خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی / ۲ /

جهان اسلام محتاج یک نظریه تحول آفرین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۹

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اظهار تاسف از اینکه منابع عظیم طبیعی و انسانی و جغرافیایی جهان اسلام به گونه ای مناسب برای مقابله با طیف مشکلات ومسائل مسلمانان به کار گرفته نشده خاطر نشان کرد: مسلمانان با ثروت عظیم اقتصادی و موقعیت ژئو پلیتک موثر و تعیین کننده باید به مراتب بهتر از گذشته در جهان امروز زندگی کنند وجایگاه شایسته تری در میان ملل مذاهب دیگر داشته باشند.

رئیس جمهو با اظهار تاسف از اینکه منابع عظیم طبیعی و انسانی و جغرافیایی جهان اسلام به گونه‌ای مناسب برای مقابله با طیف مشکلات ومسائل مسلمانان به کار گرفته نشده، خاطر نشان کرد: مسلمانان با ثروت عظیم اقتصادی و موقعیت ژئو پلیتک موثر و تعیین کننده باید به مراتب بهتر از گذشته در جهان امروز زندگی کنند و جایگاه شایسته تری در میان ملل مذاهب دیگر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در ادامه سخنان خود در نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی، ادامه داد: ثروت عظیم تری به نام اسلام برای ما وجود دارد که اگر اصول و مبانی آنرا مد نظر قرار دهیم سرزمینهای اسلامی از قلب آفریقا تا دور‌ترین نقاط آسیا با تمسک به آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا از وحدت، ثبات، پیشرفت، معنویت و عزتی کم نظیر در سطح جهانی برخوردار می‌شوند. اگر به راستی و در عمل به آموزهای اسلامی عمل کنیم برکت و گشایش را در افق پیش رو شاهد خواهیم بود.

روحانی تاکید کرد: باید مصلحت و منفعت جمع را در اولویت قرار دهیم و همه مسلمانان از هر گوشه جهان اسلام با دید تساوی بنگریم. به دانش و علم اهمیت دهیم و برای برادری، تفاهم، همزیستی، تسامح وحل فصل سریع اختلافات و مشکلات ‌‌نهایت تلاش خویش را بکار گیریم. من به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کنم چنین رویکردی به جهان اسلام دارم و در تصمیمات خود منافع همه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای همسایه را به صورت متقابل مدنظر دارم.

وی با اشاره به جایگاه کشور‌ها در نظام بین الملل اضافه کرد: طی سالهای ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۷ کشورهای در حال توسعه ۳۱درصد و کشورهای پیشرفته ۶۹ درصد از تولید ناخالص جهانی را داشته‌اند و پیش بینی می‌شود طی سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ سهم کشورهای درحال ظهور اقتصادی ۷۴ درصد و کشورهای پیشرفته ۲۶ درصد باشد اکنون سوال اینجاست جایگاه کشورهای اسلامی در میان اقتصادهای در حال ظهور و نوظهور جهانی به چه صورت است.

رئیس جمهور روحانی اضافه کرد: آمار‌ها می‌گوید سهم شرق آسیا و امریکای لاتین به مراتب بالا‌تر از کشور‌ها ی اسلامی است. اقتصاد کشور‌ها و بنیان‌های تولیدی و بانکی از یک طرف و رضایتمندی شهروندان واحترام به حقوق وخواست آنها استوانه‌های عزت وسربلندی و استقلال و حفظ هویت و فرهنگ هستند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: جهان اسلام محتاج یک نظریه بزرگ تحول آفرین است. تحولی که در آن جهان امروز بهتر شناخته شود و ظرفیتهای عظیم مسلمانان با مدیریت‌های کارآمد ‌‌نهایت بهره برداری در جهت تثبیت جهان اسلام به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز