خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

تک بعدی نگریستن به هر موردی اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۲۳

احیای فرهنگ جهاد و شهادت از دیگر اموری است که به عنوان خطوط اصلی انقلاب محسوب می‌شود بنابراین باید قوی بوده و هر لحظه آماده جهاد و شهادت باشیم.

یکی از مراجع تقلید گفت: تک بعدی نگریستن به هر موردی اشتباه است که در مورد اسلام نیز این موضوع صادق است زیرا اسلام دارای ابعاد اعتقادی، حکومتی، سیاسی، ‌ جهادی و… است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شرکت‌کننده در طرح بصیرت با اشاره به مسئولیت‌های انسان اظهار کرد: انسان در این دنیا وظیفه دارد خودش را بسازد و خداوند وسائل و ابزاری این امر را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید با استفاده از ابزارهایی که خداوند در این دنیا برایش قرار داده استعدادهایش را شکوفا سازد تا به عنوان خلیفة‌الله در دنیا ایفای نقش کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئولیت اجتماعی انسان گفت: انسان ذاتا اجتماعی بوده و در اجتماع نیز از مسئولیتی سنگین برخوردار است بنابراین انسان باید به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان اینکه اکنون در دورانی هستیم که انقلاب شکوهمند اسلام به وقوع پیوسته است گفت: باید بررسی شود که انقلاب اسلامی چگونه شکل گرفته است.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: در اوایل شکل‌گیری اسلام تمام مسلمانان در موضع قدرت بودند، ولی به تدریج استکبار، اسلام را به حاشیه کشاند و مسلمانان را ضعیف کرد و مسلمانان عزت و عظمت خود را از دست داده بودند و فقر فرهنگی و مالی را تجربه می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی انسان‌ها آورد و مردم را به عنوان یکی دیگر از ارکان انقلاب بیدار و آماده کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم‌سالاری به این معناست که همه امور برای مردم باشد و باید خدمتکار مردم به ویژه مستضعفان و محرومان باشیم زیرا آنها انقلاب را رقم زدند.

وی با اشاره به ولایت فقیه به عنوان رکن دیگر انقلاب گفت: اگر ولایت فقیه نبود انقلاب پیشرفت نمی‌کرد و اکنون حرکت‌هایی در تونس، بحرین، اردن، یمن روی داده ولی به دلیل آنکه رهبر و راهنما ندارند، حرکت‌های آنها به نتیجه نمی‌رسد و استکبار حرکت‌های آنها را بی‌اثر می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اکنون در زمان ویژ‌ه و حساسی هستیم و روحانیت از ابتدا زیر پرچم انقلاب بودند بنابراین روحانیت نخستین قشری بودند که ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند.

وی عنوان داشت: انقلابی که بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکیل داد، روز به روز نمایان‌تر می‌شود و قله‌های جهان را درمی‌نوردد؛ این انقلاب را از علایم آخرالزمان می‌دانیم زیرا در این انقلاب مستضعفان روز به روز قدرتمندتر و مستکبران منفورتر می‌شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) عقیده داشتند که این انقلاب جهانی است و دنباله کار انبیاست که باید سعی کرد این انقلاب را به مردم شناساند.

وی عنوان داشت: ‌ در هر مکانی رفتار شما زیر ذره‌بین بوده و نقش‌آفرین و تاثیرگذار است بنابراین باید ویژگی‌هایی مانند گشاده‌رویی، اخلاق خوش، خوب گوش دادن و… را سرلوحه امور قرار دهید.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هیچگاه نباید به صورت تک بعدی به قضایا نگاه کنیم گفت: تک بعدی نگریستن به هر موردی اشتباه است که در مورد اسلام نیز این موضوع صادق است زیرا اسلام دارای ابعاد اعتقادی، حکومتی، سیاسی، ‌ جهادی و… است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نعمت ولایت فقیه با وجود حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برقرار است که از جمله خطوط اصلی انقلاب محسوب می‌شود و از خطوط دیگر انقلاب می‌توان به حفظ حرمت و عظمت اسلام و مسلمین اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: بر اساس خطوط اصلی انقلاب هیچگاه نباید به استکبار حسن ظن داشته باشیم و در زمینه مبارزه با صهیونیست نیز امام خمینی(ره) در فرمایشی فرمودند که اسرائیل مانند غده سرطانی است.

وی یادآور شد: احیای فرهنگ جهاد و شهادت از دیگر اموری است که به عنوان خطوط اصلی انقلاب محسوب می‌شود بنابراین باید قوی بوده و هر لحظه آماده جهاد و شهادت باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی استقامت و پایداری، توجه به مستضعفان و محرومان، نظام ولایی، وحدت و یکپارچگی، خودباوری و خودکفایی را از دیگر خطوط اصلی انقلاب ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز