خبرگزاری کار ایران

جنتی در نشست خبری: / ۳ /

عضویت در فیس بوک جرم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۳۹

من بررسی کردم و دیدم که هیچ یک از داوران براساس دیدگاه سیاسی نسبت به فیلم‌ها نظر ندادند، اصولا آن‌ها خیلی هم سیاسی فکر نمی‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنطور که من دیدم از سوی مسئولان قوه قضاییه اعلام شد که عصویت در فیسبوک جرم نیست، اما چون این شبکه فیل‌تر شده است هر فردی که بخواهد وارد آن شود مجبور است فیل‌تر را بشکند و این جرم است وگرنه اصل حضور در فیسبوک جرم تلقی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص حذف تبصره مربوط به بودجه بخش فرهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: ما ضمن لایحه بودجه تبصره ۱۴ رابه مجلس تقدیم کردیم که طی آن کل دستگاههایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند باید در پروژههای عمرانی خود در صدی را به فعالیتهای هنری اختصاص دهند با توجه به ماهیت کشور که فرهنگی و هنری است ایجاب می‌کند که در فعالیتهای دولت اثری از معماری هنری وجود داشته باشد که این امر مورد تاکید رهبری نیز بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا با ورود به مجلس مورد مخالفت کمیسیون تلفیق قرار گرفت، گفت: پس از آن این طرح در صحن مجلس نیز حذف شد‏، البته این طرح چیزی به بودجه وزارت فرهنگ اضافه نمی‌کرد، اما برای تکمیل بودجه بخش فرهنگی آقای نوبخت باید توضیح دهد که آیا می‌شود چیزی اضافه کردیا خیر.

جنتی با اشاره به اینکه بودجه ارائه شده خوش بینانه‌ترین بودجه‌ بود، ‌گفت: البته سقف آن در مجلس قدری اضافه شد که هم اکنون نمی‌دانیم اصلا این بودجه قابل تامین است یا خیر، اما اگر همین بودجه نیز صددردصد تخصیص پیداکند همه دستگاه‌ها به نحوی رضایت خواهند داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص گشایش فضای مطبوعات که از وعده‌های دولت یازدهم است، ‌گفت: ما بدون وقفه و مرتبا هفته‌ای یکبار جلسه هیات نظارت بر مطبوعات راتشکیل می‌دهیم که در هر یک از جلسات تعداد قابل توجهی مجوز جدید برای نشریات صادر شده حتی وضعیت تعدادی از نشریات که از سا ل۸۵ تا الان نامشخص مانده بود را تعیین تکلیف کرده‌ایم وتقریبا مجوز‌ها تا مهر ۹۲ صادر شده است.

وی افزود: برای تغییر وضعیت فضای مطبوعات کارهایی در هیات نظارت انجام می‌شود، روشن است که فضای جدید ی ایجاد شده و دولت مصمم است در چارچوب قانون آزادیهایی راتضمین کند، ضمن اینکه قانون اساسی تصریح دارد مطبوعات در بیان مطالب خود آزاد هستند، مگر مطلبی که در قانون منع آن آمده باشد.

جنتی با تاکید براینکه در برداشت از قانون ممکن است اختلاف سلیقه وجودداشته باشد، گفت: هیات نظارت بر مطبوعات ۷ عضو دارد که علاوه بر وزیر ارشاد و نماینده وزارت علوم که ازدولت هستند بقیه اعضا از مجلس قوه قضاییه و نماینده مطبوعات و حوزه علمیه هستند، بنابراین ممکن است در برداشت از قانون اختلاف نظر باشد و اکثریت هر نظری که بدهد نظر آن ملاک خواهد بود، امادیدگاه دولت در این زمینه کاملا روشن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص گزارش بانک‌جهانی که آزادی روزنامه نگاران و عضویت مسئولان کشور در شبکه‌های اجتماعی پیش شرط به توسعه اقتصاد عنوان کرد و گفت: در این گزارش عضویت در شبکه‌های مجازی و آزادی روزنامه نگاران نکته مثبتی تلقی شده که این سیاست همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. ‌ دولت مصمم است تا شرایط ایجاد شده ادامه پیدا کند قرار نیست این شرایط در مقطعی متوقف و یا محدود شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به موضع قوه قضاییه در خصوص شبکه‌های اجتماعی نظر صریح دولت در این خصوص چیست؟ گفت: موضع قوه قضاییه را در مورد شبکه‌های اجتماعی و فیسبوک باید از خودشان بپرسید، اما آنطور که من دیدم از سوی مسئولان قوه قضاییه اعلام شد که عصویت در فیسبوک جرم نیست، اما چون این شبکه فیل‌تر شده است هر فردی که بخواهد وارد آن شود مجبور است فیل‌تر را بشکند و این جرم است وگرنه اصل حضور در فیسبوک جرم تلقی نشده است.

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از اختصاص نیافتن جایزه رئیس جمهور به فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره فیلم فجر می‌پرسید، گفت: رئیس جمهور و افتتاحیه جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که ما این آمادگی را داریم که یک جایزه بزرگ و اصلی به بهترین فیلم بدهیم، اما خود رئیس جمهور شاخص‌هایی را نیز برای این مساله تعیین کرد که شب گذشته نیز از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز اعلام شد.

وی با اشاره به شاخص‌های مدنظر رئیس جمهور گفت: مثلا حضور ساخت فیلم‌هایی در زمینه اعتدال و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری مورد نظر رئیس جمهور بود که مجموعه فیلم‌های عرضه شده در جشنواره فیلم فجر واجد جمیع شرایط مورد نظر آقای روحانی نبود. بنابراین فیلمی به عنوان برنده جایزه رئیس جمهور شناخته نشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر انتقاد از نحوه انتخاب هیات داوران و وجود دلایل سیاسی در انتخاب برخی فیلم‌ها، گفت: در انتخاب هیات داوران همه جهات در نظر گرفته شد، هر یک از آن‌ها در یک زمینه سینما تخصص داشتند و جزو پیشکسوت‌های این عرصه بودند ما نیز به رای آن‌ها احترام می‌گذاریم.

وی با تاکید براینکه خیلی دلایل سیاسی برای انتخاب فیلم‌ها در کار نبود، ‌گفت: من بررسی کردم و دیدم که هیچ یک از داوران براساس دیدگاه سیاسی نسبت به فیلم‌ها نظر ندادند، اصولا آن‌ها خیلی هم سیاسی فکر نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز