خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در نشست خبری: / ۲ /

رییس‌جمهور هیچگاه نگفت منتقدان دولت بی‌سواد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۹۷

دولت راستگویان خودرا موظف می‌داند که با راستی با مردم صحبت کند و اگر در اجرای قوانین زحمت و مشکلاتی برای مردم پیش آمد، با صداقت از آن‌ها عذر خواهی کند.

سخنگوی دولت در واکنش اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در دانشگاه و عکس العمل برخی که دولت را متهم به دروغ گویی کردند، گفت: بیانات آقای روحانی در دانشگاه صورت گرفت. وی هیچگاه نگفت که منتقدان دولت بی‌سواد هستند اظهارات آقای روحانی صراحت داشت، وی از جامعه دانشگاهی دعوت می‌کرد که به جای دادن نامه به شکل صریح سخن بگویند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دولت تاکنون در خصوص آزادی سربازان گروگان گرفته شده در مرزهای کشور چه اقداماتی کرده است، گفت: برای دولت تامین سلامت و امنیت تمامی آحاد مردم ایران به حصوص مرزداران کشور پراهمیت است و در جنبه‌های مختلف این مسئله اقدامات مناسبی صورت خواهد گرفت که فکر می‌کنیم اثر بخش باشد.

وی با بیان اینکه این اقدامات هم اکنون درحال اجرا است، گفت: امیدواریم بتوانیم به زودی نتیجه این اقدامات را ببینیم.
نوبخت در سوال خبرنگاری که از وی می‌پرسید آیا می‌توانیم نسبت به زنده بودن این سربازان امیدوار باشیم، گفت: انشالهی این مرزداران را زنده خواهیم دید، ضمن اینکه اقدامات درموارد دیگری نیز منجر به ازادی شده است.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در دانشگاه و عکس العمل برخی که دولت را متهم به دروغ گویی کردند، گفت: بیانات آقای روحانی در دانشگاه صورت گرفت. وی هیچگاه نگفت که منتقدان دولت بی‌سواد هستند اظهارات آقای روحانی صراحت داشت، وی از جامعه دانشگاهی دعوت می‌کرد که به جای دادن نامه به شکل صریح سخن بگویند.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور از افراد با دانش در خواست کرد که به جای صحبت کردن مکتوب با دولت حضور فعال تری داشته باشند. به نظر من این دعوت کاملا سنجیده بود‏ چرا که وقتی افراد صاحب دانش سکوت کنند، عده‌ای که کم سواد هستند اظهاراتی را مطرح خواهند کرد و چون اظهارات آن‌ها از روی علم و آکاهی نیست، محیط را به تشنج می‌کشاند.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه اظهارات آقای روحانی خطاب به جامعه دانشگاهی کاملا صریح بود، گفت: وی در مورد مصاحبه خود در رسانه ملی این مسئله را با صراحت توضیح داد و گفت دولت نقد پذیر است و اگر نظری در خصوص اقدامات دولت وجود دارد حتما باید بیان شود وی هیچ‌گاه راه ر ابر‌ای نظرات ارشادی نبسته است.

نوبخت ادامه داد: دولت با مردم سخنی صریح توام با راستی داشت‎؛ به هر حال علی رغم درست بودن هدف حتی اگر در روش نیز اشکالاتی باشد مثل توزیع سبد کالا این دولت صمیمانه عذر خواهی کرد، ضمن اینکه این عذر خواهی در شرایطی صورت گرفت که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای این سبد پرداخت شده بود؛ اما چون در اجرا زحمتی برای بخشی از مردم به همراه داشت‏، رئیس جمهور عذر خواهی کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز بحثارائه سبد کالا شرایط عادی خود را دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که خانوارهایی که از این سبد استفاد ه کردند کاملا راضی هستند، اما اینکه برخی رسانه‌ها رضایت‌ها منعکس نمی‌کنند، بحثدیگری است.

وی ادامه داد: به هر حال درتوزیع این سبداشکالاتی وجود داشت، که یا روش درست نبود و یا اطلاعات کافی وجودنداشت. ما بار‌ها گفته‌ایم که بانک اطلاعاتی ما از دقت کافی برخوردار نیست و وقتی که قبلا نیز اصرار برای حذف برخی دهک‌ها بود‏، دولت معتقد بود که اول باید بانک اطلاعاتی قوی ایجاد شود به هر حال دولت راستگویان خودرا موظف می‌داند که با راستی با مردم صحبت کند و اگر در اجرای قوانین زحمت و مشکلاتی برای مردم پیش آمد، با صداقت از آن‌ها عذر خواهی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز