خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه:

باید در برابر تلاش روشنفکرنماها روشنگری کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۴۱

قرآن کتابی است فراتر از همه مسئولیت‌ها که عجایب آن پایان نمی‌پذیرد و ما باید آن را بر ساخت نظامات حقوقی و قضائی ارج بنهیم.

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه گفت: باید در برابر تلاش‌های به ظاهر روشن فکرانه که قرآن را عصری و تاریخی می‌دانند، روشنگری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت السلام والمسلمین صادقی در حاشیه اختتامیه مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم قوه قضائیه با بیان اینکه این مجلس برای این برپا شده است که اهالی قرآن در قوه قضائیه مورد تجلیل قرار گیرند، گفت: حاضرین در این نشست نمایندگان کسانی هستند که با قرآن مانوس‌اند و این تقدیر، تجلیل از همه اهالی قرآن و کسانی است که زندگی قرآنی را پیش می‌گیرند. ما از هر کسی که قرآن را سرلوحه خود قرار می‌دهد تجلیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی سزاوارترین دستگاه در این زمینه است، چرا که با هدف اقامه قسط برپا شد و در همان مسیری حرکت می‌کند که نزول قرآن و برپایی عدالت اقتضا می‌کند.

وی افزود: قرآن محدود به هیچ زمان و زبانی نیست به عربی نازل شده اما محدود به عربیت نیست و کلام خدا همچون خود خدا فراتر از زمان و مکان است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی تصریح کرد: باید در برابر تلاش‌های به ظاهر روشنفکرانه و عالمانه که می کوشند قرآن را عصری و تاریخ‌مند کنند و بگویند دیگر عصر احکام گذشته یا بگویند قرآن برآمده از جان یک انسان ولو انسان برتر است یا به هر ترتیبی بخواهند اولویت و یا الهیت آن را کم کنند یا چنین القا کنند که قرآن برای زندگی این روزگار و بر ساختن نظام‌های اجتماعی نیست، روشنگری کنیم این طرز تفکر غلطی است که با ظاهر زیبا که خاصیت نفاق است، جلوه کرده است.

معاونت فرهنگی قوه قضائیه در پایان تصریح کرد: قرآن کتابی است فراتر از همه مسئولیت‌ها که عجایب آن پایان نمی‌پذیرد و ما باید آن را بر ساخت نظامات حقوقی و قضائی ارج بنهیم.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اعلام این خبر که به زودی شورای قرآن و عترت در قوه قضائیه تشکیل خواهد شد، اظهار داشت: این شورا متولی امور مربوط به قرآن، معارف و ترویج آنها در دستگاه قضائی ایران خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز