خبرگزاری کار ایران

صالحی در مرکز آموزش هوایی شهید خضرایی: / ۱ /

رمز انسجام و وحدت ما ولایت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۳

جنگ داخلی سوریه، سرنوشت محورهای مقاومت و غیر مقاومت را رقم می‌زند / منطقه در شرایط بسیار بحرانی است و در ۵ سال آینده شرایط حساسی را در منطقه خواهیم داشت / روسیه رقیب بالفعل نظامی امریکاست.

رییس سازمان انرزی اتمی با بیان اینکه دین باوری و وطن دوستی ما جز با شالوده نظاممان محقق نمی‌شد، تاکید کرد: اگر عمود این خیمه یعنی ولایت فقیه نبود کشور ما تکه تکه می‌شدو ما به این موفقیت‌ها دست پیدانمی کردیم وباید بدانیم که رمز انسجام و وحدت ما، رمز ولایت است که در کف اسلام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صالحی معاون رئیس حمهورو رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم گرامی داشت دهه فحر و سالروز ۱۹ بهمن که در فرماندهی آموزش هوایی شهید خضرایی صبح امروز برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر، انقلاب اسلامی را حاصل دو پدیده وطن دوستی و دین باوری دانست و گفت: ۳۴ سال پیش تکرار حادثه ظهور دین حنیف اسلام بود.

وی ادامه داد: پس از ظهور اسلام و با گذشت قرن‌ها دین محجور شده بود و تلاش می‌شد تا دین را در عرصه زندگی کنار بگذارند تا به انقلاب رسیدیم، اما از زمان مشروطه برانگیختگی درمردم ایجاد شد و این برانگیختگی ادامه یافت تا با تراکم این ناخشنودی‌ها این مسائل تجلی پیدا کند.

معاون رئیس جمهور بابیان اینکه حضور امام و رهبری یگانه رمز موفقیت انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: حمایت مردم و تحول درونی در آن‌ها برای تغییر ایجاد شده بود، اما بدون رهبری هوشمندانه و مدبرانه حضرت امام به چنین چیزی دست نمی‌یافتیم، مگر نه در مصر هم انقلاب شد اما الان این کشور در چه شرایطی است.

صالحی با تاکید براینکه مردم در انقلاب اسلامی اعلام عمومی کردند که دین می‌تواند جامعه‌ای را بسازد، تصریح کرد: آن‌ها اثبات کردند که دین نه تنها مخدر جامعه نیست، بلکه محرک جامعه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حدیث«وطن دوستی ریشه در دین باوری افراد است» ابراز داشت: در جنگ تحمیلی نشان دادیم برای حفظ دین و وطنمان چه رشادت‌ها که به خرج ندادیم و چه شهدایی را هدیه ندادیم تا این انقلاب استوارو پویا برقرار بماند.

وی در ادامه افزود: با وجود تحریم‌ها، قصور‌ها و محدودیت‌ها این نظام رشد کرده و روز به روز در حال اوج است به گونه‌ای که دیگران اعتراف به این امر دارند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دین باوری و وطن دوستی ما جز با شالوده نظاممان محقق نمی‌شد، تاکید کرد: اگر عمود این خیمه یعنی ولایت فقیه نبود کشور ما تکه تکه می‌شدو ما به این موفقیت‌ها دست پیدانمی کردیم وباید بدانیم که رمز انسجام و وحدت ما، رمز ولایت است که در کف اسلام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما از انقلاب تا کنون حرکتمان رو به بالندگی و رشد بوده است، هر چند که گاهی این حرکت کند و گاهی هم با سرعت و شتابان بوده اما باید بگویم این حرکت روبه جلو بوده و هیچ‌گاه مقصد را فراموش نکرده‌ایم.

در ادامه علی اکبر صالحی به وضعیت منطقه‌ای اشاره کردو خاطر نشان کرد: منطقه در ۴ سال پیش ظاهری آرام داشت و لی ناگاه اتفاقات شروع به رخ دادن نمود. باید پیشینه‌ای برای این تحولات جستجو کردو ما اعتقاد داریم پیشینه این اتفاقات انقلاب اسلامی بوده که علی رغم این فشار‌ها، دستاوردهایی داشته و زیبایی آن در این است که این موفقیت‌ها دراین بوده که ما با امریکا و کشورهای استکباری قطع رابطه کرده بودیم و گرنه می‌گفتند که این دستاورد‌ها حاصل روابطتان با آنهاست.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تحولات مصر گفت: مصر در۳۴ سال گذشته بهترین رابطه را باامریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپاداشت، ولی اکنون چه وضعیتی دارد این کشور دارای تاریخی دیرینه‌ای، جمعیتی بزرگتری و موقعیتی ژئو استراتژیک دارد و در آمد قابل توجهی نیز دارد و با اینکه امریکا سالیانه ۵/۲ میلیارد به این کشور به خاطر قرارداد کمپ دیوید می‌داد، اما این کشور چه شرایطی دارد؟

وی با بیان اینکه نمی‌گویم وضع ماایده ال و آرمانی است، خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که بیشترین تولید برق رادرمنطقه داشته‌ایم، ۲۵۰ هزار کیلومتر گاز کشیده‌ایم و ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده داریم و ۵/۴ میلیون دانشحو که علی رغم فشار‌ها ما ۵/۲ میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم که این مقدار قبل از انقلاب۵ میلیون بشکه بود، اما در آن زمان جمعیت ۳۳ میلیون نفر بود ولی الان جمعیت ۸۰ میلیون نفراست و نشان می‌دهد که شرایط قابل مقایسه نیست، اما باز می‌گویم خوب عمل نکرده‌ایم و در حال تجربه اندوزی بوده‌ایم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه منطقه در شرایط بسیار بحرانی است و در ۵ سال آینده شرایط حساسی را در منطقه خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با تفال به خیر می‌توان گفت که مسائل بر اساس منافع امت اسلام پیش خواهد رفت.
صالحی با اشاره به مسائل مصر تصریح کرد: در مصر انقلاب می‌شود، رئیس جمهوری انتخاب می‌شود امامسائلی رخ می‌دهد که رئیس جمهور منتخب را از جایش برکنار می‌کنند وبازیگران جدیدی برسر کار می‌آیند، اماملت مصر ساکت نخواهندماند وسرنوشتشان را قم خواهند زد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حوادثسوریه ابراز داشت: جنگ داخلی سوریه، سرنوشت محورهای مقاومت و غیر مقاومت را رقم می‌زند. اگر شرایط به نفع ملت و نظام حاکم جلو برود، محور مقاومت جایگاهش تقویت خواهدشد و اگر این مسئله رخ ندهد محور شر جایگاهش قوی می‌شود ولی امیدمان این است که محور مقاومت پیروز شود.

وی ادامه داد: دنیا در حال دگرگونی است. چین از نظر اقتصادی آرام آرام در حال جلو رفتن و تنه زدن به امریکاست و روسیه نیز به عنوان رقیب نظامی قدرتمند امریکا جایگاهش را حفظ کرده است و امریکا می‌خواهد هیمنه و تک قطبی بودن خودرا حفظ کندو به موقعیت خود بیافزاید که این مسئله نیاز به ابزارهایی دارد تا تکلیف رقبایش را مشخص سازد.

معاون رئیس جمهور گفت: رقبای اقتصادی امریکا، چین اتحادیه اروپا اسیای شرقی و هند است که امریکا می‌خواهد ان‌ها کنترل کند، اما چگونه می‌تواند ان‌ها را کنترل کند؟ این مسئله از طریق انرژی است که بسیار عنصر مهمی برای امریکا ست.

رئیس سازمان انرژی اتمی اتفاقات رخ داده در منطقه را به خاطر به دست آوردن انرژی ارزیابی و خاطر نشان کرد: بسیاری از مصادر انرژی هم اکنون در دست امریکاست به غیر از ایران، امریکا می‌خواهد شیرهای منابع انرژی در دست خودش باشد و برای همین اکثر کشورهای منطقه زیر چتر او هستند.

صالحی ادامه داد: در شرایط فعلی روسیه رقیب بالفعل نظامی امریکاست؛ چون این کشور نیز مانند امریکا هزاران کلاهک هسته‌ای دارد وفقط این دو کشور هستند که می‌توانند علاوه بر نابودساختن خود، کشورهای دنیا را نیز تخریب کنند. امریکا برای تضعیف و درگیر ساختن روسیه مسائل اکراین و گرجستان را ساخته است و می‌خواهند روسیه را از جایگاهش کنار بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز