خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از اجرای گروه سون در برج میلاد؛

از اجرای ترانه سریال زمانه تا گلایه از نبود قانون کپی رایت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۸۴

هر هنرمندی زمانی که اثری را خلق می کند دغدغه دارد تا آن اثر توسط مردم شنیده شود و متوجه شود که مردم آیا آن اثر را دوست داشتند یا نه.

ایلنا: گروه موسیقی سون شب گذشته درحالی در برج میلاد روی صحنه رفت که آرش قنادی خواننده و رهبر گروه از نبود قانون کپی رایت در کشور به شدت ناراحت بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروه موسیقی سون شب گذشته(۲۷ بهمن) در چارچوب بیست و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر در برج میلا تهران در ۲ سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ روی صحنه رفت.

در اجرای این کنسرت آرش قنادی با تشکر از تمام مخاطبان و کسانی که وی و گروهش را در طی سال‌های اخیر همراهی کردند؛ گفت: هر هنرمندی زمانی که اثری را خلق می‌کند دغدغه دارد تا آن اثر توسط مردم شنیده شود و متوجه شود که مردم آیا آن اثر را دوست داشتند یا نه.

وی ادامه داد: ما برای تولید یک اثر خوب تلاش بسیاری می‌کنیم و حتی گاهی با مشکلات می‌جنگیم و زمانی که یک اثر مورد استقبال قرار می‌گیرد برای ما جای خوشحالی است.

قنادی ادامه داد: ۲۸ مردادماه امسال بعد از مدت‌ها کشمکش آلبوم جدید ما توسط شرکت ایران گام به بازار آمد اما متاسفانه به صورت غیرقانونی کپی شد.

وی با انتقاد از نبود قانون کپی رایت گفت: آلبوم موسیقی ما ساعت ۸ صبح در بازار عرضه شد اما ساعت ۸:۰۳ دقیقه روی سایت‌ها کپی شده بود. این اتفاق از آنجا ناشی می‌شود که ما در کشورمان قانون کپی رایت نداریم.

قنادی خطاب به حاضران گفت: من از شما و دیگر علاقمندان موسیقی می‌خواهم اگر آهنگی را دانلود کردید و خوشتان آمد حداقل یک نسخه از آلبوم آن هنرمند را بخرید تا شاید سودی به آن هنرمند برسد.

وی در ادامه افزود: ما و دیگر هنرمندان کنسرت‌های مختلفی را در تهران و کشورهای دیگر اجرا کرده‌ایم اما اجرای کنسرت در تهران بی‌نظیر است و خاک پای هیچ کشوری به تهران نمی‌رسد زیرا در اینجا سرمایه‌های هنرمندان مردم هستند و اگر مردم بخواهند هنرمندان نیز هستند و همه ما به وجود شما افتخار می‌کنیم.

قنادی با تشکر از معاونت هنری و وزارت ارشاد گفت: در دولت جدید وزارت ارشاد تمامی تلاش خود را می‌کند تا موسیقی رشد کند و این کار جای تشکر دارد.

گروه سون در ادامه برنامه خود ترانه‌هایی از آلبوم‌های اول و دوم خود و همچنین تیتراژ سریال «زمانه» را اجرا کرد.

در اجرای شب گذشته محمد توانا نوازنده کیبورد، پژمان فرهمند نوازنده پرکاشن، سعید حسن زاده نوازنده گیتار بیس، محمد رمضان زاده نوازنده گیتار کلاسیک، بهروز علیاری نوازنده کیبورد، رامین درودی نوازنده ساکسیفون، علیرضا میرآقایی نوازنده ترومپت، حسین شریفی نوازنده کرن، پیمان لطیفی نوازنده درامز، آرش وندالی نوازنده گیتار الکتریک گروه سون را همراهی می‌کردند.

حاشیه ها:

کنسرت با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

با تدبیر خوب روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر فضای خوبی به خبرنگاران و عکاسان اختصاص داده شده بود.

در ابتدای کنسرت پخش نماهنگی طولانی با صدای رشید کاکاوند موجب خستگی مخاطبان شد.

کیارش پوزشی در قبال تقاضاهای بی‌شمار مخاطبان برای اجرای آهنگ دوست دارم؛ گفت: ما از ابتدای زندگی کلمات بسیاری یاد می‌گیریم بعضی از این کلمات ساده هستند اما معانی بزرگی دارند که یکی از آنها جمله «دوست دارم» است که از بدو تولد یاد می‌گیریم و زیباترین جمله است مانند لبخند که یکی از موهبت‌های بزرگی است که خداود به انسان داده است.

گروه سون در میانه اجرا به مدت ۱۰ دقیقه بخش هایی از ملودی‌های ترانه‌های خاطره‌انگیز خارجی در دهه ۸۰ و ۹۰ را اجرا کردند.

آرش قنادی در این اجرا از امیرحسین قاسمی نویسنده سریال پایتخت، سید مهدی قریشی و شهاب بخارایی تشکر کرد.

در طی اجرای کنسرت مسئولان سالن از مخاطبان می‌خواستند که احساسات خود را کنترل کنند و از سوی صندلی بلند نشوند.

آرش قنادی نیز از مخاطبان خواست برای حفظ نظم مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

کنسرت ساعت ۱۸:۴۵ آغاز و ساعت ۲۰:۳۰ به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز