خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع مردم تبریز:

توافق هسته‌ای پاسخ ملت ایران به ندای قانونی صلح‌طلبان بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۴۱

در حوزه سیاست خارجی، این فضا به روی ملت ایران باز شده است و حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و پذیرش پیشنهاد ایشان در راستای صلح نشان داد مقوله ایران هراسی و اسلام هراسی که در گذشته وجود داشت امروز به سمت دیگری در حرکت است.

وزیر کشور با تاکید بر پافشاری ملت ایران بر آرمان های انقلاب گفت: توافق هسته ای پاسخ ملت ایران به ندای قانونی صلح‌طلبان بین المللی است و ایران با عقلانیت هر مسیر قانونی را در این راه را طی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در راه پیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم تبریز اظهار کرد: اگر امروز ایران پای میز مذاکره هسته ای نشسته است به معنای ضعف نیست، بلکه برای دفع شر دشمن و در راستای عقلانیت، رفع خسارت و حقانیت ملت ایران است.

وی ادامه داد: تحلیل های چند روز گذشته رسانه های بیگانه امروز با حضور ملت ایران هیچ شده و ملت ندای مرگ بر آمریکا را یکبار دیگر سر می‌دهد تا آنها بدانند ملت ایران بر آرمان های امام و انقلاب پافشاری می‌کند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه امروز در جایگاهی ایستاده‌ایم که با صلابت بیشتر بر تارک دنیا می درخشیم، افزود: ملت ایران در امتداد مسیر امام(ره) و رهبر انقلاب و ولی زمانمان مسیر های پر پیچ و خمی را در حال طی کردن است.

رحمانی فضلی با اشاره به مذاکرات ایران و ۵ + ۱ افزود: امر پذیرفته شده مذاکره فقط به خاطر حضور ملت ایران در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری است، بیگانگان فکر می کردند که با تحریم، فشار، جنگ روانی، اختلافات داخل کشور و سوابق انتخابات ۸۸ دوباره می توانند بر شرایط فروپاشی بیاندیشند، اما ملت ایران با حضور قوی در انتخابات و انتخاب شخصیتی مانند حجت‌الاسلام روحانی باعثبرگشتن ورق بیگانگان و به رسمیت شناختن قدرت ملت ایران شدند.

وی فضای داخلی کشور را آرام توصیف کرد و گفت: امروز دیگر نگرانی از تنش های داخلی کشور را نداریم، دیگر اختلافی بین قوا نیست و دل ها آرام و اراده ها معطوف به انسجام و وحدت بیشتر است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجی، این فضا به روی ملت ایران باز شده است و حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و پذیرش پیشنهاد ایشان در راستای صلح نشان داد مقوله ایران هراسی و اسلام هراسی که در گذشته وجود داشت امروز به سمت دیگری در حرکت است.

وزیر کشور ادامه داد: رسانه های خارجی و ملل مختلف تغییر مسیر داده اند، هیچ فشار و تلاشی نمی تواند خارج از منطق و عقلانیت با این ملت روبرو شود و نتیجه تحریم های مختلف در چهار سال گذشته دور یک میز نشستن ایران و شش قدرت بزرگ دنیا است.

وی با بیان اینکه ایران به قدرتی رسیده است که دیگر آمریکا می داند در تغییرات منطقه نمی تواند نقش آفرین باشد و قدرت در سطح جهان پراکنده شده است تاکید کرد: هرگونه تصمیم گیری در منطقه بدون حضور ایران ناقص است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه امروز موضوع رسانه‌های خارجی دیگر دخالت و براندازی نیست، خطرنشان کرد: موضوع امروز، کنترل مللی است که بر پیچیده ترین تکنولوژی ها دست یافته اند و روح دمیده شده بر این ملت بر روح دنیا دمیده شده است و تمام تحولات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که غرب و آمریکا برای آن برنامه ریزی می کنند حتما باید با حضور ایران تحلیل شود.

رحمانی فضلی با اشاره به فضای متشنج کشورهای منطقه و اختلافاتی که برخی وهابی ها، تکفیری ها و سلفی ها در بین مسلمانان به وجود می آورند، تصریح کرد: کشورهای اطراف ایران در آتش و خون هستند و هر روز خبرهایی از انفجار و درگیری و ترور و دخالت‌های خارجی در این کشورها شنیده می‌شود و در واقع ایران گلستانی در بین این آتش است.

رحمانی فضلی اذعان داشت: روزی این ملت ها نیز خواهند دانست که این تفرقه ها از طرف بیگانگان است و بر اصل اعتقادات دینی بازمی گردند و امیدواریم روزی را جشن بگیریم که روز جشن باشکوه ملت های مسلمان باشد.

وی با اشاره به ثبات اقتصادی حاکم بر کشور گفت: در سال گذشته در این روزها شاهد کاهش و افزایش قیمت ها بودیم اما امروز ثبات در اقتصاد کشور حاکم است و با هماهنگی قوا گرایش کشور حرکت به سمت تولید و سرمایه گذاری بوده و شاخص های اقتصادی نشان از رشد اقتصادی مثبت می دهد و با توجه به فضای موجود و جایگاه ایران در بین کشور های قدرتمند خواهیم توانست بر معضل بیکاری نیز فائق آییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز