جنبی جشنواره موسیقی؛

علیرضا مشایخی با «ارکستر موسیقی نو» فردا به صحنه می‌رود

کد خبر : ۱۴۶۷۵۰

آهنگسازی و تنظیم قطعات ارکستر موسیقی نو را علیرضا مشایخی، پریسا واعظ قمصری و صنم قراچه داغی برعهده داشته‌اند.

ایلنا: ارکستر موسیقی نو به سرپرستی علیرضا مشایخی ۳۰ بهمن ساعت ۲۱:۳۰ در سالن رودکی به صحنه می‌رود.
به گزارش ایلنا، گروه موسیقی تهران در سال ١٣٧٢ به کوشش فریماه قوامصدری و علیرضا مشایخی(عضو هیأت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران) با هدف شناسایی، تربیت و معرفی آهنگ‌سازان و نوازندگان معاصر ایرانی تشکیل شد. در سال ١٣٧۴ در ادامۀ فعالیت‌های این گروه، علیرضا مشایخی ارکس‌تر موسیقی نو را پایه‌گذاری کرد. آشناکردن مردم با موسیقی نو و جلوه‌های گوناگون موسیقی معاصر همواره از اهداف این ارکس‌تر بوده است.
این گروه موسیقی، در اجراهای متعدد خود، بیش از پنجاه آهنگساز را به جامعۀ موسیقی ایران معرفی کرده است؛ این نخستین باری است که گروهی، در چنین گستره‌ای، برای پرورش و معرفی آهنگسازان و اصلاح فضای موسیقی تلاش کرده است. گوناگونی سبک در آثار آهنگسازان این گروه را می‌توان از دستاوردهای آن دانست. اجرای کنسرت‌های متعدد ارکس‌تر موسیقی نو از دیگر فعالیت‌های این گروه به شمار می‌آید.
بسیاری از نوازندگان برجستۀ ایرانی و جهانی با ارکس‌تر موسیقی نو و گروه موسیقی تهران همکاری داشته‌اند. ارکس‌تر موسیقی نو، تا کنون هشت آلبوم در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است و در سال ۱۳۹۰، این ارکس‌تر در مراسم پایانی فستیوال «صوت» هامبورگ، آخرین اجرا را به عهده داشته است.
این گروه، در بیست‌ ونهمین جشنوارۀ بین‌المللی موسیقی فجر، در بخش اول قطعات «رنگ خیال» برای کوارتت زهی، «مونولوگ» برای ویلنسل، «سوییت ایرانی»، اپوس ۱۳۷، شماره ۱، برای ارکس‌تر زهی را اجرا می‌کند و در بخش دوم اجرای این گروه به قطعات «نامه‌ها» برای ویلنسل، اپوس ۱۱۰، شماره ۲، «نهال» برای ارکس‌تر زهی، اپوس ۲۲۷ و «در جستجوی زمان ازدست‌رفته» اپوس ۱۱۱، شماره ۲ اختصاص دارد.
آهنگسازی و تنظیم قطعات این کنسرت را علیرضا مشایخی، پریسا واعظ قمصری و صنم قراچه داغی برعهده داشته‌اند.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز