خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با وزیر امور خارجه سوئد:

طرف‌های مقابل با چانه‌زنی‌ مانع دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نشوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۱۸

عضویت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پذیرش NPT و صدور فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای، همگی شواهدی بر اراده ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور خارجه سوئد بر تقویت همکاری های دوجانبه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، کارل بیلدت وزیر امور خارجه سوئد پیش از ظهر امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم پایین مراودات اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و سوئد، دو کشو را برخوردار از ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش مبادلات اقتصادی دانست و افزود: تقویت همکاری‌ها میان بخش‌های خصوصی دو کشور می‌تواند در ارتقای سطح روابط تجاری ایران و سوئد بسیار موثر باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بسیار مهم برشمردن نقش همکاری‌های پارلمانی مجالس دو کشور در راستای تقویت همکاری ها، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از گسترش همه‌جانبه مناسبات به ویژه همکاری‌های پارلمانی با سوئد استقبال می‌کند.

وی به روند پرفراز و نشیب مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ درخصوص پرونده هسته‌ای کشورمان اشاره و تصریح کرد: اگر در برهه فعلی تلقی این باشد که از طریق مذاکره و با حُسن نیت و اعتماد متقابل، می توان به توافق نهایی رسید، اکنون این فضا آماده است.

لاریجانی افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پذیرش NPT و صدور فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح هسته‌ای، همگی شواهدی بر اراده ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

رئیس قوه قانونگذاری تأکید کرد: طرف‌های مذاکره‌کننده نباید با چانه‌زنی‌های تاجرمآبانه درصدد ممانعت از دسترسی به جنبه‌های صلح‌آمیز استفاده از انرژی هسته‌ای توسط ایران باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع افغانستان و افزایش قاچاق مواد مخدر از این کشور بعد از سال ۲۰۰۱ میلادی به اروپا و سایر نقاط جهان، گفت: همکاری میان ایران و اروپا می‌تواند سهم به‌سزایی در مهار قاچاق مواد مخدر و مبارزه با این پدیده شوم و تبعات اقتصادی ناشی از آن داشته باشد.

کارل بیلدت نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد با کاهش تحریم‌ها در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوئد باشیم.

وی با اشاره به توافق اخیر هسته‌ای کشورمان با گروه ۱ + ۵، گفت: طرف های موجود در این توافق باید با اعتماد و حُسن نیت متقابل به جزئیات ورود داشته باشند تا هر چه سریع‌تر در این مورد به توافق نهایی رسید.

وزیر امور خارجه سوئد در پایان این دیدار در خصوص اوضاع منطقه به‌خصوص تحولات افغانستان و سوریه با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز