خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمسیون فرهنگی مجلس:

توجه جشنواره موسیقی فجر به فرمایشات رهبر انقلاب و موسیقی حماسی قابل تقدیر است

کد خبر : ۱۴۶۲۹۰

مسئولان فرهنگی باید توجه بیشتری نسبت به محتوای آثار داشته باشند و آثاری انتخاب و مطرح شوند که با ارزشهای انقلاب و دهه فجر همخوانی داشته باشند.

ایلنا: حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی طاهری نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد در بخش موسیقی حماسی جشنواره آثار فاخر و ارزشمندی ارایه شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی معتقد است تعاملات فرهنگی به خصوص در بحثموسیقی باید با کشورهایی که مدافع ایران در سازمان ملل هستند صورت گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلیمن طاهری درباره جشنواره موسیقی فجر: برگزاری چنین جشنواره‌هایی که با نام ارزشمند دهه فجر برگزار می‌شود انتظاراتی را در مردم و علاقمندان به نظام ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید توجه بیشتری نسبت به محتوای آثار داشته باشند و آثاری انتخاب و مطرح شوند که با ارزشهای انقلاب و دهه فجر همخوانی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است در جشنواره موسیقی فجر از کشورهایی که از لحاظ فرهنگی و موسیقی و حتی در بحث‌های سیاسی مشترکات و تعاملاتی غنی و خوبی داریم دعوت شود.

وی گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری در خصوص مسایل اقتصادی نکاتی را یاد آور می‌شوند و امسال نیز به صورت هدفمند نام حماسه سیاسی و اقتصادی را انتخاب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هر سال بخشی با موضوع نامی که مقام معظم رهبری برای‌‌ همان سال انتخاب کرده‌اند در جشنواره راه اندازی می‌شود. امسال بخش موسیقی حماسی در جشنواره راه اندازی شده است که اقدامی قابل تقدیر است و امیدواریم آثار فاخر و ارزشمندی دراین بخش ارایه شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار مردم از مسوولان برگزار‌کننده جشنواره فجر این است که جشنواره بتواند در جهت حمایت از فعالیت‌های بومی و تولید ملی و حل مشکلات اقتصادی گام بردارد.

حجت‌الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم اضافه کرد: امروز باید نیازهای این دهه در جشنواره‌های فرهنگی به خصوص جشنواره بین المللی موسیقی فجر دیده شود.

وی با بیان اینکه موسیقی متعهد می‌تواند در تمامی عرصه‌ها به خصوص بحثاقتصاد مقاومتی کمک و یاری رسان باشد خاطرنشان کرد: در این جشنواره‌ها باید از کسانی دعوت و آثاری ارایه شود که مرتبط با نیاز این دهه بوده و بر توانمندی‌های بومی تکیه شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور موسیقیدانان فاخری داریم که توانسته‌اند در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی شئونات نظام موثر باشند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز