خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عدالت اداری:

هدف از انقلاب حاکم کردن اسلام و ارزش‌های الهی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۵۰

خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی، دولتی حاکم است که مکررا اعلام می‌کند در مسیر امام خمینی(ره) حرکت می‌کند و سیاست‌ها و رهنمودهای رهبری برای او ملاک است. در چنین شرایطی همه باید از دولت حمایت کنیم، ضمن اینکه نواقص و نقدهایمان را دوستانه و بدون تخریب بیان می‌کنیم.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: هدف از انقلاب الهی حضرت امام خمینی(ره)، اعتلای کلمة الله یعنی حاکم کردن ارزش‌های الهی و اسلام بر سرنوشت ملت، التزام عملی مردم به اسلام و جاری کردن قوانین و شرع مقدس اسلام در کشور بود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر طاغوت را تبریک و تهنیت گفت.

وی افزود: دهه فجر به واسطه ممتاز بودنش نسبت به سایر زمان‌ها، این ویژگی را دارد که آن را ایام الله بدانیم، زیرا در این ایام فرآیند مبارزه مردم علیه رژیم ستم‌شاهی در دفاع از حق و مبارزه با ظلم و استکبار به بار نشست و ملت توانستند یک رژیم منفور و نوکر اجانب را ساقط کنند.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: ملت با حضور در صحنه از زمان آغاز مبارزه با تبعیت از معمار فقید جمهوری اسلامی توانست، بنای به ظاهر مستحکم رژیم ستم‌شاهی را به زباله‌دان تاریخ بیندازد و پرچم نظام اسلامی را به اهتزاز درآورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه خلاصه سخن و پیام حضرت امام از لحظه شروع مبارزه تا آخرین لحظاتی که می‌توانست با مردم سخن بگوید، یک کلمه بیش نبود اظهار داشت: آن پیام در یک کلمه خلاصه می‌شد و آن اعتلای کلمه الله بود و این یعنی حاکم کردن ارزش‌های الهی و اسلام بر سرنوشت ملت، اجرای قوانین و شرع مقدس و التزام عملی مردم به اسلام.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به تاسی از جد بزرگوارش امام حسین(ع)، نه به دنبال به دست آوردن حکومت بود و نه مانند بسیاری از حاکمان می‌خواست بر اریکه قدرت نشسته، در پی مطامع دنیایی، خوشگذرانی و جمع‌آوری اموال باشد.
وی با بیان این مطلب که پایبند به انقلاب باید پایبند به اصول و مبانی آن باشد ادامه داد: این احترام به ارزش‌ها، احترام به اسلام، قرآن و مبانی مکتب است و وابسته به هیچ شخصی نیست. کسی که پایبند به انقلاب است باید پایبند به این اصول باشد و خطوط قرمز را رعایت کند.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: ما امروز خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی، دولتی حاکم است که مکررا اعلام می‌کند در مسیر امام خمینی(ره) حرکت می‌کند و سیاست‌ها و رهنمودهای رهبری برای او ملاک است. در چنین شرایطی همه باید از دولت حمایت کنیم، ضمن اینکه نواقص و نقدهایمان را دوستانه و بدون تخریب بیان می‌کنیم.

وی گفت: آنچه مسلم است نقدها باید بیان شود چندانکه امام صادق(ع) فرموده‌اند، «بهترین دوستان من کسانی هستند که عیوب من را به من نشان داده آن را گوشزد کنند».

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پایان حدیثی را از امام موسی کاظم(ع) که در آن به حادثه تاریخی انقلاب اسلامی اشاره دارد به نقل از کتاب بحار الانوار مجلسی نقل کرد و گفت: امام موسی کاظم(ع) در این حدیثمی‌فرمایند، «مردی از اهل قم مردم را به حق فرا می‌خواند، گروهی به دور او گرد می‌آیند که در صلابت مانند پاره‌های آهن محکم و پابرجا هستند، حوادثو گردبادها آنان را نمی‌لرزاند، از جنگ خسته نمی شوند و ترس و هراسی به خود راه نمی‌دهند».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز