خبرگزاری کار ایران

افخم در نشست خبری: / ۲ /

هرگونه تبلیغات برای القای محور مذاکرات مردود است / پاکستان برای کنترل مرز‌ها اقدام جدی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۰

ما در خواست داریم که نسبت به خواست مشروع مردم بوسنی احترام گذاشته شود و این مسئله به شکل مسالمت آمیز پیگیری گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: هرگونه تبلیغات و اظهار نظرهای متعدد برای القای محور مذاکرات از نظر ما مردود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در ادامه سخنان خود در نشست خبری پیش از ظهر امروز در خصوص ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی در مرز پاکستان گفت متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد ربایش پنج مرزبان توسط گروههای تروریستی بودیم که اقداماتی درحوزه سیاسی و امنیتی تویسط مراجع داخلی انجام شده است.

وی افزود: سفارت ما در اسلام آباد طی ملاقات با مقامات پاکستانی وارسال یادداشت این مسئله را پیگیری کرده همچنین طی دومرتبه سفیر پاکستان در ایران به وزارت امور خارجه دعوت شد و یادداشت اعتراضی به مقامات پاکستانی داده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: ما خواهان اقدام جدی پاکستان برای کنترل مرز‌ها، ‌تردد اشرار و تروریست‌ها هستیم تا عوامل ربایش مرزبانان کشورمان را هر چه زود‌تر شناسایی دستگیر و تحویل مقامات ما دهند. همچنین اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم هرگونه همکاری برای بر‌قراری امنیت در مرزهاو مبارزه با اشرار داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص افزایش سطح همکاریهای دو کشور ایران و روسیه حتی در زمینه نفتی گفت: همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف جاری است دو کشور درای همکاری‌های اقتصادی خوبی هستند و زمینه برا ی گسترش آنرا نیز دارند. همچنین مقدماتی برای توسعه اقتصادی بین دو طرف وجود دارد و صحبتهایی شده که چگونه دو کشو‌ر این همکاری‌ها را گسترش دهند.

افخم تصریح کرد: به نظر می‌آید عزم دو کشور برای گسترش همکاری‌ها و ورود به حوزه جدید همکاری برای توسعه بیشتر بسیار بالاست. اینکه این همکاری‌ها در چه غالبی باشد گفتگو‌های اولیه‌ای در خصوص آن صورت گرفته وباید در مسیر کار‌شناسی این راه ادامه داشته باشد.

سخنگوی وزرات امور‌خارجه درخصوص اظهارات مقامات امریکایی در مورد موشکهای بالاستیک و تعطیلی آب سنگین اراک علی رغم گفته وزیر امور خارجه مبنی براینکه در مذاکرات تنها بحثهسته‌ای مطرح می‌شود، گفت: همانطور که از قبل اعلام کرده‌ایم در این دور صرفا موضوعات هسته‌ای بررسی می‌شود و مباحثنظامی ارتباطی به این مذاکرات نداشته وجایگاهی در آن ندارند

وی افزود: هرگونه تبلیغات و اظهار نظرهای متعدد برای القای محور مذاکرات از نظر ما مردود است، این رویکرد در وین هم دنبال می‌شود. ما چارچوب مذاکرات را در مباحثهسته‌ای می‌دانیم این مسئله را نیز تیم مذاکره کننده باسیاست خود پافشاری می‌کند.

افخم با اشاره به نا‌آرامی‌های بوسنی و هرزگوین آنرا موجب نگرانی دانست و گفت: ما در خواست داریم که نسبت به خواست مشروع مردم بوسنی احترام گذاشته شود و این مسئله به شکل مسالمت آمیز پیگیری گردد؛ چرا که خشونت مشکلی را حل نمی‌کند و به بحرانی‌تر شدن شرایط می‌انجامد بنابراین ضمن احترام به حقوق همه اقوام در بوسنی، حمایت از استقلال و تمامیت عرضی بوسنی وهرزه گوین را اعلام می‌داریم.

وی افزود: امیدواریم رهبران با درایت بوسنی نیز پاسخگوی مطالبات مشروع مردم خود باشند، چرا که آن‌ها نیز دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند وتکرار مسیر خشونت به صلاح بوسنی و منطقه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز