خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد؛

ضرورت اقدامات ویژه و اثربخش برای نجات دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۰۵

شرایط دریاچه ارومیه ایجاب می کند دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط برای نجات این دریاچه، کاری ویژه انجام دهند و لازم است با جدیت و خارج از روال عادی، اقداماتی عملی و اثربخش صورت گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به آغاز به کار کارگروه نجات دریاچه ارومیه گفت: شرایط دریاچه ارومیه ایجاب می کند دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط برای نجات این دریاچه، کاری ویژه انجام دهند و لازم است با جدیت و خارج از روال عادی، اقداماتی عملی و اثربخش صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه با اشاره به انتخاب دکتر عیسی کلانتری به عنوان مجری و مدیر اجرایی این کارگروه اظهار داشت: ایشان فردی مجرب، توانمند و دانشمند است و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت از دانش و تجربیات ایشان برای احیاء دریاچه ارومیه استفاده کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به تدوین ۱۹ طرح پیشنهادی در جلسات کارگروه تخصصی برای نجات دریاچه ارومیه تصریح کرد: وزارت نیرو و دبیرخانه می توانند طرحهایی را که قطعی است، هرچه زودتر وارد فاز اجرایی کنند و برای طرحهایی که نیازمند بازبینی و مطالعات جدید است، یک برنامه زمان‌بندی ارائه دهند.

معاون اول رییس جمهور از دبیرخانه کارگروه، وزارت نیرو و دستگاه‌های مرتبط خواست پس از بررسی طرح‌هایی که نیازمند مطالعه جدید است، یک بسته پیشنهادی جامع و قابل اجرا برای نجات دریاچه ارومیه تدوین و در جلسات آتی کارگروه ارائه دهند.

جهانگیری همچنین با تاکید بر ضرورت مشارکت و همدلی مردم استانهای آذربایجان شرقی و غربی برای حل بحران دریاچه ارومیه، تصریح کرد: مردم باید بدانند بحران این دریاچه، شرایطی را ایجاد کرده که ساماندهی و حل آن نیازمند اقداماتی فوق العاده است و دولت بدون مشارکت و همراهی مردم قادر نخواهد بود این کار بزرگ را انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه جلسه با اشاره به برخی نگرانی‌های مربوط به اشتغال در این منطقه، گفت: شرایط بحرانی دریاچه برخی فرصتهای شغلی را مورد تهدید قرار داده و لازم است برای جبران این مشکلات، صنایعی در این دو استان راه‌اندازی شوند که با شرایط و وضعیت آب و هوایی این منطقه مطابقت داشته و زمینه اشتغالزایی و توسعه استان را فراهم کنند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه ارائه شد و ضمن اشاره به نتایج جلسات کارگروه تخصصی، پیشنهادات و طرحهای کارشناسان و صاحب نظران برای نجات دریاچه ارومیه در قالب ۱۹ طرح مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است وزرای نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استانداران آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز