خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست خبری: / ۲ /

راه تداوم تعامل بین دولت و مجلس پرهیز از حاشیه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۵۲

درخصوص هد‌فمندی یارانه‌ها متاسفانه باید به مسائلی چون بحثحمل و نقل وقیمت، حاملهای انرژی پرداخته می‌شدکه این کار صورت نگرفت و به دلیل اجرا نشدن قانون کشور دچار وضعیت فعلی شده است.

رییس‌مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعامل بین مجلس و دولت ضمن تاکید بر تعامل بسیار خوب بین دولت و مجلس، راه تداوم تعامل بین دولت و مجلس راپرهیز از حاشیه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مجلس و دولت در کل نگاه رفاقتی بسیار خوبی دارند که امیدواریم این تعامل پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، علی لاریجانی در ادامه سخنان خود در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص دست آوردهای اجلاس بین المجالس اسلامی با اشاره به استقبال خوب ازاین نشست در سطح روسای مجالس اظهار داشت: به عقیده من مجموعه شرایط کشور ما و شرایطی که منطقه و جهان اسلام با آن درگیر است، احتیاج به همفکری بیشتری دارد. ضمن اینکه این اجلاس می‌تواند بستر مناسبی برای گفتگو و پیداکردن راه‌حل‌های سیاسی در خصوص مسائل منطقه به خصوص مسئله فلسطین که یکی از مسائل حساس در منطقه است، باشد.

وی در ادامه این مطلب افزود: مشکل افراطی‌گری در منطقه و آتشی که در منطقه بین طرفهای اسلامی برپا شده است، هوشیاری زیادی را می‌طلبد و نیازمند همکاری‌های فنی و علمی است. مجالس کشورهای اسلامی می‌توانند برای همکاری‌های بین المجالس کشور‌ها تاثیر گذار باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعامل بین مجلس و دولت ضمن تاکید بر تعامل بسیار خوب بین دولت و مجلس، راه تداوم تعامل بین دولت و مجلس راپرهیز از حاشیه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: مجلس و دولت در کل نگاه رفاقتی بسیار خوبی دارند که امیدواریم این تعامل پایدار باشد.

لاریجانی در خصوص سوال دیگری در باره ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه در هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه موضوع هد‌فمندی یارانه‌ها موضوع مهمی بود که بد متولد شد، توضیح داد‌: در خصوص هد‌فمندی یارانه‌ها متاسفانه باید به مسائلی چون بحثحمل و نقل وقیمت، حاملهای انرژی پرداخته می‌شدکه این کار صورت نگرفت و به دلیل اجرا نشدن قانون کشور دچار وضعیت فعلی شده، اما انچه که مهم است این است که اجرای ادامه هدفمند کردن یارانه‌ها بسیار با دقت باید صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها قطعاً با یک افزایش قیمت هم مواجه خواهیم بود، تاکید کرد‌: یک اختلاف نظرهایی بر سر سطح اجرای فاز دوم هد فمند کردن یارانه‌ها وجود دارد، اما بر سر این موضوع که در گام دوم باید به تولید و بهداشت و درمان توجه شود، بین دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: پولی که از اصلاح قیمت‌ها به دست می‌آید بین ۲۷ تا ۲۸ میلیارد تومان بیشتر نیست، لذا باید با آرامش بیشتری صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز