خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی در گفتگو با ایلنا:

برخی تریبون‌ها در مسیر نفی دولت حرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۹۱

لازم است تا سازمان صدا و سیما برخی عملکردهای خود را اصلاح کند / چرا منتقدین دولت آثار مثبت توافقات و صف سرمایه‌گذاری‌های خارجی را نمی‌بینند؟

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: متاسفانه برخی تریبون‌ها و رسانه‌های منتقددولت، به جای نقد در مسیر نفی دولت حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام محمد تقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور در جمع دانشگاهیان عنوان کرد: برای بهبود اوضاع کشور اولین کار این است که دولت، ‌احزاب و مطبوعات مستقل را در کشور تقویت کنند و برای آن نیز هزینه‌های لازم را بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره رئیس جمهور باید بسیاری از مسائل مبهم گذشته را حل کند، گفت: در گذشته برخی احزاب و روزنامه‌ها تعطیل شدند، در حالیکه در دنیای دموکراسی نمی‌شود، اینها برای همیشه تعطیل باشند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توافق‌نامه ژنو گفت: این قرارداد نیز مخالفین و منتقدین خاص خود را دارد تا وقتی که آنها بر اساس یک منطق علمی صحبت می‌کنند باید از اظهاراتشان استفاده کرد، اما اگر در اظهارات خود از نقد علمی خارج شوند دیگر قابل تحمل نیست، در اینجا رئیس جمهور حق اعتراض و ابراز ناراحتی دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی تریبون‌ها و رسانه‌های منتقد از دولت به جای نقد در مسیر نفی دولت حرکت می‌کنند، گفت: شکی نیست که برای مثال برخی امور از جمله توزیع سبد کالا با اشکالاتی مواجه شده، اما به هر حال انجام هر کار بزرگی مشکلات خاص خود را دارد منتقدین این مسئله، امروز باید بررسی کنند که طی سال‌های گذشته چه اتفاقی افتاده که امروز مردم به یکباره برای دریافت سبد کالا هجوم می‌آورند، این اشکال به دولت فعلی برنمی‌گردد، این مسئله ناشی از فقری است که طی دوره گذشته در کشور ایجاد شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به منتقدین دولت که توزیع سبد کالا را تحقیر مردم تلقی می‌کنند، گفت: آیا توزیع سیب زمینی و دریافت گونی‌های نامه مردم برای رئیس جمهور در دولت گذشته تحقیر محسوب نمی‌شد. ما در سال‌های گذشته و به بهانه‌های مختلف انقدر تحقیر شده‌ایم که می‌توانیم مرز آن را به خوبی تشخیص دهیم.

وی با تاکید براینکه فقر و فشار امروز مردم یک شبه ایجاد نشده است، گفت: البته دولت باید تحمل خود را بیشتر کند، چراکه هر کس که بهتر کار انجام می‌دهد، منتقدین خود را دارد. در صورتیکه به جای مبارزه حزبی و نقد علمی حمله به دولت در پیش گرفته شود، مرز نقد برداشته می‌شود و بحثتخاصم با دولت در این جا مطرح می‌شود.

حجت الاسلام فاضل میبدی در واکنش به اظهارات برخی افراطیون که دریافت سبد کالا را نوعی حربه دولت برای غافل کردن مردم از جزئیات توافقات ژنو می‌دانند، گفت: چنین ادعایی از اساس بی‌منطق است، چراکه دنیا نظاره‌گر توافقات ژنو است و نمی‌توان در این خصوص پنهان‌کاری کرد، اکثر مقامات کشورهای مختلف این توافقات را به نفع ملت ایران دانسته‌اند و در مقابل افراطیونی در امریکا، اسرائیل و حتی ایران تلاش می‌کنند این توافقات را زیر سوال ببرند.

وی افزود: چرا افراطیون آثار مثبت توافقات و صف سرمایه‌گذاری‌های خارجی را نمی‌بینند. چرا آنها به منافع ملت بی‌توجهی می‌کنند و منافع خود را از زبان ملت بیان می‌کنند، درحالیکه این ملت اگر می خواست دنباله‌رو حرف آنها باشد، باید در انتخابات اخیر کاندیدای مورد نظر آنها را انتخاب می‌کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه نقد و بررسی اوضاع کشور دانشگاهی و غیردانشگاهی ندارد، گفت: برخی ممکن است خارج از دانشگاه نظرات خوبی را ارائه کنند. متاسفانه طی سال‌های اخیر برخی عضو هیات علمی دانشگاه‌ها شده‌اند که معیار سنجش آنها با منطق علمی فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: لازم است برای مثال رسانه ملی برنامه‌ای را به نقد و بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی کشور در سطوح بالاتر اختصاص دهد تا آنها که امروز در حاشیه هستند، بیایند و به راحتی نظرات خود را در رابطه با مسائل کشور ابراز کنند به نظر من دهه فجر بهترین فرصت بررسی این مسئله است.

حجت الاسلام فاضل میبدی با تقدیر از اقدام رئیس جمهور برای عذر خواهی از مشکلات ایجاد شده در خصوص ارائه سبد کالا گفت: این اقدام بزرگی بود که البته در همه جای دنیا صاحبان قدرت در پی بروز مشکلات در اقدامات خود می‌بایست عذر خواهی کنند و این در ادبیات دینی ما نیز وجود دارد.

وی با اشاره به تاخیر در گفتگوی اخیر تلویزیونی رئیس جمهور گفت: لازم است تا سازمان صدا و سیما برخی عملکردهای خود را اصلاح کند، چراکه این یک رسانه ملی و متعلق به کل ملت است نه یک جناح خاص، در حالیکه نسبت به برخی افراد در آن بی‌مهری می‌شود که آنها قدرت دفاع از خود را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز