خبرگزاری کار ایران

لیلاز در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش کارشکنی‌ها؛ روحانی را به گلایه واداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۰۰

روحانی استراتژی خود را حفظ آرامش کشور در هر شرایطی قرار داده است / کسانی هستند که از تنش زدایی در عرصه روابط خارجی زیان می‌بینند و سر و صدا می‌کنند. این ربطی به سواد آن‌ها ندارد / فراموش نکنیم دانشگاهیانی را که در برابر اشتباهات احمدی‌نژاد ایستادند و هزینه‌های سنگینی نیز پرداختند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فشار‌ها و کارشکنی‌ها که رییس جمهور به دلیل حفظ آرامش کشور آن‌ها را به سوی خودش جذب می‌کند گاهی باعثبروز اظهارات گلایه آمیز از سوی وی می‌شود.

سعید لیلاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات رییس جمهور درباره برخی منتقدان هسته‌ای و انتظار از حامیان برای دفاع از برنامه‌های موفق دولت گفت: نفوذ و پشتوانه مردمی روحانی در پنج یا شش ماه گذشته افزایش یافته است. هم به دلیل کارنامه اقتصادی وی و هم به دلیل عملکرد سیاسی و همچنین کارنامه وی در کاهش تنش در حوزه سیاست خارجی. با این وصف به گمان من اگر آقای روحانی امروز بخواهد در انتخابات شرکت کند حدود ۳۰ میلیون رای خواهد آورد.

این کار‌شناس اقتصادی ادامه داد: امروز نرخ تورم حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است. ارزش دلار در برابر ریال پایین آمده و همچنین قدرت خرید کارمندان و کارگران افزایش یافته است. همین که جلوی سقوط آزاد اقتصاد ایران گرفته شده خوب است. دولت بودجه بسیار خوب و متوازنی را به مجلس ارائه کرده است و ما یقین داریم که با این بودجه می‌توانیم رشد اقتصادی حدود ۳ درصد را در سال ۱۳۹۳ انتظار داشته باشیم.

وی افزود: روحانی استراتژی خود را حفظ آرامش کشور در هر شرایطی قرار داده است. این امر باعثمی‌شود بسیاری از مشکلات را به سمت شخص خودش جذب کند. روحانی می‌کوشد این فشار‌ها را به صورت واکنش سیاسی بیرون نریزد. به همین دلیل این مسائل به صورت جمله‌های گلایه آمیز بروز می‌کند.

لیلاز خاطرنشان کرد: فشار‌ها و کارشکنی‌ها روی آقای روحانی بسیار زیاد است. روحانی اما نمی‌خواهد به این فشار‌ها واکنش نشان دهد. حتی وزیران خود را از این واکنش‌ها منع کرده است. به این ترتیب فشار‌ها روی خودش زیاد می‌شود و‌گاه به صورت گلایه در می‌آید.

وی تصریح کرد: من اطمینان دارم که آقای روحانی نه مخالفان هسته‌ای را کم سواد می‌داند و نه دانشگاهیان را کم کار. در مورد مخالفت‌ها و موافقت‌های هسته‌ای هم قضیه چندان ربطی به با سواد یا کم سواد بودن ندارد. باید دید منافع ملی کجا و چگونه حفظ شده است. کسانی هستند که از تنش زدایی در عرصه روابط خارجی زیان می‌بینند و سر و صدا می‌کنند. این ربطی به سواد آن‌ها ندارد. عده‌ای هم از تنش زدایی سود می‌برند. سواد این دسته از افراد هم اهمیتی ندارد.

لیلاز ادامه داد: دانشگاهیان در دوره آقای احمدی‌نژاد امتحان خود را پس داده‌اند و به عنوان پیشتاز در این حوزه عمل می‌کردند و از این جهت کارنامه بسیار درخشانی را از خود به جا گذاشته‌اند. دانشگاهیان اگر اطمینان یابند که این سیاست‌های اقتصادی و این روند امور ادامه خواهد یافت از آن حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه جدا از ماجرای توزیع سبد کالا که من نمی‌توانم از آن دفاع کنم در بقیه امور کارنامه روحانی کارنامه خوبی است، اضافه کرد: همین که امروز دانشگاهیان نامه‌هایی از نوع نامه‌هایی که به احمدی‌نژاد می‌نوشتند به روحانی نمی‌نویسند نشانه حمایت از سیاست‌های اوست. البته دانشگاهیانی هستند که به صورت منفرد از دولت و سیاست‌های آن درحوزه‌های مختلف دفاع می‌کنند.

این فعال سیاسی اقتصادی افزود: فراموش نکنیم دانشگاهیانی را که در برابر اشتباهات احمدی‌نژاد ایستادند و هزینه‌های سنگینی نیز پرداختند. نامه‌های اقتصاددانان به احمدی‌نژاد را فراموش نکنیم. این نشان می‌دهد که دانشگاهیان از دیگر قشر‌ها جلو افتاده‌اند. دانشگاهیان در حوزه تشخیص خطر از دیگر قشرهایی که همواره مدعی این امر بوده‌اند پیش افتاده‌اند.

لیلاز در پایان به عبارات گلایه آمیز روحانی در دیدار با دانشگاهیان اشاره کرد و اظهار داشت: این جمله‌ها بازتاب دهنده فشاری است که روی روحانی هست وگرنه ایشان می‌داند که دانشگاهیان همواره از ناهنجاری‌ها انتقاد کرده‌اند و هنوز هم حامی دولت و سیاست‌های آن هستند. چرا که دولت در ساختار اساسی و در شاکله اصلی درست و موفق عمل کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز