خبرگزاری کار ایران

نایب رییس جامعه مدرسین:

امام معتقد به حضور و همراهی مردم بودند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۶

ایشان می‌گفت پشتیبانی خدا بی سبب نیست و سبب این پشتیبانی از کانال مردم است و امام حضور مردم را مدیریت می‌کرد که موجب شد در ۱۲ بهمن و روز ورودشان به ایران در زمانی که هوا بشدت سرد بود میلیون‌ها نفر از تهران و شهرستان‌ها بیایند با انکه در ایران هم حکومت نظامی بود و ترسی از شهادت و دفاع از امام نداشته باشند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: امام معتقد بودند تا وقتی حضور و همراهی مردم نباشد، اتفاقی نخواهد افتاد. مردم تا نباشند و در میدان حضور پیدا نکنند و حرف‌شان را نزنند اتفاقی چشم‌گیر رخ نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ویژگی‌های امام خمینی گفت: امام شخصیت جامعی داشتند و به نظر می‌رسد این جامعیت امام بود که این همه تحول را باعثشد. ایشان از طرفی شخصیت حوزوی بودند و پرورش یافته حوزه بودند و مردم احساس می‌کردند وقتی یک مرجعیت تقلید مطلبی را بیان می‌کند، احساس تکلیف دینی می‌کردند و این احساس را داشتند که باید به رهنوردهای ایشان عمل کنند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام خمینی را یک فرد آگاه به مسائل جهان و اخبار روز دانست و اظهار داشت: مردم آگاهی‌های سیاسی ایشان و تسلط‌شان بر حیله‌های دشمن و توجه‌شان به نقشه‌های داخلی و خارجی را می دیدند.

وی ادامه داد: بُعد مقاومت و روح اقتدارگرایی امام یکی از ابعاد دیگر حضرت امام خمینی است به طوری که مردم وقتی احساس می‌کردند رهبر انقلاب آنها را به سمت عزت می‌برد و عزت و استقلال را برای آنها می‌خواهد که وابسته به آموزه‌های دینی است و براساس رویکرد الهی است.

عبداللهی با اشاره به معنویت و اخلاص امام خمینی خاطرنشان کرد: مردم احساس می‌کردند اگر امام بر سر ستمگران و مستکبران فریاد می‌کشد این فریاد نه برای احساس قدرت است؛ بلکه برای خداست و به عبارتی فی سبیل الله است.

این استاد عالی حوزه یادآور شد: کسانی در آغاز انقلاب هنوز طرفدار انقلاب نبودند و حتی در در حوزه هم با انقلاب همراه نبوند، اما وقتی دیدند امام خالصانه فریاد می‌کشد‏ این خلوص امام موجب همراهی آنها شد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مردمی بودن و تکیه به نظر و خواست مردم و آگاهی‌های آنها را از ویژگی‌های مهم امام خمینی ارزیابی کرد و تاکید کرد: ایشان می‌گفت پشتیبانی خدا بی‌سبب نیست و سبب این پشتیبانی از کانال مردم است. امام حضور مردم را مدیریت می‌کرد که موجب شد در ۱۲ بهمن و روز ورودشان به ایران در زمانی که هوا بشدت سرد بود میلیون‌ها نفر از تهران و شهرستان‌ها بیایند با انکه در ایران هم حکومت نظامی بود ولی ترسی از شهادت و دفاع از امام نداشته باشند.

وی ابراز داشت: امام معتقد بودند تا وقتی حضور و همراهی مردم نباشد، اتفاقی نخواهد افتاد. مردم تا نباشند و در میدان حضور پیدا نکنند و حرف‌شان را نزنند اتفاقی چشم‌گیر رخ نمی‌دهد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه اگر مردم در انقلاب حضور داشته باشد انقلاب باقی خواهد ماند، بیان کرد: سی سال است که استکبار تلاش می‌کند که انقلاب را منحرف کند و به شکست بکشاند، اما تلاش‌هایشان ناموفق بوده چون مردم در انقلاب حضوری یکپارچه داشته و مقاومت آنها باعثبی اثر شدن تلاش‌ آنها شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز