خبرگزاری کار ایران

نوبخت در نشست خبری: / ۳ /

به زودی گزارش دولت در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی را ارائه می‌دهم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۰۹

یکپارچگی ملی به معنی این نیست که تنوع سلایق در کشور وجود نداشته باشد / امیدواری و خوش بینی ما در این است که بتوانیم در همین مصوبه قانون بودجه ۹۳، در خصوص تبصره ۲۱ با اصلاحاتی توافق کنیم.

سخنگوی دولت در خصوص تاکید رئیس‌جمهور برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و گزارش معاون اول رئیس جمهور در این خصوص گفت: در مورد این دستور‌العمل یک مهلت زمانی تعیین شد که این مهلت نیز رعایت شده است. مواردی که باید در خصوص آن اظهار نظر می‌شد از سوی معاون اول به رئیس جمهور تقدیم شد و لازم است تا در دنباله آن اقداماتی صورت گیرد بنده به زودی گزارش کاملی از جزئیات این دستورالعمل ارائه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبحت در ادامه سخنان خود در پایان جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ی مبنی براینکه رئیس جمهور پس از اجلاس داووس اعلام کردکه دروازه‌های اقتصادی کشورمان باز است، ایا باوجود کارشکنی برخی از کشور‌ها تاکنون قراردادی با کشورهای دیگر منعقد شده است، گفت: برای انعقاد قراردادهای اقتصادی باید مقدماتی صورت گیرد حضور چشمگیر سرمایه‌گذاران خارجی در داووس و اعلام آمادگی برخی از آن‌ها برای حضور در ایران گام نخستین بود. اراده لازم در این زمینه شکل گرفته و امیدواریم با مذاکرات امروز در اینده‌ای نزدیک شاهد انعقاد قراردادهای اجرایی در حوزه اقتصاد باشیم.

وی در خصوص تاکید رئیس‌جمهور برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و گزارش معاون اول رئیس جمهور در این خصوص گفت: در مورد این دستور‌العمل یک مهلت زمانی تعیین شد که این مهلت نیز رعایت شده است. مواردی که باید در خصوص آن اظهار نظر می‌شد از سوی معاون اول به رئیس جمهور تقدیم شد و لازم است تا در دنباله آن اقداماتی صورت گیرد بنده به زودی گزارش کاملی از جزئیات این دستورالعمل ارائه خواهم داد.

نوبخت در خصوص امکان اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی و احتمال ایرادات شورای نگهبان به این قانون نیز گفت: جمعی از نمایندگان از یک طرف و از سوی دیگر دولت مصمم هستیم که در خصوص اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و یا ادامه آن توافق کنیم. پیش از این نیز گفته‌ایم که کاره را در سایه وفاق بهتر پیش می‌رود. با توجه به اینکه تا هفته آینده مهلت ارسال نظرات شورای نگهبان به پایان می‌رسد، امیدواری و خوش بینی ما در این است که بتوانیم در همین مصوبه قانون بودجه ۹۳، در خصوص تبصره ۲۱ با اصلاحاتی توافق کنیم.

وی در واکنش به اظهارات خبرنگاری مبنی بر بازداشت چند نفر در راهپیمایی روز گذشته، گفت: دستگاههای امنیتی و انتظامی باید وظیفه خود رادر خصوص نظمی که باید در راهپیمایی منطبق با قانون وجود داشته باشد انجام دهد با این حال گزارش مشخصی که حکایت دستگیری برخی در راهپیمایی روز گذشته داشته باشد در جلسه امروز هیات وزیران مطرح نشد، البته می‌توان در این خصوص استعلام کرد.

نوبخت افزود: ویژگی که در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن طی ۳۵ سال گذتشه وجود داشته، یکپارچگی ملی و برخورداری از رهبری هوشمندانه در اداره انقلاب اسلامی است که هم در زمان امام راحل این مسئله انجام شد وامروز نیز شاهد استمرار همین رهبری هستیم واین امر از دلایل قوی موفقیت انقلاب اسلامی طی ۳۵ سال گذشته به رغم فشار بدخواهان بود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه یکپارچگی ملی به معنی این نیست که تنوع سلایق در کشور وجود نداشته باشد، ‌گفت: به هر حال اصلاح طلبان یکی از واقعیتهای کشور هستند، اصولگرایان هم همینطور. البته تفاوت گفتمان‌ها به معنی مغایرت در یکپارچگی ملی نیست و هر دو جریان فکر ی می‌توانند در کشو ر حضور داشته باشند اما سلایق خودشان را داشته باشند دعوت رئیس جمهور نیز برای راهپیمایی ۲۲ بهمن از همه سلایقه‌ها بود.

وی با بیان اینکه تلاش قوه‌مجریه این بود که از همه سلایق سیاسی با شایستگی استفاده کند، گفت: چنین دعوتی به منزله دعوت به اتحاد است به معنی این نیست که عده‌ای نگرشهای خوب را کنار بگذارند، هر کسی می‌تواند نگاه خود راداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز