خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته جوانان دفتر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اصفهان:

کاهش رکود در کشور با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملی امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۹۷

با سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی، صادرات کالاهای خاص و جلوگیری از واردات بی رویه می‌توانیم بیکاری را در کشور کاهش دهیم.

عضو کمیته جوانان دفتر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اصفهان گفت: در صورت مهیا نبودن وضعیت اقتصادی مناسب برای اجرا شدن فاز دوم یارانه‌ها باید صبر وتآمل پیشه کرد تا شرایط اقتصادی از حالت رکود خارج شود.

فیروز دلیران در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: وضع قانون هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول با شتابزدگی‌های بسیاری اجرا شد که از جمله آن می‌توان به محروم شدن بخش صنعت از یارانه اشاره کرد که کاهش ظرفیت تولید و حتی تعطیلی بعضی از کارگاه‌ها و صنایع و به دنبال آن افزایش بیکاری و رشد تورم را در پی داشت.

این فعال اقتصادی تحریم‌ها، سو مدیریت‌های داخلی، عدم حمایت دولت، تخصیص ندادن یارانه به بخش صنعت و افزایش قیمت مواد اولیه را از جمله مشکلات اقتصادی دانست و تغییر در اصلاح الگوی مصرف و استقبال نکردن مردم از نوسانات اقتصادی را حرکتی در جهت ثبات اقتصادی کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: نرخ ارز از مهم‌ترین عوامل ثبات تجارت و اقتصاد کشور است و با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت می‌توان از سرمایه‌ها به صورت تخصصی‌تر استفاده و از ورود افراد غیرمتخصص جلوگیری کرد.

دلیران بعد از ثبات اقتصادی به افزایش ظرفیت صنایع کشور اشاره و تصریح کرد: با سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی، صادرات کالاهای خاص و جلوگیری از واردات بی‌رویه می‌توانیم کاهش رکود و بیکاری را در پی داشته باشیم.

عضو کمیته جوانان دفتر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: دولت برای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی باید به شدت در جذب سرمایه گذاری، حمایت از تولید داخلی؛ ایجاد کار آفرینی و احداثکارگاه‌ها حمایت کند و با دادن تسهیلات و خدمات موانع در کارآفرینی را محدود کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز