خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید رقابت‌های سیاسی را وارد مسائل کلان کشور کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۷۰

برخی نمایندگان پیام حماسه سیاسی مردم را دریافت نکرده‌اند / اصولگرایان نمی‌توانند بگویند که در تقویت دولت نهم و دهم نقشی نداشته‌اند / در مجلس آینده بسیاری از عناصری که زمان احمدی‌نژاد تفکر حمایت بی‌چون وچرا از دولت را داشتند جای خودرا به افراد معتدل می‌دهند / دولت سیاست نرمش قهرمانه را در مواجهه با رقبای داخلی به کار گیرد.

دبیر کل حزب سبز گفت: نباید رقابت‌های سیاسی را وارد مسائل کلان کشور کنیم. فضا سازی سیاسی که به نفع جریانی خاص است نباید موجب نا‌امیدی دولت شود.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تحرکات برخی افراطیون در مجلس عنوان کرد: اظهارنظر نمایندگان در چارچوب وظیفه نمایندگی خودشان مورد پسند همه خواهد بود. مردم ما توقع دارند مجلس همانند دولت گذشته در مقابل اقدامات خارج از قانون سکوت نکند و به لحاظ جناحی و فکری تصمیم نگیرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید دقت کنند چرا که تا پایان مجلس نهم راهی نمانده است، گفت: شاید برخی نمایندگان تلاش می‌کنند درفرصت باقی مانده اقداماتی انجام دهند که در چارچوب وظایف قانونی آن‌ها نیست و می‌توان آن را اظهار نظر در قالب منافع جناحی وسیاسی آن‌ها دانست.

کنعانی مقدم با بیان اینکه متاسفانه بحثنقد و سئوال دربرخی جریان‌های مجلس تبدیل به حالت تسویه حساب شده است‏ گفت: چنین چیزی درشأن نمایندگان نیست البته دولت هم باید ظرفیت تحمل نقد و سئوال را داشته باشد و نسبت به این اقدامات حساسیت به خرج ندهد.

دبیر کل حزب سبز ادامه داد: دنبال کردن منافع سیاسی و جناحی یک کار حزبی است نباید در مجلس دنبال شود. ما در مقابل دشمنان واحد باید وحدت رویه و عمل داشته باشیم؛ چرا که کشمکش سیاسی در برابر دیدگان دشمنان موجب طمع آن‌ها خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه به نظر می‌رسد برخی نمایندگان پیام حماسه سیاسی مردم را دریافت نکرده‌اند، گفت: این عده متوجه نیستند که ما در مقابل تحریم‌های بین المللی مورد فشار هستیم شاید همین اظهارات است که امروز باعثشده وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه امریکا به شکل توهین آمیز ادعاهایی را مطرح کندکه اساسا واقعیت ندارد.

کنعانی مقدم افزود: باید به برخی از بیانات و نقد‌ها که از تریبون‌ها مطرح می‌شود دقت کرد تا باعثسوءاستفاده دشمنان نشود همچنین نباید رقابت‌های سیاسی را وارد مسائل کلان کشور کنیم. فضا سازی سیاسی که به نفع جریانی خاص است نباید موجب نا‌امیدی دولت شود.

وی با تاکید براینکه دولت هم باید نسبت به اقدامات خوداطلاع رسانی دقیقی داشته باشد، گفت به نظر می‌رسد اگر رقابتهای سیاسی وتسویه حسابهای امروزی را از مجلس و دولت خارج کنیم و هر دو برای تداوم حماسه سیاسی به سمت وحدت بروند ما در رویارویی با دشمنان خارجی مشکلی نخواهیم داشت.

کنعانی مقدم در بخش دیگری از گفتگوی خود باایلنا گفت: آقای احمدی‌نژاد اصول گرا نبود. وی مکتب خاص خودرا طراحی کرد اما در اینکه اصولگرایان به شکل تمام قد از او حمایت کردند، شکی نیست. اصولگرایان نمی‌توانند بگویند که در تقویت دولت نهم و دهم نقشی نداشته‌اند به نظر من مجلس آینده مجلسی خواهد بود که همراه و همگام با دولت جدید خواهدشد.

وی افزود: در مجلس آینده بسیاری از عناصری که زمان احمدی‌نژاد تفکر حمایت بی‌چون وچرا از دولت را داشتند جای خودرا به افراد معتدل می‌دهند. اصولگرایان معتدل و میانه رو نیز پس از تجربه احمدی‌نژاد قطعا با تدبیر بهتر در مجلس آینده حضور بیشتری خواهند داشت.

فعال سیاسی اصول گرا در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند تعریف اعتدال در سیاست خارجی‌‌ همان نرمش قهرمانانه است که معنای آن سازش و تسلیم وعقب نشینی از اصول نیست. به نظر می‌رسد دولت هم باید در مسائل داخلی نیز همین منش رادر مورد رقبای خودداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز