خبرگزاری کار ایران

عمران الزعبی:

قانون جدید ضد تروریسم در عربستان به معنای توقف حمایت از تروریست‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۳۵

هدف عربستان از صدور قانون جدید مبارزه با تروریسم فقط تبلیغات رسانه‌ای و تلاش برای زیبا کردن چهره این کشور است و هیچ کاربرد دیگری ندارد.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که قانون جدید مبارزه با تروریسم در عربستان به معنای توقف تسلیح و کمک مالی به گروه‌های تروریستی در سوریه نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الزعبی در واکنش به تصمیم عربستان برای محاکمه جوانان عربستانی که خارج از عربستان می‌جنگند و دوباره به این کشور بر می‌گردند، گفت که این تصمیم به معنای توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها در سوریه نیست.

وی قانون جدید مبارزه با تروریستم در عربستان را غیرواقعی غیرقابل اجرا دانست زیرا تروریست‌های عربستانی که به سوریه نفوذ می‌کنند، از طریق اردن، ترکیه و لبنان و همچنین از گذرگاه‌های غیررسمی وارد سوریه می‌شوند، بنا بر این عربستان نمی‌تواند بفهمد این تروریست‌ها از سوریه به عربستان بازگشته‌اند یا خیر؟

وی افزود که در سوریه تروریست‌هایی از ۸۳ کشور حضور دارند که عربستان از آن‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند و تصمیم عربستان به توقف حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزش تروریست‌ها چه عربستانی باشند چه غیر عربستانی، اشاره‌ای نمی‌کند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که قانون جدید مبارزه با تروریسم در عربستان کسانی که تحریک رسانه‌ای می‌کنند یا تروریست‌ها را به اشکال مختلف از جمله روانی آماده اقدامات تروریستی می‌کنند از جمله برخی علمای دینی عربستانی و شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه اینترنتی عربستانی را شامل نمی‌شود.

الزغبی در ادامه گفت که برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز رویکرد عربستان را دارند و شبکه‌های تلویزیونی دارند که به تنش دینی، طایفه‌ای و فرقه‌ای دامن می‌زنند و همین شبکه‌ها از پشتیبانی و حمایت مالی سازماندهی شده‌ای برخوردار هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که هدف عربستان از صدور قانون جدید مبارزه با تروریسم فقط تبلیغات رسانه‌ای و تلاش برای زیبا کردن چهره این کشور است و هیچ کاربرد دیگری ندارد.

وی اعلام چنین قانونی را به منزله پایبندی عربستان به مبارزه با تروریسم بین المللی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز