خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

دشمن نمی‌تواند دامنه پاسخ نیروهای مسلح را ارزیابی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۰۲

امروز دنیا ملت ما را ملتی آرمان‌خواه و آزادی‌خواه می‌شناسد که حاضر است هزینه آرمان‌خواهی‌اش را هم بپردازد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بعضی‌ها یاوه سر داده و از گزینه‌های روی میز سخن می‌گویند اما دشمن هیچگاه نمی‌تواند دامنه پاسخ نیروهای مسلح مقتدر و قدرتمند ایران اسلامی را ارزیابی و تصور کند‌.

به گزارش ایلنا‏، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان در جمع کارکنان ستاد وزارت دفاع ‌به مناسبت دهه مبارک فجر ‌با تبریک ایام‌الله دهه فجر‌، با بیان اینکه سالگرد پیروزی انقلاب فرصت مناسبی برای ارزیابی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است‌، افزود: بزرگ‌ترین عنایت خداوند به ملت ایران نعمت ولایت است که موجب شد موهبت ‌نظام اسلامی هم نصیب ملت ایران اسلامی شود.

وی با تاکید بر اینکه در سه دهه گذشته حرکت نظام همواره رو به جلو بوده است‌، اظهار داشت: امروز دنیا ملت ما را ملتی آرمان‌خواه و آزادی‌خواه می‌شناسد که حاضر است هزینه آرمان‌خواهی‌اش را هم بپردازد.

وزیر دفاع در ادامه ‌بهترین منبع برای جهت‌گیری درست و ارزیابی عملکرد نظام اسلامی را پس از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ‌، وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: تمام وجهه همت دشمنان القای ناکارآمدی نظامِ مبتنی بر اسلام است در حالی که حضرت امام(ره) در بیانات و وصیت‌نامه سیاسی الهیشان با آگاهی دقیق از این توطئه آنچه را که از برآیند حوادثمی‌دیدند در وصیت نامه‌شان ذکر کرده و یکایک ما باید شرایط و وضعیت خود را با نگاه و تفکر حضرت امام(ره) ‌ تطبیق وتعیین کنیم‌.

سردار ‌دهقان با بیان اینکه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران اعم از سیاسی، اقتصادی‌، علمی‌، فرهنگی و اجتماعی و نظایر آن قابل دفاع است‌، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در سایه اصل مترقی ولایت فقیه و با اتکای به دین و رأی مردم سی و پنجمین سال مردم‌سالاری دینی خود را باشکوه‌تر از همیشه جشن می‌گیرد‌.

وی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شعارهای دوران انقلاب همچون «استقلال‌، آزادی‌، جمهوری اسلامی» ‌و یا «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» پس از انقلاب به عنوان اصول‌، در ساختار سیاست داخلی و خارجی نظام همواره مدنظر بوده است‌، تاکید کرد: امروز ‌مدعی هستیم که مستقل‌ترین و آزاد‌ترین کشور و تنها نظامی در جهان هستیم که حقیتا هیچ گرایشی به شرق و غرب ندارد‌. امروز این نظام اسلامی به عنوان یک الگوی مهم و تاثیر‌گذار و به عنوان یک نظریه از مرزهای کشور فرا‌تر رفته و دیگر ملت‌های آزادیخواه وحقیقت‌طلب نیز به آن روی آورده‌اند.

سردار دهقان شکستن هیمنه آمریکا را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی برشمرد و با تاکید بر این نکته که این دستاورد مصادیق بسیاری دارد‌، گفت‌: در تمام سه دهه گذشته میان ملت ایران و نظام سلطه و به خصوص آمریکا چالش‌های بسیاری بوده و هست که این به واسطه تفاوت ماهوی نظام ارزشی انقلاب اسلامی با دنیای غرب است.

وزیر دفاع یادآور شد: از توفیقات بزرگ جمهوری اسلامی این است که هرچه جلو‌تر آمده و از عمر پربرکت آن گذشته ‌تفاوت‌های ذاتی‌اش با غرب برجسته‌تر شده و در عین حال توانسته ‌تفاوت خود با نظام غرب را هر چه بهتر به دیگر ملت‌ها نشان دهد و همه عصبانیت آمریکا نیز ناشی ازتقابل و رویارویی فرهنگ غنی نظام اسلامی با نظام سلطه ‌است‌.

وی ادامه داد‌: امروز همه ملت‌ها‌ موفقیت‌ها وافتخارات تعجب برانگیز دانشمندان جوان ایرانی را برای خود عزت وافتخار قلمداد می‌کنند چرا که می‌دانند جمهوری اسلامی همه این دستاوردهای گرانسنگ و ذی‌قیمت خود را از دلِ توطئه‌ها‌، تحریم‌ها و فشارهای ‌ظالمانه نظام سلطه کسب کرده و این مقاومت و ایستادگی و پیروزی بر ‌ابر‌قدرت‌ها برای ملت‌ها شیرین و ارزشمند است.

وزیر دفاع تأکید کرد‌: ایران اسلامی بنا به تصریح قانون اساسی از همه آزادی‌خواهان جهان حمایت معنوی می‌کند‌.

وی‌ گسترش آموزش‌، ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و افزایش کرامت انسانی را از جمله دستاورد‌های فرهنگی نظام ‌اسلامی دانست و گفت‌: جمهوری اسلامی به مردم آموخت که باید هویت واقعی خویش را حفظ کرده و این هویت را با هیچ ما به ازای مادی عوض نکنند.

وزیر دفاع با تصریح بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری فقیهی جامع‌الشرایط، عارف‌، اسلام‌شناس و مجاهد‌، زنان ایرانی به جایگاه واقعی خود دست یافته و بیشترین بهره را از نعمت جمهوری اسلامی برده‌اند، اظهار داشت: نظام سلطه از زن و نقش و جایگاه او تعریفی استعماری ‌دارد که این نگاه را به همه کشور‌ها از جمله ایران تسری داده بود، اما حضرت امام(ره) این نقش و جایگاه را به کلی تغییر داد و جایگاه واقعی زن را از منظر اسلام به درستی تبیین کرد.

سردار ‌دهقان در خصوص دستاوردهای اقتصادی انقلاب نیز اضافه کرد: تفاوت سطح زندگی و معیشت مردم با ابتدای انقلاب قابل مقایسه نیست و مردم ما عموماً از سطح اقتصادی بهتری برخوردار شده‌اند، هر چند که میان سطح انتظار مردم با آنچه که هست فاصله وجود دارد که این فاصله اگر از این جهت که موجب تلاش و همت مردم و مسئولان شود‌، ارزشمند وخوب است و و اگر موجب یأس و نا‌امیدی شود مطلوب و پذیرفتنی نیست.

وی گسترش بی‌سابقه شبکه‌های خدمات‌رسانی نظیر آب، برق‌، گاز‌، تلفن‌، بهداشت‌، حمل و نقل‌، تحصیل و محرومیت‌زدایی و سایر خدمات را از دیگر دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی برشمرد و افزود: البته ما هنوز به این حد از پیشرفت و توسعه راضی نیستیم اما حرکت و تلاش نظام به سمت برخورداری عادلانه از امکانات برای همه مردم است‌.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به دستاوردهای نظامی کشور با بیان اینکه در سه حوزه مدیریت‌، سازمان و آموزش کاملاً خودکفا هستیم‌، تاکید کرد: امروز در همه حوزه‌های نظامی خودمان تصمیم گیرنده‌ایم و همپای انقلاب‌، نیاز‌هایمان را برطرف می‌کنیم‌.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران یک مجموعه به هم تنیده و پیوسته‌ای است که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا قادرند هر تهدیدی را در هر سطح و مکانی با قاطعیت پاسخ دهند‌ افزود: ما که زمانی از پرتاب خمپاره یا مونتاژ اسلحه ناتوان بودیم امروز زیر‌دریایی پیشرفته و ده‌ها محصول نوین ‌و پیشرفته دفاعی طراحی و تولید می‌کنیم ولازم است بدانید که از نگاه طراحان سیستم‌های دفاعی‌، نصب سیستم موشکی بر روی قایق‌های تند‌رو امکانپذیر نیست، اما فرزندان مجاهد این انقلاب توانستند به چنین موفقیت‌های ارزشمندی در سایه خودباوری و ولایت پذیری دست یابند‌. اگر زمانی در وزارت دفاع فرایند ایده تا محصول ۱۰ سال و سپس ۵ سال به طول می‌انجامید، ما این فرایند را به نصف کاهش خواهیم داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌به موضوع هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه دست‌یابی به فناوری‌ها‌ی روز موجب خواهد شد که عشق و علاقه ملت‌ها به جمهوری اسلامی چند برابر شود‌، گفت‌: نظام سلطه با آگاهی دقیق از این موضوع همه تلاش خود را به کار گرفته تا مانع از پیشرفت علمی کشور به خصوص در حوزه هسته‌ای شود و غرب امروز همانند جنگ احزاب همه امکانات خود را فراهم آورده تا جمهوری اسلامی را زمین‌گیر و سرنگون کند.

دهقان در پایان افزود‌: آن‌ها می‌گویند در فرایند مذاکرات می‌خواهیم مطمئن شویم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست در حالی که این ما هستیم که باید مطمئن شویم آن‌ها علیه ما توطئه نمی‌کنند و آنچه را که امضا می‌کنند به آن پایبند می‌مانند‌. وزیر دفاع در پایان تصریح کرد‌: رهبری معظم انقلاب و ملت رشید و مقاوم ایران اسلامی هرگزاجازه نخواهند داد که و بر‌ عزت و اقتدار ملی خدشه‌ای وارد گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز