خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در دیدار سفیر جدید عمان:

همکاری ایران و عمان ثبات منطقه را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۸۶

متاسفانه برخی کشورهای منطقه به دلیل شدت اختلافات و درگیری‌ها به سمت ویرانی کامل می‌روند و کشورهایی نظیر ایران و عمان که امروز از امنیت و ثبات برخوردارند باید این امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند.

رییس‌جمهور گفت: با توجه به اعتماد سطح بالایی که میان مسؤولان ایران و عمان وجود دارد، همکاری‌های دو کشور می‌تواند علاوه بر توسعه روابط دوجانبه در جهت افزایش ثبات در منطقه هم تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سعود بن احمد البروانی سفیر جدید عمان در ایران صبح امروز با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

حسن روحانی در دیدار با سفیر جدید عمان با ابراز خرسندی از توسعه روزافزون روابط میان ایران و عمان به عنوان دو کشور همسایه، دوست و برادر، گفت: ایران و عمان در منطقه‌ای بسیار حساس و استراتژیک قرار گرفته و به خوبی توانسته‌اند با همکاری امنیت را در منطقه توسعه دهند.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون توافقات خوبی میان دو کشور به انجام رسیده، خاطر نشان کرد: امروز در عرصه بین المللی شرایط مناسبی به وجود آمده که دو کشور می‌توانند از آن در راستای توسعه روابط و مناسبات در زمینه‌های مختلف به ویژه تجاری و مالی استفاده کنند.

روحانی همچنین افزود: با توجه به اعتماد سطح بالایی که میان رهبران دو کشور وجود دارد، همکاری‌های ایران و عمان می‌تواند علاوه بر توسعه روابط دو جانبه در جهت افزایش ثبات در منطقه هم تاثیر گذار باشد.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه امروز منطقه از اختلافات، افراطی‌گری و تروریسم رنج می‌برد، اظهار کرد: متاسفانه برخی کشورهای منطقه به دلیل شدت اختلافات و درگیری‌ها به سمت ویرانی کامل می‌روند و کشورهایی نظیر ایران و عمان که امروز از امنیت و ثبات برخوردارند باید این امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند.

سفیر جدید عمان: روابط اقتصادی عمان نیز تا حد و اندازه روابط سیاسی دو کشور ارتقاء یابد

سعود بن احمد البروانی سفیر جدید عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتصاب به عنوان سفیر در جمهوری اسلامی ایران و تقدیم استوارنامه به رییس جمهوری با ابلاغ سلام‌های گرم سلطان قابوس به رهبری معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی کشورمان گفت: دولت عمان علاقمند است روابطی روز به روز گرم‌تر و عمیق‌تر با ایران در همه حوزه‌های سیاسی اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

سفیر جدید عمان در تهران با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان در تمامی زمینه‌ها از جمله سیاسی و دیپلماتیک در سطح بسیار خوبی قرار دارد، اظهار امیدواری کرد روابط اقتصادی عمان نیز تا حد و اندازه روابط سیاسی دو کشور ارتقاء یابد.

سعود بن احمد البروانی در ادامه گفت: ایران نه تنها همسایه‌ای خوب بلکه برادر عمان است و روابط دیرینه عمان و ایران گواهی بر این ادعا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز